Hele 9 egg befruktet
Innsett på mandag om minst ett overlever til da
Fantastisk!!!!!!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hele 9 egg befruktet
Utrolig bra!Hele 9 egg befruktet
Veldig enig i det du skriver her ❤. Alt for mange får seg et sjokk over at det går galt, fordi man ikke har skjønt at det er noe galt utifra hcg-målingene. Jeg fikk målt hcg på 15 nå sist på 15 dpo, stigning til 37 på to eller tre dager. Legen startet timen med å si 'dette ser jo fint ut, det er stigning'. Altså! Nå har jeg vært ute en vinternatt før, og skjønte tidlig hvilken vei det bar, men det er bare trist at man ikke kan få et realistisk svar. Vi er her inne for å støtte hverandre, og jeg syns det er fint at du tar opp dette som en problemstilling. Vi bør ikke gi hverandre falske håp heller, men være ærlige, støttende og realistiske ❤Det er dette jeg synes er litt trist. Mange som bare leser på forum og tenker «alt er normalt». Og det hjelper ikke akkurat med en sykepleier som bekrefter dette. Hadde hun hatt 50 i hcg dagen etter, viser all forskning at det er nærmest 0% sannsynlighet for levende barn. Det må i så fall et medisinsk mirakel til. Det er også veldig mye fokus på god stigning her inne, men det hjelper ingenting å ha god stigning hvis man hadde et hcg-nivå på 50 på 16 dpo. De som sier de hadde noe annet, tror de hadde EL en annen dag enn de hadde. Håper det er ok at jeg skriver dette. Mener jo ikke at noen her inne gjør noe galt, men synes det er synd at så mye baseres på synsing og lite kunnskap Og blir da ekstra irritert og frustrert når helsepersonell forsterker dette gjennom å ikke forholde seg vitenskapelig til dette. De vil jo sannsynligvis bare gi håp osv, men jeg reagerer i hvert fall veldig negativt på dette, da hele klinikken framstår som kunnskapsløs, og de får meg til å føle meg overdrevent pessimistisk når jeg forholder meg til fakta
50 i hcg på 15 dpo er vel helt i grenseland, ja. Det spørs vel hvor forberedt du ønsker å være på en eventuell abort. Sykepleierne har etter min erfaring en tendens til å være superpositive til alt av hcg-nivåer, helt uten å forholde seg til forskning. Jeg personlig synes det er helt krise, og vil heller forholde meg realistisk til alt. Mens andre synes vel det er bedre å klamre seg til håpet. Hvis du ønsker, kan jeg sende deg noe forskning som viser sannsynligheten for vellykkete graviditeter ved ulike hcg-nivå bl.a ved 12 og 16 dpo (har ikke funnet noe for 15 dpo)? Men det kan jo også skape unødvendig bekymring
50 i hcg på 15 dpo er vel helt i grenseland, ja. Det spørs vel hvor forberedt du ønsker å være på en eventuell abort. Sykepleierne har etter min erfaring en tendens til å være superpositive til alt av hcg-nivåer, helt uten å forholde seg til forskning. Jeg personlig synes det er helt krise, og vil heller forholde meg realistisk til alt. Mens andre synes vel det er bedre å klamre seg til håpet. Hvis du ønsker, kan jeg sende deg noe forskning som viser sannsynligheten for vellykkete graviditeter ved ulike hcg-nivå bl.a ved 12 og 16 dpo (har ikke funnet noe for 15 dpo)? Men det kan jo også skape unødvendig bekymring
Eg spurte sykepleier om dette var riktig nivå å ligge på, og det svarte hun ja på. Eg har ikke så mye kunnskap om det, så da skulle eg ønske eg fikk et ærlig svar i det minste. Må si det gjør meg litt trist å få svarene her inne, men vil mye heller vite fakta og være forberedt. Kommer til å spørre fastlegen om en ny blodprøve.
Tar gjerne imot forskningen
Absolutt ikke Eg ble veldig glad for ditt oppmuntrende svar Man tviholder jo på den minste lille ting som gir håp i denne prosessen. Så eg er fortsatt håpefull! Liker også å ha fakta på bordetJeg må bare si unnskyld hvis det ble oppfattet som jeg hadde peiling og visste bedre enn det som ble sagt av andre, det var ikke meningen! Prøvde bare å oppmuntre litt, og det er rett og slett uvitenhet og feil info fra lege og slike tabeller på nettet.
Veldig enig i det som blir sagt at om nivået er lavt og under det som det burde være er det bedre å vite det først som sist.
Håper du er mirakelet og at lille spire klorer seg fast
Takk❤ Det håper eg óg!Uff.. vanskelig nok å gå gjennom alt vi må gjennom for å bli gravide. Og så skal man måtte forberede seg på å kanskje miste etter bekreftet graviditet. Håper virkelig at du er unntaket som beholder på tross av lave verdier.
Eg spurte sykepleier om dette var riktig nivå å ligge på, og det svarte hun ja på. Eg har ikke så mye kunnskap om det, så da skulle eg ønske eg fikk et ærlig svar i det minste. Må si det gjør meg litt trist å få svarene her inne, men vil mye heller vite fakta og være forberedt. Kommer til å spørre fastlegen om en ny blodprøve.
Jeg er helt enig med deg. På Medicus sier de jo at man helst skal ha over 100 i hcg 15 dpo, i hvert fall over 75. De har alltid sagt til meg at jeg må regne med at det ikke går veien når jeg har hatt typ 30 i hcg, og det setter jeg veldig stor pris på. Hadde blitt 1000 ganger verre hvis de bare "GRATULERER! Du er gravid!". Derfor blir jeg bare oppgitt når jeg ser at folk skriver at de har blitt gratulert av sykepleier når de har typ 25 i hcg 15/16 dpo. Én ting er jo når man blir naturlig gravid, nettopp fordi man ikke kan være 100% sikker på EL, men ved IVF blir det jo helt annerledes.
