September 2021

De vokser vel 2mm ca per døgn og? Rett meg om jeg tar feil, dere som kan dette :)

Hvor store bør eggposene være for å ha optimal størrelse mht modenhet..? :scratch

Folikkelstørrelse på 12-19 på dagen man setter trigger/ovitrelle :)

"Follicles 12–19 mm on the day of trigger contributed the most to the number of oocytes and mature oocytes retrieved. "

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5930292/

Da var ovitrelle satt.. helt surrealistisk å nå være ferdig med Synarela, Menopur og Ovitrelle . Håper jo såklart det er siste gangen å men det gjelder å være noe realistisk oppi det hele. Jeg håper jo men! Så får jeg lese om respirasjon imellomtiden :P

Da var ovitrelle satt.. helt surrealistisk å nå være ferdig med Synarela, Menopur og Ovitrelle . Håper jo såklart det er siste gangen å men det gjelder å være noe realistisk oppi det hele. Jeg håper jo men! Så får jeg lese om respirasjon imellomtiden :p

Så spennende! Masse lykke til med uttaket :D

Ovitrelle satt her og :joyful: det blir godt med en sprøytefri dag nå før uttak.

Da var ovitrelle satt.. helt surrealistisk å nå være ferdig med Synarela, Menopur og Ovitrelle . Håper jo såklart det er siste gangen å men det gjelder å være noe realistisk oppi det hele. Jeg håper jo men! Så får jeg lese om respirasjon imellomtiden :p
Ovitrelle satt her og :joyful: det blir godt med en sprøytefri dag nå før uttak.
Spennende :happy: Lykke til med uttak på fredag til dere begge :signs003

Hurraaa! Lykke til med uttak, dere to :love7 Nå er det «out of your hands”!

Masse lykke til på uttak! :wav

Hcg var da 50:) Får lyst til å sjekke videre økning, men sykepleier sa at det var unødvendig.

50 i hcg på 15 dpo er vel helt i grenseland, ja. Det spørs vel hvor forberedt du ønsker å være på en eventuell abort. Sykepleierne har etter min erfaring en tendens til å være superpositive til alt av hcg-nivåer, helt uten å forholde seg til forskning. Jeg personlig synes det er helt krise, og vil heller forholde meg realistisk til alt. Mens andre synes vel det er bedre å klamre seg til håpet. Hvis du ønsker, kan jeg sende deg noe forskning som viser sannsynligheten for vellykkete graviditeter ved ulike hcg-nivå bl.a ved 12 og 16 dpo (har ikke funnet noe for 15 dpo)? Men det kan jo også skape unødvendig bekymring :Heartred

Hcg var da 50:) Får lyst til å sjekke videre økning, men sykepleier sa at det var unødvendig.

Jeg har ikke lest så mye om dette, så jeg tenkte 50 var bra jeg. Tror alt er normalt, og man hører jo ofte om folk som har lavt hcg men der alt går bra. Så ikke mist håpet! Googlet hcg-tabell, og ifølge disse skal 50 være innafor, men kanskje under gjennomsnittet.
Men jeg hadde nok også insistert på å sjekke om det stiger som det skal, bare for å være helt sikker.
Masse lykke til, krysser fingre og tær for deg :Heartred

Hele 9 egg befruktet :smiley-bounce012
Innsett på mandag om minst ett overlever til da :Heartred

Jeg har ikke lest så mye om dette, så jeg tenkte 50 var bra jeg. Tror alt er normalt, og man hører jo ofte om folk som har lavt hcg men der alt går bra. Så ikke mist håpet! Googlet hcg-tabell, og ifølge disse skal 50 være innafor, men kanskje under gjennomsnittet.
Men jeg hadde nok også insistert på å sjekke om det stiger som det skal, bare for å være helt sikker.
Masse lykke til, krysser fingre og tær for deg :Heartred

