September 2021

Grøss.. ja, jeg leste om situasjonen din :nailbiting: Var det etter uttak uten komplikasjoner eller sneiet de blære eller andre organer?
For øyeblikket er det egentlig ikke ømmere enn forrige uttak.
Hvor raskt fikk du symptomer på indre blødning?

Uttaket i seg selv var ukomplisert.
Var vondt da. Men ikke mer vondt enn på forrige uttak. Etter uttak skjønte jeg derimot at noe var ikke som det skulle. Var kvalm og kastet opp så snart jeg var ut av op stua. Jeg tenkte at det måtte være bare reaksjon på mye smertestillende. Sa ingenting på klinikken. Ville bare komme meg hjem snarest mulig.
Dro hjem. Fortsatt vondt. Klarte å duppe av i en time. Skulle på do. Besvimte på do. Og så var det i gang...
Når jeg tenker på det i ettertid, da var det klart fra starten at noe var ikke som det skulle. Bare at jeg var ikke i stand til å vurdere det. Bra jeg ikke var alene hjemme da.
Det er uklart hva som skjedde. Under operasjon så dem ikke hvor blodet kom fra. Bare at det var ca liter blod inne. Må ha punktert blodåre.
Går bra nå.
Men fryktelig spent på neste stimulering når den nå blir. Om det er fortsatt liv igjen i eggstokkene.

God bedring til deg.

Ang full blære ved innsett, hvor mye drikker dere? Halv liter, én liter..? Har det noe å si om livmor er bakovervendt i den sammenheng..?
Jeg drikker jevnt og trutt etter morgenurin :happy: Kanskje 1-2 kopper kaffe og 1 liter vann. I dag tisset jeg 50 min før innsett og drakk ca 0,6 liter vann etterpå. I og med at jeg hadde drukket en del tidligere på dagen, så var blæra full igjen før innsett.

Tvitvi :Heartred
Jeg bruker alltid å ha så full blære at jeg må slippe ut litt mens jeg sitter å venter. De er jo alltid forsinka :banghead:
Altså, jeg har ikke kjangs til å tisse bare litt. Enten må jeg holde meg, eller så må alt ut :hilarious: Første innsett måtte jeg sånn tisse 30 min før innsett og da sa sykepleieren at jeg bare måtte tisse littegrann. Det fikk jeg jo ikke til og det endte med at jeg styrtet over en liter vann etterpå...

0.7 liter over hvor lang periode?
Husker ikke sånn 100 %, men mener at jeg drakk og tisset omtrent som vanlig inntil rundt en time før innsett, deretter kjørte jeg på med litt ekstra frem til timen. Som nevnt, så var ikke blæra helt full ved innsett nr 2, så anbefaler kanskje å starte litt tidligere for å være sikker. Hårfin balansegang, man orker jo ikke å ha sprengfull blære altfor lenge heller :joyful:

Da var jeg ferdig og. Fikk ut 7 egg. Og legen punkterte blæra mi.. mye vondere i dag enn sist:meh:
Gratulerer med overstått og 7 egg ❤ Hadde lyst til å trykke vinner, men så så jeg at du hadde punktert blære - det hørtes ikke noe godt ut :arghh: Håper det går bra med deg og at det blir 7 perfekte blastoer ❤

Da var jeg ferdig.. har ingen tro på at det går.. av 18 folikler så var det egg i 2.. tror jeg ikke har vært så lei meg noen gang . Får svar i morgen tidlig om åssen det går .
Krysser fingrene for at det er to gullegg du har fått :Heartred

Da var jeg ferdig og. Fikk ut 7 egg. Og legen punkterte blæra mi.. mye vondere i dag enn sist:meh:
Huff for punktert blære og hurra for 7 egg :love2 Håper formen er fin! :Heartred

Hiver meg inn her.. :happy:

VenterpåStorken - 35år - B1 - Riks - IVF/ICSI #1 - Synarela, Gonal-F, Ovitrelle og Crinone - Uttak 27/9

Var på kontroll i dag og ser ut som det er kun 1 follikkel som er stor nok til henting. Nedslående :dead:
Men har 1-2 til som kanskje kanskje vokser fort før mandag. Hvis ikke så må vi bare satse på at det ene (hvis det er egg) blir gullegget! ;)

Uttaket i seg selv var ukomplisert.
Var vondt da. Men ikke mer vondt enn på forrige uttak. Etter uttak skjønte jeg derimot at noe var ikke som det skulle. Var kvalm og kastet opp så snart jeg var ut av op stua. Jeg tenkte at det måtte være bare reaksjon på mye smertestillende. Sa ingenting på klinikken. Ville bare komme meg hjem snarest mulig.
Dro hjem. Fortsatt vondt. Klarte å duppe av i en time. Skulle på do. Besvimte på do. Og så var det i gang...
Når jeg tenker på det i ettertid, da var det klart fra starten at noe var ikke som det skulle. Bare at jeg var ikke i stand til å vurdere det. Bra jeg ikke var alene hjemme da.
Det er uklart hva som skjedde. Under operasjon så dem ikke hvor blodet kom fra. Bare at det var ca liter blod inne. Må ha punktert blodåre.
Går bra nå.
Men fryktelig spent på neste stimulering når den nå blir. Om det er fortsatt liv igjen i eggstokkene.

