September 2022

Dagens!! 17dpo idag.
Wææææ :Heartred

Vedlegg

• IMG_20220917_070743_BURST001_COVER.jpg
    IMG_20220917_070743_BURST001_COVER.jpg
    989,6 KB · Visninger: 126
Er uansett ikke i tvil om, eller redd for, at det blir sånn at det ikke er ansatte igjen i Porsgrunn, selv om noen av de velger å gå til Medicus.
At noen slutter betyr bare at noen nye kan få muligheten. Tenker at med de greie arbeidstidene og med jule- og påskeferie i tillegg til fire uker fri om sommeren er ikke det den vanskeligste plassen å få folk til :dance008
Vi er mange her som hører til Porsgrunn, og det er litt dumt at de blir «svartmalt» igjen og igjen fordi man selv har negative opplevelser.

For all del, jeg har også blåst ut min frustrasjon over dem her et par ganger. Likevel så vet jeg jo at de er ekstremt presset på tid, og helt sikkert gjør så godt de kan under de forutsetningene de har i det offentlige. Hadde vi hatt økonomi til det så hadde vi også helt klart foretrukket å gå rett på privat, men nå er vi mange i den situasjonen at vi sparer å bruke de pengene til vi evt ikke har flere forsøk igjen offentlig.

Føler et sånn innlegg kun bidrar til å skulle skape usikkerhet i om det kommer til å bli ansatte igjen i Porsgrunn, fordi så mange ønsker seg bort.
Og det synes jeg ikke er nødvendig, når det er så mange her som tilhører Porsgrunn :Heartred

Helt enig med deg. Nå er vi mange her inne som går igjennom veldig tøffe tak og det eneste vi egentlig har å forholde oss til er legene/sykepleierne. Når man er i en så sårbar situasjon som vi er i, så er det ikke mye som skal til for at både usikkerhet og sårbarhet tar fullstendig knekken på en. Så det vi må huske på oppi alt er at vi alle har våre opplevelser av situasjoner. Ikke alt vil vi kanskje være enige i (noe jeg har kjent på opptil flere ganger), MEN, når det kommer til stykket så er det DE som er de ansvarlige behandlerne. De må stå til ansvar dersom noe går feil, eller det oppstår noe i etterkant. derfor skal de være veldig sikre på at de de gjør ikke er til fare eller kan gi skade.
For mitt vedkommende så er jeg sikker i min sak på at ting kunne blitt gjort anderledes, men det er ikke jeg som skal stå på papiret som ansvarlig behandlende lege. Det må vi også huske på. Det er drit frustrerende at man ikke får de resultatene man ønsker, men de kan ikke trylle.. De kan ikke gi oss bedre eggkvalitet, eller bedre sædceller. De kan kun gjøre det beste ut av det de har til rådighet og med den kunnskapen de sitter med.. Vi må alle sammen også huske på at selv om det er lett å gå i fella med å sammenligne oss, så er det kanskje noe av det verste vi kan gjøre, da vi er så individuelle. Vi får forskjellige behandlingsplaner med bakgrunn i hva legene finner best og i bakgrunn av sykdomshistorikk og nåværende prøver. 150 IE Menopur kan overstimulere noen, imens andre har det ikke effekt what so ever. Det sier INGENTING om hvorvidt klinikken er ubrukelig eller ikke. Det blir mye frustrasjon når man ønsker så mye å ikke kommer dit man vil. Enten det er fordi man har tette eggledere, eller at ting faller fra eller man mister i en SA eller MA.. En dag har vi alle vår lille i armene, på en eller annen måte.

Altså jeg mente absolutt ikke å svartmale Porsgrunn, beklager virkelig det ❤️ glad mange har gode opplevelser med de. Jeg hadde også gode opplevelser når Nina var der. Var vel det at hos meg så følte jeg ikke at jeg fikk svar på alt og nye leger hadde lest journalen min feil. Det er absolutt mulig å gjøre feil❤️

Er uansett ikke i tvil om, eller redd for, at det blir sånn at det ikke er ansatte igjen i Porsgrunn, selv om noen av de velger å gå til Medicus.
At noen slutter betyr bare at noen nye kan få muligheten. Tenker at med de greie arbeidstidene og med jule- og påskeferie i tillegg til fire uker fri om sommeren er ikke det den vanskeligste plassen å få folk til :dance008
Vi er mange her som hører til Porsgrunn, og det er litt dumt at de blir «svartmalt» igjen og igjen fordi man selv har negative opplevelser.

