September 2022

Jeg blir gal av dette her.. Svaaaak strek enda. 13 dpo og jeg begynner å miste håpet. Er det noen som har testet sent positiv der det har gått bra? Jeg pleier å begynne å blø 14 dpo, så jeg synes dette er alt for svakt til å være dagen før.

Vurderer å sende melding til legen min og spørre pent om å få ta blodprøver. Klinikken pleier ikke å be om blodprøver.

Er det i det heletatt noen som ser noe strek på den der? Jeg ser den godt om jeg trikser med lyset i bildet da.
20220913_062520.jpg

20220913_071536.jpg

I kveld, ei uke etter innsett føler jeg mer murring der nede enn jeg har gjort før denne uka :nailbiting: dette er spennende altså og nervepirrende :Heartred
Når tenker du å teste da? Var det innsett på dag 3 eller 5? :)

Jeg blir gal av dette her.. Svaaaak strek enda. 13 dpo og jeg begynner å miste håpet. Er det noen som har testet sent positiv der det har gått bra? Jeg pleier å begynne å blø 14 dpo, så jeg synes dette er alt for svakt til å være dagen før.

Vurderer å sende melding til legen min og spørre pent om å få ta blodprøver. Klinikken pleier ikke å be om blodprøver.

Er det i det heletatt noen som ser noe strek på den der? Jeg ser den godt om jeg trikser med lyset i bildet da.
Vis vedlegget 388579

Vis vedlegget 388580
Jeg ser helt klart streken! Men hvis den ikke blir noe sterkere så minner det veldig om sånn det var for meg da jeg hadde en kjemisk.. Da kom mensen et par dager over tida. ❤️ Ble gravid måneden etter da! Ikke for å være pessimistisk altså.. Det kan jo være at den bare er litt treig til å komme ordentlig i gang?

Hvis du føler for det så ville jeg tatt kontakt med lege og spurt om å få måle. Det virker som det er utrolig mange som gjør det, så jeg har ikke inntrykk av at det er noe vanskelig å få lov liksom.

Har sendt melding til legen min nå og spurt om å få komme inn og ta blodprøve. Altså.. streken blir mer synlig for hver dag som går og det har ikke snudd enda, så det er vel sikkert håp enda da. Men jeg er veldig bekymret for at det går dårlig siden det tar så lang tid før det stiger. Forrige gang med tvillingene så var det jo knallsterk strek sammenlignet med nå.

Menssmerter nå også. Går egentlig bare og venter på at det skal starte å blø.

Har sendt melding til legen min nå og spurt om å få komme inn og ta blodprøve. Altså.. streken blir mer synlig for hver dag som går og det har ikke snudd enda, så det er vel sikkert håp enda da. Men jeg er veldig bekymret for at det går dårlig siden det tar så lang tid før det stiger. Forrige gang med tvillingene så var det jo knallsterk strek sammenlignet med nå.

Menssmerter nå også. Går egentlig bare og venter på at det skal starte å blø.
Stiger ikke hcg mye mye fortere med tvillinger? I så fall blir det jo helt feil å sammenligne :) Jeg har bare hatt ett embryo satt inn hver gang, men synes strekene er litt svakere denne gangen enn sist. Det er sikkert litt variasjon fra gang til gang! Lurt å måle hcg, håper du får komme inn raskt ❤️

I natt fikk jeg endelig mensen.. Men fy faen så intense menssmerter. Sitter med varmeflaske og propper i meg paracet. De fungerer i knappe to timer før jeg må ta nye, og det fjerner bare den verste smerten. Er det vanlig med så sterke menssmerter når man går på synarela? Føler det ikke er så mange som har gått på synarela her, får lite eller ingen respons på postene mine her når det gjelder lang protokoll og synarela :confused:

I natt fikk jeg endelig mensen.. Men fy faen så intense menssmerter. Sitter med varmeflaske og propper i meg paracet. De fungerer i knappe to timer før jeg må ta nye, og det fjerner bare den verste smerten. Er det vanlig med så sterke menssmerter når man går på synarela? Føler det ikke er så mange som har gått på synarela her, får lite eller ingen respons på postene mine her når det gjelder lang protokoll og synarela :confused:
Jeg kan ikke huske at jeg hadde verre menssmerter enn vanlig på mine to runder med synarela, men det er sikkert veldig forskjellig fra person til person :dance008

Da skal jeg inn og måle hCG i morgen. Legen hadde full forståelse for at det her var vanskelig å tolke. Men da vil jeg få et sikkert svar iallefall. Skal bli godt å få en avklaring på hva som skjer. Er forberedt på at det kan gå dårlig.