God bedring til deg.

Du kjente det såpass raskt, ja. Mhm, blir jo rimelig susete rett etter.. så vanskelig å gjøre noen god vurdering der og da. Hva man skal tåle altså:confused: godt du er i form igjen:love2

Jeg er bare øm etter uttaket nå.. ingen kvalme eller store smerter. Så, har ingenting å sutre over. Tenker det heles raskt det såret.
Har ikke sett blod i urin etter dobesøk utover dagen, milde smerter. Det skal gå fint

Gratulerer med overstått og 7 egg ❤ Hadde lyst til å trykke vinner, men så så jeg at du hadde punktert blære - det hørtes ikke noe godt ut :arghh: Håper det går bra med deg og at det blir 7 perfekte blastoer ❤

Takk:Heartred lucky nr 7. ..? Vi får se i morgen tidlig når de ringer. Mannen har tro på 5 befrukta, pessimisten (realisten?) meg tenker jeg skal være veldig glad om det er 3.
Blæra er egentlig ikke så vond nå, har tatt det med ro i dag. Og det skal jeg fortsette med resten av helgen :knegg:

Det er såå spennende å følge med på dere alle i denne prosessen, selv om jeg er "ferdig for nå". Deilig å slippe å føle seg alene om dette. Syns også det var utrolig interessant å lese om dette ang hcg nivå.

Jeg hadde testdag i dag(har dog testet tidligere), og etter å ha lært mye her inne så visste jeg at det burde stå 2-3 på ukesindikatoren min. Det gjorde det også :Heartred

Har fått time til UL om 3 uker og termin 6.6 :love7

Jeg er ikke så flink til å svare på kommentarer, men jeg er veeldig aktiv på "likerklikkene" :angel4

Hiver meg inn her.. :happy:

VenterpåStorken - 35år - B1 - Riks - IVF/ICSI #1 - Synarela, Gonal-F, Ovitrelle og Crinone - Uttak 27/9

Var på kontroll i dag og ser ut som det er kun 1 follikkel som er stor nok til henting. Nedslående :dead:
Men har 1-2 til som kanskje kanskje vokser fort før mandag. Hvis ikke så må vi bare satse på at det ene (hvis det er egg) blir gullegget! ;)
Velkommen :Heartred
Vi skal krysse fingrene sammen med deg for at det er gullegget som ligger der inne :love7

Det er såå spennende å følge med på dere alle i denne prosessen, selv om jeg er "ferdig for nå". Deilig å slippe å føle seg alene om dette. Syns også det var utrolig interessant å lese om dette ang hcg nivå.

Jeg hadde testdag i dag(har dog testet tidligere), og etter å ha lært mye her inne så visste jeg at det burde stå 2-3 på ukesindikatoren min. Det gjorde det også :Heartred

Har fått time til UL om 3 uker og termin 6.6 :love7

Jeg er ikke så flink til å svare på kommentarer, men jeg er veeldig aktiv på "likerklikkene" :angel4
Hurra! Gratulerer med 2-3 på digital, det lover godt :love7

Ang full blære ved innsett, hvor mye drikker dere? Halv liter, én liter..? Har det noe å si om livmor er bakovervendt i den sammenheng..?
St.Olavs skriver i sitt innkallingsbrev at man skal gå på do en time før timen og deretter drikke 0.5 liter vann frem mot timen. Før dette drikker du bare og går på do som vanlig.

Velkommen :Heartred
Hvordan er formen din? Går det bra med stimulering?
Takk:Heartpink
Ja det går veldig bra.:happy: Mannen min må Sette sprøytene da, det klarer jeg ikke selv. Har aldri vært redd sprøyter eller noe sånt men takler det bare ikke
Veldig spent på uttak!

hvis alt går bra med uttak og innsett. Hvordan pleier formen å være etterpå? Jeg blir sykemeldt fremt til innsett men ikke dagen etter. Betyr det at man kam dra på jobb og leve «som normalt» ?

Last edited:
Back
Topp