For all del, jeg har også blåst ut min frustrasjon over dem her et par ganger. Likevel så vet jeg jo at de er ekstremt presset på tid, og helt sikkert gjør så godt de kan under de forutsetningene de har i det offentlige. Hadde vi hatt økonomi til det så hadde vi også helt klart foretrukket å gå rett på privat, men nå er vi mange i den situasjonen at vi sparer å bruke de pengene til vi evt ikke har flere forsøk igjen offentlig.

Føler et sånn innlegg kun bidrar til å skulle skape usikkerhet i om det kommer til å bli ansatte igjen i Porsgrunn, fordi så mange ønsker seg bort.
Og det synes jeg ikke er nødvendig, når det er så mange her som tilhører Porsgrunn :Heartred
Beklager, var ikke meningen å svartmale Porsgrunn ❤️ var bare ei jeg kjenner som mente Erling sku pensjonere seg. Det kommer nok inn noen andre flinke leger da Adrian sku over til hausken. Men jeg hadde god erfaring med Nina som var der ❤️ eneste som jeg og samboeren følte litt på er at han ikke fikk være med på uttak, det var under corona og forståelig men hørt de fortsatt ikke får være med. Kanskje dere er enig med meg i det at det hadde vært fint å ha med mannen inn? ❤️

Til og med nå fikk ikke jeg ha med mannen inn ved Innsett. Det er forståelig og gadd ikke gjøre en greie ut av... Er bare glad vi har fått hjelp jeg :Heartred

Beklager, var ikke meningen å svartmale Porsgrunn ❤️ var bare ei jeg kjenner som mente Erling sku pensjonere seg. Det kommer nok inn noen andre flinke leger da Adrian sku over til hausken. Men jeg hadde god erfaring med Nina som var der ❤️ eneste som jeg og samboeren følte litt på er at han ikke fikk være med på uttak, det var under corona og forståelig men hørt de fortsatt ikke får være med. Kanskje dere er enig med meg i det at det hadde vært fint å ha med mannen inn? ❤️
Det er jeg veldig enig i. Man er i en sårbar situasjon og føler seg veldig alene. Jeg vet at hvis mannen min hadde fått være med inn hadde det vært smertelindring bare i det..

For meg gjør det heller ikke noe at mannen ikke er med inn.
Fikk heller ikke vært med meg inn på inseminasjon hos Hausken i august nå i år.

For min del var det helt greit. Jeg hadde en flott sykepleier som hjalp meg igjennom det. Uten han der kunne jeg fokusere på å slappe av..

Hadde ingen som var med meg jeg, bare legen, han samme som stakk meg med nåla i kneet når jeg skulle tømme en cyste :happy090 men det gikk jo veldig fint fordet. En sykepleier bare, men hun forsvant og var ikke sammen med meg mens jeg lå der.

De har jo enda større sjans til å feste seg ifølge det jeg har hørt. Heia, heia! Du må skrive så snart du vet!
Når de dyrker befruktede egg/embryo til dag 5, så luker de ut de med feil. Derfor kan det oppfattes som at blastocyster har større sjanse for å feste seg. De kan ha feil de også, noe man ikke vet før de testes for avvik.

Merk: Noen leger mener embryo har større sjans for å overleve i livmor, og setter derfor inn både 2 og 3 dagers.

Når de dyrker befruktede egg/embryo til dag 5, så luker de ut de med feil. Derfor kan det oppfattes som at blastocyster har større sjanse for å feste seg. De kan ha feil de også, noe man ikke vet før de testes for avvik.

Merk: Noen leger mener embryo har større sjans for å overleve i livmor, og setter derfor inn både 2 og 3 dagers.
Det er jo sant. Men samtidig er det jo bedre å luke bort de som ikke overlever til blasto.
Dermed HAR man jo større sjanser, selv om det aldri er garantier..

Strengt tatt er det vel bare blastoer som fester seg, så når de allerede har « klekket» i laben så har de kommet forbi enda et trinn. Ikke sikkert at en morula klekker… Det var nå dette jeg mente i hvert fall.

Back
Topp