September 2022

Hei! Håper dette er rett sted å stille spørsmål på.
Vi er henvist til IVF ved St.Olav, og har fått innkalling til første konsultasjon med sykepleier. Vi er utredet hos privat klinikk i forkant. Vil jeg da kunne forvente å få starte med medisiner for egguttak etter denne konsultasjonen?

Vi er henvist til IVF ved St.Olav, og har fått innkalling til første konsultasjon med sykepleier. Vi er utredet hos privat klinikk i forkant. Vil jeg da kunne forvente å få starte med medisiner for egguttak etter denne konsultasjonen?
Hei! Så spennende! Da vi var på første konsultasjon på St. Olavs så gjorde de en del av de samme undersøkelsene på nytt (ultralyd av meg + sædprøve) og hadde en prat med oss. Etter det tror jeg vi kunne begynt på neste syklus hvis vi hadde ønsket det ja! Vi ville utsette litt av praktiske grunner. Men St. Olavs har ikke pleid å ha noe ventetid iallefall! Vi er veldig fornøyd med behandlingen der :)

Hei.

Kan kun si noe om min erfaring i Porsgrunn.
Vi ble utredet på privatsykehuset i Kristiansand som tok alle tester av både meg og mannen.
Når vi kom til første konsultasjon i Porsgrunn var det samtaler og papirarbeid. De ville ta ul og utredning men dette slapp jeg da jeg informerte de om at alt dette allerede var gjort i Kristiansand.
Vi ble satt på venteliste og fikk starte på stimulering etter noen måneder. Det var altså ikke snakk om å starte opp med første konsultasjon. Jeg vet jo ikke noe om ventetid ved st.Olav, det kan sikkert noen andre svare på. Men tror du skal forvente at første møte er samtale og planlegging.
Lykke til!

Hei! Så spennende! Da vi var på første konsultasjon på St. Olavs så gjorde de en del av de samme undersøkelsene på nytt (ultralyd av meg + sædprøve) og hadde en prat med oss. Etter det tror jeg vi kunne begynt på neste syklus hvis vi hadde ønsket det ja! Vi ville utsette litt av praktiske grunner. Men St. Olavs har ikke pleid å ha noe ventetid iallefall! Vi er veldig fornøyd med behandlingen der :)
Takk for svar! Ja, dette er veldig spennende. Hadde håpet på å kunne begynne snarest mulig, og at de ikke trenger nye undersøkelser og prøver. Det er tøft å gå og vente. Men men.. Ellers veldig fint å høre at dere var fornøyde med behandlingen der!

Hei.

Kan kun si noe om min erfaring i Porsgrunn.
Vi ble utredet på privatsykehuset i Kristiansand som tok alle tester av både meg og mannen.
Når vi kom til første konsultasjon i Porsgrunn var det samtaler og papirarbeid. De ville ta ul og utredning men dette slapp jeg da jeg informerte de om at alt dette allerede var gjort i Kristiansand.
Vi ble satt på venteliste og fikk starte på stimulering etter noen måneder. Det var altså ikke snakk om å starte opp med første konsultasjon. Jeg vet jo ikke noe om ventetid ved st.Olav, det kan sikkert noen andre svare på. Men tror du skal forvente at første møte er samtale og planlegging.
Lykke til!
Takk for svar! Håper det ikke blir flere måneders ventetid på oss. Vi har levert samtykkeskjema og alt sånt og i skrivene fra sykehuset kan vi nesten tro at det bare er å begynne så fort vi har hatt første time. Men siden det er med kun sykepleier er det sikkert mest informasjon og planlegging ja..

Lurer på om de får inn nå flere leger og nye folk i Porsgrunn når flere visst skal over til hausken
Har sett det har vært ledige lege-stillinger lyst ut hvertfall, blir spennende å se. Har vært en del nye fjes blandt sykepleiererene der når jeg har vært der nå etter sommeren. Vet du hvem leger som skal bytte til Hausken?

