September 2021

Jeg håper virkelig ikke vi har tatt fra deg håpet her inne ❤ Jeg tror på ingen måte at dette er dømt til å mislykkes, men at det er grunnlag for å be om en ny hcg-måling. Vi krysser fingre og tær for en god utvikling ❤

Fortsatt håp her❤:happy: Og en melding er allerede sendt til fastlegen. Merker det er mye omtanke i denne gruppa:love7 Nå skal eg prøve å ikke tenke så mye på dette gjennom helgen og heller feire 10 årsjubileum med samboeren:Heartpink

Ja jeg tenker at hvis man som lege ikke er 100% sikker så bør man heller være ærlig på det!
Jeg måtte mase meg til siste hcg-målingen hos legekontoret da jeg begynte å blø igjen etter 1 uke opphold, var da nesten 6 uker på vei og hcg hadde gått ned til 25. Hadde jeg ikke målt da hadde jeg gått en uke til og kommet til tidlig ultralyd til tom livmor. Så ja, veldig rart at dette ikke er noe som snakkes mer om.
Godt vi har sånne som deg som opplyser oss :Heartred

Tenk det - at man må mase seg til en blodprøve i en sånn situasjon :eek: Det gjør meg trist :Heartred Håper du slipper å stå i en sånn situasjon igjen!

Veldig enig ❤ Jeg uttalte meg litt på generell basis. Skulle ønske legene heller sa 'det er litt lavere enn vi ønsker, derfor anbefaler vi å ta en ny blodprøve for å sjekke at det stiger som ønsket'. Det er realistisk, og uten å ta fra noen håpet ❤ Man skal på en måte pakke det inn, og ikke snakke om disse tapene før uke 12. Derfor tror jeg også gjør at veldig mange føler seg alene og dypt sjokkerte dersom man opplever å miste. Det finnes også mange eksempler på graviditet utenfor livmoren, hvor det etter mitt syn kunne vært oppdaget så mye tidligere også ❤

100% enig! Har sett flere forsvinne inn i termingrupper, tilsynelatende uten den minste bekymring, med tester og hcg-resultater som, slik jeg forstår det, ikke er forenlig med vellykkede graviditeter. Da er det veldig vanskelig å være den som sier ifra! Og kanskje ikke alltid det er riktig å si ifra heller. Så ja, å løfte temaet her inne og forsøke å øke hverandres kunnskap er vel kanskje den beste måte å gjøre det på :Heartred

Takk❤ Dette var hyggelig lesning! Var ikke helt god stemning under middagen i dag, når eg skulle prøve å forklare samboeren dette, men som sagt er det bedre å være forberedt. Bra vi får løftet temaet:)
Nå er det bare å krysse fingerer og tær for at dette går veien:happy:

Får forresten ikkje åpnet den øverste linken.

:Heartred:Heartred:Heartred

Skal se om jeg finner ut av dette med linken :happy:

:love7 Masse lykke til til dere som skal ha uttak eller innsett i dag :love7

Må bare bøye meg i støvet over den fine hcg-kommunikasjon dere fører her. Dette er noe som har frustrert meg lenge.

Husket i januar da jeg var gravid, hadde hcg doblibgstid på 4 døgn og legens svar var "kjempefine tall! Det stiger fint!" mens jeg selvsagt visste bedre. Dette skjedde to ganger. Og det er bare så provoserende.

Noe annet er også det at noen leger krever 3 ultralyder med en uke mellom, før de gjennomfører abort ved MA, selv om hcg ikke øker/går ned. Det er grusom seigpining. Er det ikke hjerteslag ved uke 8 og embryo måler til uke 6+0 så blir det heller ikke plutselig hjerteslag i uke 10 heller...

Da var jeg ferdig.. har ingen tro på at det går.. av 18 folikler så var det egg i 2.. tror jeg ikke har vært så lei meg noen gang . Får svar i morgen tidlig om åssen det går .

Da var jeg ferdig.. har ingen tro på at det går.. av 18 folikler så var det egg i 2.. tror jeg ikke har vært så lei meg noen gang . Får svar i morgen tidlig om åssen det går .

Det kan fortsatt gå. Med unge egg.
Ikke miste håpet.
Og selv om det ikke skulle gå denne gangen, så går det neste gang. Har hørt en lege snakke. Han mener at det er ikke noe sånt som "empty follicles". Det er feil ved stimulering og trigger som gjør at man ikke lykkes med å få egg ut.
Håper at det går uansett, nå eller senere.

Da var jeg ferdig og. Fikk ut 7 egg. Og legen punkterte blæra mi.. mye vondere i dag enn sist:meh:

Åh, for et slag i magen:arghh: .. men de to , håper hardt hardt at de er det eneste du trenger:Heartred

Hei, jeg må bare svare uansett om jeg ikke hører til her. Jeg har hatt det som deg, fikk to stk ut siste uttak. Får aldri mange, men det dr pga alder. Jeg er nå gravid i uke 31 med den gangen jeg fikk to. Håper du har lik sjangse som meg, lykke til kjære deg ❤️

Så kjipt med så mange tomme :( Men neste runde kan bli bedre. Med første runde hos meg var halvparten tomme. De to neste uttakene var det stort sett egg i alle. Fikk endret medisinering + at legen mente første runde også kunne være en dårlig syklus. Håper det blir noe av de to du fikk ut :Heartred

Skjønner så godt at du blir motløs, men tenk 2 egg som potensielt kan bli 2 babyer. Ser du har fått mange fine svar allerede fra andre. Vi heier på eggene dine og krysser fingrene for at de utvikler seg fint frem til innsett :Heartred

Tusen takk for alle gode meldinger.. jeg er jo fornøyd med 2 for det kunne vært 0.. samtidig ønsker man alltid mest mulig.. men jeg krysser fingrene å som sykepleieren så fint sa til meg "husk nå at det er nettop de to som har fått all næringen å vell så det.. så kanskje det er to gullegg å at det går helt fint ". Men som dere alle vet så er det tungt når hormoner går løpsk, samt man er sliten og redd. Så krysser alt for at det blir en positiv beskjed i morgen :)

Tvi tvi :Heartredog uffamei, hvordan i svarte klarte legen det :banghead:

Si det. Det lå vel tett på hverandre..? :bored: Men samme det, nå håper jeg det blir en ok mengde befruktet av de.. håper så inderlig på en blasto :bag:

Si det. Det lå vel tett på hverandre..? :bored: Men samme det, nå håper jeg det blir en ok mengde befruktet av de.. håper så inderlig på en blasto :bag:

Får krysse fingrene <3

Tusen takk for alle gode meldinger.. jeg er jo fornøyd med 2 for det kunne vært 0.. samtidig ønsker man alltid mest mulig.. men jeg krysser fingrene å som sykepleieren så fint sa til meg "husk nå at det er nettop de to som har fått all næringen å vell så det.. så kanskje det er to gullegg å at det går helt fint ". Men som dere alle vet så er det tungt når hormoner går løpsk, samt man er sliten og redd. Så krysser alt for at det blir en positiv beskjed i morgen :)

Jeg skjønner så godt skuffelsen. Klart man ønsker flest mulig og med 18 eggposer så forventer man selvfølgelig mer enn 2 egg.

Back
Topp