September 2021

Jeg har gått på 150mg Menopur, er på dag 10 nå, og Fyremadel.
Samme dose som jeg står på det. Er veldig spent på kontrollen, håper jeg kan få uttak tidlig neste uke.

Lykke til med uttaket :)

Hva er egentlig optimal tykkelse?
Veeeeel, jeg har stresset sykt mtp slimhinnen min fordi jeg har slitt med å få den tykk nok. Det er registrert graviditeter ned på slimhinne med tykkelse 4 mm, men kliniske studier viser flest oppnådd graviditeter på slimhinne mellom 6 og (jeg tror, var aldri aktuelt for meg å oppnå dette :goodnight) 11 mm. Det aller viktigste er at slimhinnen er tresjiktet, altså ikke bare flat, men litt som en trekant.

Livmorslimhinnen må være 7 mm eller mer for å få innsett, så at den er 8 mm nå er bare fint:)
Ok da er jeg på riktig vei ihvertfall. Det er bestemt at uttak skjer lørdag morgen. Så flybilletter er bestilt. Mangler bare hotell.. Bestilte kun 1 vei da de sa det kan være en mulighet at man setter inn tidligere enn dag 5.. Så bestiller fly hjem igjen når man vet mer.. Jeg skal ta siste dose med Gonal F på onsdag.. Og samme med fyramedel men skal ta den siste der kl 9 på kvelden da ikke har ekstra for å ta på torsdag.. Så blir det eggløsning sprøyte kl 21:30på torsdag..

Samme dose som jeg står på det. Er veldig spent på kontrollen, håper jeg kan få uttak tidlig neste uke.

Lykke til med uttaket :)
Dette er din første gang? Blir veldig spennende med kontroll da, men det går heilt sikkert kjempefint ;)

Veeeeel, jeg har stresset sykt mtp slimhinnen min fordi jeg har slitt med å få den tykk nok. Det er registrert graviditeter ned på slimhinne med tykkelse 4 mm, men kliniske studier viser flest oppnådd graviditeter på slimhinne mellom 6 og (jeg tror, var aldri aktuelt for meg å oppnå dette :goodnight) 11 mm. Det aller viktigste er at slimhinnen er tresjiktet, altså ikke bare flat, men litt som en trekant.
På forrige gyn-time (dobbeltime hos privat, i tillegg er han fertilitetsspesialist), hadde jeg 4 mm endometrium, 7 follikler til sammen, men ingen dominante og ingen tegn til gult legeme. Og østrogenmangel. Fikk beskjed jeg ikke hadde hatt eggløsning- og ikke viste tegn på å få det den kommende uken. Så viser det seg noen uker etterpå at jeg har blitt befruktet dagen etter undersøkelsen:dead: termin sjekket med ultralyd totalt 7 ganger så langt, så ingen tvil der:confused005
22 uker gravid imorgen, så 4 mm er fullt mulig å bli gravid med ja. Tydeligvis mulig uten eggløsning også:hilarious::hilarious:

Dette er din første gang? Blir veldig spennende med kontroll da, men det går heilt sikkert kjempefint ;)

Ja, første gang. Gleder meg til å få det overstått. Vite litt hva som foregår inni der :hilarious:

Etter ultralyd idag..
Slimhinne på 0,86

Vedlegg

• IMG_20210830_215039.jpg
    IMG_20210830_215039.jpg
    728 KB · Visninger: 71
  • IMG_20210830_215019.jpg
    IMG_20210830_215019.jpg
    568,9 KB · Visninger: 66
På forrige gyn-time (dobbeltime hos privat, i tillegg er han fertilitetsspesialist), hadde jeg 4 mm endometrium, 7 follikler til sammen, men ingen dominante og ingen tegn til gult legeme. Og østrogenmangel. Fikk beskjed jeg ikke hadde hatt eggløsning- og ikke viste tegn på å få det den kommende uken. Så viser det seg noen uker etterpå at jeg har blitt befruktet dagen etter undersøkelsen:dead: termin sjekket med ultralyd totalt 7 ganger så langt, så ingen tvil der:confused005
22 uker gravid imorgen, så 4 mm er fullt mulig å bli gravid med ja. Tydeligvis mulig uten eggløsning også:hilarious::hilarious:
Sniker her! Men i alle dager:wideyed: Hvordan er det mulig?? Altså.. har du snakket med samme gyn i etterkant? I så fall; hva sa hen?:hilarious:

Etter ultralyd idag..
Slimhinne på 0,86
Noen som har peiling om hva alt dette betyr?
Du har hhv
13 eggposer på høyre eggstokk (hvorav 8 stk over 10mm)

10 eggposer på venstre eggstokk (hvorav 6 stk over 10mm)

Ditt dominante egg virker å være på venstre eggstokk (2,0x1,2cm)

Eggløsning nærmer seg altså.

Hvilken målestokk var målingen av slimhinnen? Antar det er i cm. I så fall er slimhinnen din veldig fin! Mellom 8-14mm er ideelt, hvis jeg ikke husker helt feil :-)

Hvor i syklusen er du?

Sniker her! Men i alle dager:wideyed: Hvordan er det mulig?? Altså.. har du snakket med samme gyn i etterkant? I så fall; hva sa hen?:hilarious:
Lurer jeg også på:hilarious: Så jeg stoler absolutt ikke på vitenskap lengre, absolutt alt er mulig:hilarious::eek:
Jeg fikk en liste med blodprøver jeg skulle ta visse dager neste syklus, men neste syklus er jo enda ikke kommet og kommer forhåpentligvis ikke på lenge;) Sjekke eggreserver, hormonnivå, stoffskifte+++.
Jeg har ikke vært hos han etter det, siden det koster penger å gå privat og jeg får tett oppfølging av sykehusene nå. Planen var jo ikke å bli gravid, men jeg hadde hatt masse problemer med uregelmessig mens, underlivsplager, hormonforstyrrelser osv. Tegn på tidlig overgangsalder (som 29-åring!) Gikk privat og fikk ekstra tid, siden den lokale gynekologen ikke tok seg tid til å verken høre hele problemstillingen, eller gjøre en skikkelig undersøkelse.
Men jeg ringte inn til kontoret til Hausken og gav beskjed at blodprøvene ikke ville komme inn fordi jeg var blir gravid. Hun i telefonen forstod heller ingenting:hilarious:

Du har hhv
13 eggposer på høyre eggstokk (hvorav 8 stk over 10mm)

10 eggposer på venstre eggstokk (hvorav 6 stk over 10mm)

Ditt dominante egg virker å være på venstre eggstokk (2,0x1,2cm)

Eggløsning nærmer seg altså.

Hvilken målestokk var målingen av slimhinnen? Antar det er i cm. I så fall er slimhinnen din veldig fin! Mellom 8-14mm er ideelt, hvis jeg ikke husker helt feil :)

Hvor i syklusen er du?
Jeg var på dag 9 med sprøyter i går under ultralyd. Men hvor mange egg tror du vil modnes til lørdag?

Back
Topp