September 2021

Da var jeg ferdig og. Fikk ut 7 egg. Og legen punkterte blæra mi.. mye vondere i dag enn sist:meh:

Huff... Det skjer dessverre.
Hvordan er symptomene på punktert blære?
Gjør det vondt?

Hilsen fra en som fikk indre blødning etter uttak sist.

"One in a million, yeaaah"

Huff... Det skjer dessverre.
Hvordan er symptomene på punktert blære?
Gjør det vondt?

Hilsen fra en som fikk indre blødning etter uttak sist.

"One in a million, yeaaah"

Grøss.. ja, jeg leste om situasjonen din :nailbiting: Var det etter uttak uten komplikasjoner eller sneiet de blære eller andre organer?
For øyeblikket er det egentlig ikke ømmere enn forrige uttak.
Hvor raskt fikk du symptomer på indre blødning?

Da var jeg ferdig og. Fikk ut 7 egg. Og legen punkterte blæra mi.. mye vondere i dag enn sist:meh:

Gratulerer med ferdig uttak!!!

Har hatt punktert blære 3 ganger ved alle uttak :hungover: har hatt det verst dagen etter uttak, men forbedrer seg raskt etterhvert. Planlegg å holde deg i ro, ta paracet ofte. Og kanskje vær forberedt på at det kan gjøre forferdelig mye vondt å tisse... men du må drikke for å skylle ut blodet

Vet det er veldig skummelt å tisse blod, men husk blæren er flink til å gjøre seg hel igjen. Ble oppfordret av lege til å passe på at jeg ikke fikk feber/infeksjon (aldri fått). Tror ikke blæreskade pleier å føre til indre blødning

Last edited:

Har hatt punktert blære 3 ganger ved alle uttak :hungover: har hatt det verst dagen etter uttak, men forbedrer seg raskt etterhvert. Planlegg å holde deg i ro, ta paracet ofte. Og kanskje vær forberedt på at det kan gjøre forferdelig mye vondt å tisse... men du må drikke for å skylle ut blodet

Vet det er veldig skummelt å tisse blod, men husk blæren er flink til å gjøre seg hel igjen. Ble oppfordret av lege til å passe på at jeg ikke fikk feber/infeksjon. Tror ikke blæreskade pleier å føre til indre blødning

Hvordan vet man om blæren har blitt punktert? Blod i urinen?

Da var jeg ferdig.. har ingen tro på at det går.. av 18 folikler så var det egg i 2.. tror jeg ikke har vært så lei meg noen gang . Får svar i morgen tidlig om åssen det går .

Selvfølgelig er det en nedgang ❤️ Som andre sier, kan 2 gode egg være nok. Håper sånn for deg ❤️❤️❤️

Vet det er veldig skummelt å tisse blod, men husk blæren er flink til å gjøre seg hel igjen. Ble oppfordret av lege til å passe på at jeg ikke fikk feber/infeksjon (aldri fått). Tror ikke blæreskade pleier å føre til indre blødning

Det var veldig betryggende lesing! Takk som deler:Heartred Tisset en del blod ved første dotur, men mindre ved neste. Så det ser ut til å avta.
Hadde det noe betydning for innsett i dine tilfeller?

Det var veldig betryggende lesing! Takk som deler:Heartred Tisset en del blod ved første dotur, men mindre ved neste. Så det ser ut til å avta.
Hadde det noe betydning for innsett i dine tilfeller?

Bare spør dersom du lurer på noe :Heartpink:Heartpink:Heartpink veldig bra at det begynner å avta. Tipper den er på bedrings vei da, selv om det fortsatt kan gjøre vondt. Husker veldig godt hvor redd både jeg + mannen var første gang

Jeg fikk ikke innsett av andre årsaker (#1 fare for OHSS, #2 væske i livmor, #3 alt hadde gått så dårlig tidligere at det ble bare planlagt slik... med forsøk #3 fikk vi endelig på frys, håper på innsett i okt)