Har sett det har vært ledige lege-stillinger lyst ut hvertfall, blir spennende å se. Har vært en del nye fjes blandt sykepleiererene der når jeg har vært der nå etter sommeren. Vet du hvem leger som skal bytte til Hausken?
Jeg hører ikke til Porsgrunn lenger men gynokologen min som jobbet der sa at Adrian skulle til hausken og noen av sykepleierne

Takk for svar! Ja, dette er veldig spennende. Hadde håpet på å kunne begynne snarest mulig, og at de ikke trenger nye undersøkelser og prøver. Det er tøft å gå og vente. Men men.. Ellers veldig fint å høre at dere var fornøyde med behandlingen der!
De undersøkelsene de eventuelt tar medfører ikke noen forsinkelse. De ser jo med en gang hvordan det ser ut. Hvis jeg var deg så ville jeg ringt den callbacktelefonen og spurt på St. olavs selv, så får du helt riktig svar :)

De undersøkelsene de eventuelt tar medfører ikke noen forsinkelse. De ser jo med en gang hvordan det ser ut. Hvis jeg var deg så ville jeg ringt den callbacktelefonen og spurt på St. olavs selv, så får du helt riktig svar :)
Jeg hadde håpt på å rekke september-syklus, slik at jeg kunne ha begynt om en ukes tid. Men det skal sikkert holde hardt. Glemte å skrive at det er en videokonsultasjon vi ha fått, pga.litt logistikktrøbbel. Håper vi får flere svar og klarhet på mandag! :)

Jeg har aldri gått på lang protokoll, så har ingen erfaring, dessverre. Jeg har inntrykk av at flere og flere går over til å bruke hovedsakelig kort protokoll. Kanskje du får mer respons hvis du poster en egen tråd om det på Assistert?
Takk for svar. Kan lage egen tråd, takk for tips!

Det høres bra ut, jeg er ikke så begeistret for Adrian :knegg: Bare Erling blir:Heartred
Hørte noe snakk om at Erling sku pensjonere seg. Jeg har dessverre bare vonde opplevelser med Erling. Ei venninne fikk et ekstra forsøk for han tabbet seg ut grovt. Så han er litt utgått på dato dessverre

Hørte noe snakk om at Erling sku pensjonere seg. Jeg har dessverre bare vonde opplevelser med Erling. Ei venninne fikk et ekstra forsøk for han tabbet seg ut grovt. Så han er litt utgått på dato dessverre
Er nok forskjellige erfaringer. For min del synes jeg absolutt han er den med mest empati og som er mest lydhør for forandringer

Er nok forskjellige erfaringer. For min del synes jeg absolutt han er den med mest empati og som er mest lydhør for forandringer
Jeg husker jeg spurte han ved 3 forsøket om jeg kunne sette inn 2,nei det var uaktuelt fikk jeg beskjed om, så var jeg til Hu Nina etterpå som har sluttet. Spurte om det samme og fikk : ja ingen problem. Men ja har nok ulike erfaringer

Lurer på om de får inn nå flere leger og nye folk i Porsgrunn når flere visst skal over til hausken
Tenker at den informasjonen blir gitt dersom de
Jeg husker jeg spurte han ved 3 forsøket om jeg kunne sette inn 2,nei det var uaktuelt fikk jeg beskjed om, så var jeg til Hu Nina etterpå som har sluttet. Spurte om det samme og fikk : ja ingen problem. Men ja har nok ulike erfaringer
Tror du må skille på dine ønsker og medisinske avgjørelser. Han har selv forklart meg hvorfor han ikke ønsker å sette inn 2 å det er han som er medisinsk ansvarlig. At hun andre valgte noe annet får så være.

Kjenner jeg også blir litt oppgitt over den her.. så leger har ikke lov til å gjøre feil? Tror du de er maskiner som aldri gjør feil eller tar feil vurdering? Skammelig..

Er uansett ikke i tvil om, eller redd for, at det blir sånn at det ikke er ansatte igjen i Porsgrunn, selv om noen av de velger å gå til Medicus.
At noen slutter betyr bare at noen nye kan få muligheten. Tenker at med de greie arbeidstidene og med jule- og påskeferie i tillegg til fire uker fri om sommeren er ikke det den vanskeligste plassen å få folk til :dance008
Vi er mange her som hører til Porsgrunn, og det er litt dumt at de blir «svartmalt» igjen og igjen fordi man selv har negative opplevelser.

For all del, jeg har også blåst ut min frustrasjon over dem her et par ganger. Likevel så vet jeg jo at de er ekstremt presset på tid, og helt sikkert gjør så godt de kan under de forutsetningene de har i det offentlige. Hadde vi hatt økonomi til det så hadde vi også helt klart foretrukket å gå rett på privat, men nå er vi mange i den situasjonen at vi sparer å bruke de pengene til vi evt ikke har flere forsøk igjen offentlig.

Føler et sånn innlegg kun bidrar til å skulle skape usikkerhet i om det kommer til å bli ansatte igjen i Porsgrunn, fordi så mange ønsker seg bort.
Og det synes jeg ikke er nødvendig, når det er så mange her som tilhører Porsgrunn :Heartred

Back
Topp