Det er dette jeg synes er litt trist. Mange som bare leser på forum og tenker «alt er normalt». Og det hjelper ikke akkurat med en sykepleier som bekrefter dette. Hadde hun hatt 50 i hcg dagen etter, viser all forskning at det er nærmest 0% sannsynlighet for levende barn. Det må i så fall et medisinsk mirakel til. Det er også veldig mye fokus på god stigning her inne, men det hjelper ingenting å ha god stigning hvis man hadde et hcg-nivå på 50 på 16 dpo. De som sier de hadde noe annet, tror de hadde EL en annen dag enn de hadde. Håper det er ok at jeg skriver dette. Mener jo ikke at noen her inne gjør noe galt, men synes det er synd at så mye baseres på synsing og lite kunnskap :Heartred Og blir da ekstra irritert og frustrert når helsepersonell forsterker dette gjennom å ikke forholde seg vitenskapelig til dette. De vil jo sannsynligvis bare gi håp osv, men jeg reagerer i hvert fall veldig negativt på dette, da hele klinikken framstår som kunnskapsløs, og de får meg til å føle meg overdrevent pessimistisk når jeg forholder meg til fakta :depressed:

Det er dette jeg synes er litt trist. Mange som bare leser på forum og tenker «alt er normalt». Og det hjelper ikke akkurat med en sykepleier som bekrefter dette. Hadde hun hatt 50 i hcg dagen etter, viser all forskning at det er nærmest 0% sannsynlighet for levende barn. Det må i så fall et medisinsk mirakel til. Det er også veldig mye fokus på god stigning her inne, men det hjelper ingenting å ha god stigning hvis man hadde et hcg-nivå på 50 på 16 dpo. De som sier de hadde noe annet, tror de hadde EL en annen dag enn de hadde. Håper det er ok at jeg skriver dette. Mener jo ikke at noen her inne gjør noe galt, men synes det er synd at så mye baseres på synsing og lite kunnskap :Heartred Og blir da ekstra irritert og frustrert når helsepersonell forsterker dette gjennom å ikke forholde seg vitenskapelig til dette. De vil jo sannsynligvis bare gi håp osv, men jeg reagerer i hvert fall veldig negativt på dette, da hele klinikken framstår som kunnskapsløs, og de får meg til å føle meg overdrevent pessimistisk når jeg forholder meg til fakta :depressed:
Jeg er helt enig med deg. På Medicus sier de jo at man helst skal ha over 100 i hcg 15 dpo, i hvert fall over 75. De har alltid sagt til meg at jeg må regne med at det ikke går veien når jeg har hatt typ 30 i hcg, og det setter jeg veldig stor pris på. Hadde blitt 1000 ganger verre hvis de bare "GRATULERER! Du er gravid!". Derfor blir jeg bare oppgitt når jeg ser at folk skriver at de har blitt gratulert av sykepleier når de har typ 25 i hcg 15/16 dpo. Én ting er jo når man blir naturlig gravid, nettopp fordi man ikke kan være 100% sikker på EL, men ved IVF blir det jo helt annerledes.

Når det er sagt, så finnes det jo ingen "regler" uten unntak, og det kan skje mirakler. I og med at @sommer92 har fått 2-3 på digital tyder det jo på at det stiger, men jeg synes klinikken/fastlegen bør informere om at hcg er noe lavt og at man må være forberedt på kjemisk eller tidlig SA.

Edit: jeg tar gjerne link til de tabellene du nevnte :)

Ja var ikke meningen å komme med falsk info, fant en oversikt på babyverden og tok den for god fisk, har ikke gjort noe mer research på det.
Veldig urovekkende hvis sykepleiere o.l. sier alt er ok når forskning viser annerledes.
Hvis man får 2-3 på cb trodde jeg hcg var over 150, så det er jo et godt tegn :happy::Heartred

Legger ved det bilde jeg fant og med hcg- nivåer. Står forresten bare at vellykket graviditet regnes de som det var oppdaget hjertelyd, og det kan jo desverre gå galt etter dette også, selv om det er liten sjanse.

Hovedpoenget mitt var at vi må ikke miste håpet, ikke ta sorgene på forskudd, men skjønner at det for noen føles litt feil å tenke på den måten.
Jeg mener også å ha lest flere plasser at det viktigste er at nivåene dobler seg ila 48 timer, men mulig det også er feil da.

Vedlegg

• Screenshot_20210923-083652_Google.jpg
    Screenshot_20210923-083652_Google.jpg
    678,4 KB · Visninger: 58
Back
Topp