Da ruger jeg på en blasto :happy: Fikk superskryt for stor og fin blære i dag :hilarious: Jeg er såå dårlig på å time passe full blære, så alt jeg klarte å tenke på mens jeg var der inne var at jeg snart kunne tisse…

Nå må bare denne lille rakker’n feste seg OG klamre seg fast!! :love2

Bare spør dersom du lurer på noe :Heartpink:Heartpink:Heartpink veldig bra at det begynner å avta. Tipper den er på bedrings vei da, selv om det fortsatt kan gjøre vondt. Husker veldig godt hvor redd både jeg + mannen var første gang

Jeg fikk ikke innsett av andre årsaker (#1 fare for OHSS, #2 væske i livmor, #3 alt hadde gått så dårlig tidligere at det ble bare planlagt slik... med forsøk #3 fikk vi endelig på frys, håper på innsett i okt)

Det er så mange faktorer som lager hindringer i veien i dette løpet her, mye mer enn jeg forutså! :bag: Men så digg å endelig få på frys, har dere fler enn en blasto? Oktober er rett rundt hjørnet nå:love2

Da ruger jeg på en blasto :happy: Fikk superskryt for stor og fin blære i dag :hilarious: Jeg er såå dårlig på å time passe full blære, så alt jeg klarte å tenke på mens jeg var der inne var at jeg snart kunne tisse…

Gratulerer som ruger:love7 nå må den sitte, å bli sittende:salut

Da var jeg ferdig.. har ingen tro på at det går.. av 18 folikler så var det egg i 2.. tror jeg ikke har vært så lei meg noen gang . Får svar i morgen tidlig om åssen det går .

Skjønner at du er skuffet og lei deg. Håper eggene blir befruktet! Trenger heldigvis bare et godt embryo. :Heartblue

Håper du får gode nyheter i morgen. :Heartblue

Tvitvi :Heartred
Jeg bruker alltid å ha så full blære at jeg må slippe ut litt mens jeg sitter å venter. De er jo alltid forsinka :banghead:

Ang full blære ved innsett, hvor mye drikker dere? Halv liter, én liter..? Har det noe å si om livmor er bakovervendt i den sammenheng..?

Ang full blære ved innsett, hvor mye drikker dere? Halv liter, én liter..? Har det noe å si om livmor er bakovervendt i den sammenheng..?

Lurer på det samme.

Jeg sliter i tillegg med at jeg hele tiden må tisse dersom jeg er nervøs... Rakk tre turer på den halvtimen jeg satt å ventet før egguttaket og en siste gang da de kom for å hente meg :hilarious:

Veldig spent på dette med å møte opp med full blære... :wideyed:

Jeg har bakovervendt livmor og det har ikke noe å si.
Jeg har aldri målt hvor mye jeg drikker, bruker bare å drikke jevnt og trutt etter første morgenurin. Om det presser for mye så er det bare å gå på do å slippe ut litt.
Lettere for legen å sette inn egget med full blære siden den presser livmora litt ned. Men de klarer å sette inn på tom blære også. Blir bare litt tungvint og vanskelig å se hvor de skal plassere egget, så anbefaler jo full blære.

Jeg drakk rundt 0,7 l begge mine innsett. Første gang fikk jeg skryt for VELDIG full blære og andre gang var det litt for lite. Ikke lett å bli klok på :joyful: tror ikke det har noe å si at den er bakovervendt, min er også det og de har sett tydelig og greit begge gangene, selv om den ikke var helt full nok :)

Sandy01 - 30 - første barn - Porsgrunn - Forsøk nr 1 - menopur 412,5 IE og fyrmadel - oppstart 15.09 /uttak 27.09/ innsett 29.09

Jeg drakk rundt 0,7 l begge mine innsett. Første gang fikk jeg skryt for VELDIG full blære og andre gang var det litt for lite. Ikke lett å bli klok på :joyful: tror ikke det har noe å si at den er bakovervendt, min er også det og de har sett tydelig og greit begge gangene, selv om den ikke var helt full nok :)

0.7 liter over hvor lang periode?

Back
Topp