Når det er sagt, så finnes det jo ingen "regler" uten unntak, og det kan skje mirakler. I og med at @sommer92 har fått 2-3 på digital tyder det jo på at det stiger, men jeg synes klinikken/fastlegen bør informere om at hcg er noe lavt og at man må være forberedt på kjemisk eller tidlig SA.
Edit: jeg tar gjerne link til de tabellene du nevnte
Må bare si jeg har fått en liten aha-opplevelse nå, etter å ha lest her og også googlet litt. Jeg var gravid i fjor sommer, hadde litt blødninger så målte derfor hcg, det var 150 17 dpo, steg til ca. 300 på 19 dpo. Og da trodde vi alt var greit, så lenge der var stigning, ingen sa til oss at det var veldig lavt. Snakket med lege og hun sa bare at dette kunne gå bra. Endte i SA uken etter. Hadde vært litt greit å vite at nivåene var veldig lave liksom.
Så fantastiskHele 9 egg befruktet
Veldig enig i det du skriver her ❤. Alt for mange får seg et sjokk over at det går galt, fordi man ikke har skjønt at det er noe galt utifra hcg-målingene. Jeg fikk målt hcg på 15 nå sist på 15 dpo, stigning til 37 på to eller tre dager. Legen startet timen med å si 'dette ser jo fint ut, det er stigning'. Altså! Nå har jeg vært ute en vinternatt før, og skjønte tidlig hvilken vei det bar, men det er bare trist at man ikke kan få et realistisk svar. Vi er her inne for å støtte hverandre, og jeg syns det er fint at du tar opp dette som en problemstilling. Vi bør ikke gi hverandre falske håp heller, men være ærlige, støttende og realistiske ❤
Ikke sant! Det er helt krise hvor mye feilinformasjon som er der ute Jeg har også brukt de tabellene fra Betabase mye før, men innser vel at de er ganske usikre da de er basert på innrapporterte tall (mener jeg å huske). Og som du påpeker: det sier bare noe om hvem som har sett hjerteslag. Altså maange mulige feilkilder. Jeg tror fastlegene har ekstremt lite kunnskap om dette, dessverre. Men det er jo kanskje litt forståelig. At klinikkene ikke vet bedre, DET synes jeg er veldig synd og rart Og når det gjelder fastlegenes kunnskapsnivå: greit nok at de ikke kan så mange detaljer rundt dette, men da bør man søren meg være ydmyk for at vi som har stått i dette en stund, faktisk har litt peiling! Har hørt om de som ikke får en ny blodprøve osv, for fastlegen sier alt er bra (noe det ikke er). Fastlegen bør jo selv innse at hun eller han ikke har nok kunnskap om dette!
Veldig enig ❤ Jeg uttalte meg litt på generell basis. Skulle ønske legene heller sa 'det er litt lavere enn vi ønsker, derfor anbefaler vi å ta en ny blodprøve for å sjekke at det stiger som ønsket'. Det er realistisk, og uten å ta fra noen håpet ❤ Man skal på en måte pakke det inn, og ikke snakke om disse tapene før uke 12. Derfor tror jeg også gjør at veldig mange føler seg alene og dypt sjokkerte dersom man opplever å miste. Det finnes også mange eksempler på graviditet utenfor livmoren, hvor det etter mitt syn kunne vært oppdaget så mye tidligere også ❤Ja, den legen din sist tok jo heeelt kaka. Herregud...
Jeg er glad det blir tatt godt imot Nå krysser jeg jo alt jeg har for at dette går fint for @Sommer92. Men i hver månedsgruppe er det jo flere som opplever kjemisk eller lave hcg-nivåer tidlig i graviditeten, så det er egentlig synd og litt rart at vi ikke snakker mer om dette.
Jeg håper virkelig ikke vi har tatt fra deg håpet her inne ❤ Jeg tror på ingen måte at dette er dømt til å mislykkes, men at det er grunnlag for å be om en ny hcg-måling. Vi krysser fingre og tær for en god utvikling ❤Eg spurte sykepleier om dette var riktig nivå å ligge på, og det svarte hun ja på. Eg har ikke så mye kunnskap om det, så da skulle eg ønske eg fikk et ærlig svar i det minste. Må si det gjør meg litt trist å få svarene her inne, men vil mye heller vite fakta og være forberedt. Kommer til å spørre fastlegen om en ny blodprøve.
Takk❤ Dette var hyggelig lesning! Var ikke helt god stemning under middagen i dag, når eg skulle prøve å forklare samboeren dette, men som sagt er det bedre å være forberedt. Bra vi får løftet temaetHuff, det må være skikkelig kjipt å logge på og lese at vi er så pessimistiske Har tenkt på deg i dag! Jeg håper håper hååper at dette går veien - og jeg tror virkelig ikke det må et mirakel til! Er mer sånn 50/50, kanskje? Og da ville jeg nok heller vært litt forberedt. Men jeg er enig med @Memy og @Timi90 om at 2-3 på ukesindikator er et veldig godt tegn, i hvert fall! Forhåpentligvis vokser den lille spiren i rekordfart nå Og skulle det ikke gå denne gangen, er i hvert fall forskningen tydelig på én ting til: at du har blitt gravid nå, gir veldig gode prognoser for de neste forsøkene!
Her er link til de studiene jeg tenkte på, som ser på sammenheng mellom hcg-nivå på 12 og 16 dpo og vellykkede graviditeter:
https://insights.ovid.com/human-rep...spontaneously-hatched-blastocyst/658/00004683
https://www.fertstert.org/article/S0015-0282(99)00512-9/fulltext