September 2021

Skjønte ikke så mye av dine notater jeg heller :wacky: kanskje var det størrelsen til de tre største på hver side (i cm) som du har fått? Har ingen erfaring med dette, vi får lite info i det offentlige under kontrollene

Virker som at det skjer en god del iaf! ❤️
Ja det er visst i cm.. Så den som det feks står 1,37 på er visst 13..

De skrev ned noe på lapp bare..
Høyre ovarie
10 follikler
0,75x1,19
1,18x0,55
1,02x0,63

Venstre ovarie
9 follikler
1,16x1,37
1,02x0,78
0,94x1,29

Endometriet 0,6

Jeg skal fortsette på samme dose.. Og starte med fyramedel i morgen.
Men det ser jo bra ut med 19 folikler. Og 6 av de største har jo bra størrelse:gen014

Slimhinnen kan sikkert bli litt større, men den har jo enda litt tid på å komme seg :Heartred

Når har du ny ul?

Leste dette på google:
Subkutane injeksjoner settes som regel i huden på magen (unntatt en 5 cm stor sirkel rundt navlen), oversiden av låret, utsiden av overarmen eller rumpen like bak hoftebeinet.

Og nå er jeg redd vi har gjort noe feil. Vi har satt stikkene 4-5 cm fra navlen. Jeg har veldig lite fett på magen, så syns det er vanskelig å variere hvor sprøytene settes. Lenger ute blir huden under en cm tykk når man klemmer den sammen, så virker vanskelig å stikke i? :confused:

Hvorfor skal de ikke settes i en 5 cm ring rundt navlen?

Leste dette på google:
Subkutane injeksjoner settes som regel i huden på magen (unntatt en 5 cm stor sirkel rundt navlen), oversiden av låret, utsiden av overarmen eller rumpen like bak hoftebeinet.
Og nå er jeg redd vi har gjort noe feil. Vi har satt stikkene 4-5 cm fra navlen. Jeg har veldig lite fett på magen, så syns det er vanskelig å variere hvor sprøytene settes. Lenger ute blir huden under en cm tykk når man klemmer den sammen, så virker vanskelig å stikke i? :confused:

Du har ikke gjort noe feil. Mener at den navleregelen er pga nervetråder eller noe. Husker ikke helt. Jeg måler aldri nøyaktig 5 cm ut fra navlen, men tar det på øyemål.
Og du trenger ikke fett på magen. Bare bøy deg fremover og klip tak i huden, så går det så fint.

Leste dette på google:

Du har ikke gjort noe feil. Mener at den navleregelen er pga nervetråder eller noe. Husker ikke helt. Jeg måler aldri nøyaktig 5 cm ut fra navlen, men tar det på øyemål.
Og du trenger ikke fett på magen. Bare bøy deg fremover og klip tak i huden, så går det så fint.

Hjalp mye for meg å ta sprøytene sittende faktisk, da ble det litt mer naturlig "fettklump" :dead: syntes det ble mye mindre vondt også

Ok, så bra, da fortsetter jeg nok bare å sette den der jeg har underhudsfett. Blir det lenger ut på sidene blir jeg redd for å stikke gjennom slik at nålen treffer fingeren :hilarious:

Hjalp mye for meg å ta sprøytene sittende faktisk, da ble det litt mer naturlig "fettklump" :dead: syntes det ble mye mindre vondt også

Jeg har tatt dem sittende jeg også. :) Hadde vært vanskelig hvis ikke. Tar dem ikke selv da, mannen min setter dem. :joyful:

Dere er veldig tøffe dere som tør å sette dem selv :wideyed:

Jeg har ny time mandag morgen. Det er siste timen før uttak neste fredag. Vokser slimhinnene fort da?
Ok. Men da har jo foliklene god tid å bli større også :)
Vet ikke hvor fort slimhinnen vokser. Og det er jo veldig forskjellig fra person til person hvor tykke de blir. Og forskjell fra syklus til syklus også.
Blir spennede å høre på mandag hvordan det står til :)