Vis vedlegget 388579

Vis vedlegget 388580
Ser strek på begge bildene :Heartbigred

Jeg har aldri gått på lang protokoll, så har ingen erfaring, dessverre. Jeg har inntrykk av at flere og flere går over til å bruke hovedsakelig kort protokoll. Kanskje du får mer respons hvis du poster en egen tråd om det på Assistert?

Er helt knust. ENDELIG var uken for oppstart av Progynova her - men fikk tlf. fra behandlingsstedet at behandlingen blir utsatt. Mannen fikk korona nylig, og måtte derfor inn for å levere en spermprøve. Den var såpass dårlig, at vi må utsette behandlingen. DRITTKORONA! Nå er jeg så lei meg, skuffet og helt knust... :smiley-angry017

Jeg kan derfor fjernes fra listen for denne gang.

Er helt knust. ENDELIG var uken for oppstart av Progynova her - men fikk tlf. fra behandlingsstedet at behandlingen blir utsatt. Mannen fikk korona nylig, og måtte derfor inn for å levere en spermprøve. Den var såpass dårlig, at vi må utsette behandlingen. DRITTKORONA! Nå er jeg så lei meg, skuffet og helt knust... :smiley-angry017

Jeg kan derfor fjernes fra listen for denne gang.
Nei så kjipt. Drittkorona! Den har ødelagt mye den.

Har fulgt tråden, men ikke klart å poste noe før nå.. Har akkurat vært gjennom mitt andre mislykkede IVF forsøk. Fått ut 14 modne egg på begge forsøkene, men kun 2 som har blitt befruktet og ingen som har overlevd lenge nok til å kunne fryses ned. Legene vil ikke sette meg opp på et nytt forsøk med det første og mente vi måtte gjøre en kromosomprøve av oss begge før vi eventuelt kunne gjøre noen flere forsøk offentlig.
Jeg har aldri hørt om dette før. Er det noen andre som har fått lignende beskjeder eller gjort en kromosomprøve før?

Har fulgt tråden, men ikke klart å poste noe før nå.. Har akkurat vært gjennom mitt andre mislykkede IVF forsøk. Fått ut 14 modne egg på begge forsøkene, men kun 2 som har blitt befruktet og ingen som har overlevd lenge nok til å kunne fryses ned. Legene vil ikke sette meg opp på et nytt forsøk med det første og mente vi måtte gjøre en kromosomprøve av oss begge før vi eventuelt kunne gjøre noen flere forsøk offentlig.
Jeg har aldri hørt om dette før. Er det noen andre som har fått lignende beskjeder eller gjort en kromosomprøve før?

Last edited:
Vi måtte ta en kromosomprøve nå for å utelukke at det var noe genetisk feil hos meg. :)

Hei, jeg får hilse på her jeg også. Holder på med kort protokoll og går på bemfola 300 og garnirelix orifarm 0,25mg. Var på ul i dag å 8-9 egg vokser fint. Skal tilbake på fredag på ul, mest sannsynlig uttak på mandag. Men hun nevnte mulighet for overstimulering å at det da kan bli frys og utsatt 1mnd før innsett. Er helt fersk i dette så lurer litt på tanker og erfaringer så jeg vet litt hva jeg går til. Hvordan reagerte dere under kort protokoll? Kjenner jeg lett får vondt i hodet å småkvalm, spesielt på kvelden.

Jeg hadde ingen bivirkninger, gikk på menopur og Fyremadel.stimulerte i 11 dager, da ble det 11 egg ut og 5 stk 5 dagers på frys :Heartred

Back
Topp