Ok, så bra, da fortsetter jeg nok bare å sette den der jeg har underhudsfett. Blir det lenger ut på sidene blir jeg redd for å stikke gjennom slik at nålen treffer fingeren :hilarious:

Jeg har tatt dem sittende jeg også. :) Hadde vært vanskelig hvis ikke. Tar dem ikke selv da, mannen min setter dem. :joyful:

Dere er veldig tøffe dere som tør å sette dem selv :wideyed:

Min mann har satt alle mine sprøyter ❤️ Han hater det men hadde du sett hvordan jeg jobber med kjøtt i kjøkkenet så hadde du forstått hvorfor det må være slik :hilarious:

Håper det blir lettere for dere etterhvert, men også at du ikke skal trenge så mange runder at du får sjansen til å øve så mye :hungover: på begynnelsen syntes vi det var vanskelig/skummelt, på slutten av tredje runde hadde mannen blitt så flink at vi tullet om at han kan tilby å sette sprøyter til IVFere på Finn

Jeg vil gjerne være med her

Unicorn59 - 26 - Barn nr. 2 - Haugesund - Forsøk nr 1 - Pergoveris - Oppstart 25/8

Jeg har ny time mandag morgen. Det er siste timen før uttak neste fredag. Vokser slimhinnene fort da?

Sniker her fra augustgruppa. Jeg fikk målt slimhinna mi ved begge kontrollene denne gangen, på cd 7 og 10 (sprøytedag 6 og 9) og slimhinna mi var henholdsvis 8,4 mm og 9,6. Det sier ikke meg så mye, men var visst bra. Og den hadde jo vokst en del på de tre dagene :)

Tatt 1 sprøyte med fyramedel idag.. Den var vanskelig og svei.. Og ble veldig rød :wideyed:

Så på YouTube at flere hadde problemer med å sette den. Jeg skal sette min første i morgen, litt spent :eek:

Ellers har jeg fått EL slim nå, over en uke tidligere enn jeg vanligvis får det. Så noe skjer i alle fall der nede. Litt redd for tidlig EL, iom at det kjennes ganske likt ut nå som før jeg får EL, men det er vel derfor man setter Fyremadel? :)

Så på YouTube at flere hadde problemer med å sette den. Jeg skal sette min første i morgen, litt spent :eek:

Ellers har jeg fått EL slim nå, over en uke tidligere enn jeg vanligvis får det. Så noe skjer i alle fall der nede. Litt redd for tidlig EL, iom at det kjennes ganske likt ut nå som før jeg får EL, men det er vel derfor man setter Fyremadel? :)
Ja fyramedel er vel for å hindre eggløsning? Så vidt jeg har skjønt ihvertfall. Alt dette er første gang for meg.. Så jeg spør klinikken om ting og tang hver eneste dag :joyful: jeg ble ekstremt rød rundt der jeg satte den pluss litt hoven. Litt som myggstikk.

Ja fyramedel er vel for å hindre eggløsning? Så vidt jeg har skjønt ihvertfall. Alt dette er første gang for meg.. Så jeg spør klinikken om ting og tang hver eneste dag :joyful: jeg ble ekstremt rød rundt der jeg satte den pluss litt hoven. Litt som myggstikk.

Ja, slik jeg har skjønt det også. Første gang her også, så alt er veldig nytt. Burde sikkert vært flinkere til å spørre klinikken jeg også :hilarious:

Huff. Syns du selve nålen var vanskelig å få inn også? :confused:

Ja, slik jeg har skjønt det også. Første gang her også, så alt er veldig nytt. Burde sikkert vært flinkere til å spørre klinikken jeg også :hilarious:

Huff. Syns du selve nålen var vanskelig å få inn også? :confused:
Ja den var hard og få inn så måtte faktisk bruke krefter. Det må jeg ikke med Gonal F.. Den bare glir rett inn. Jeg tar fyramedel i magen siden klinikken anbefalte det.

Back
Topp