September 2021

Jeg kjenner "noe" i eggstokkområdet og har ganske vondt i hodet, startet i løpet av ettermiddagen i dag og har blitt verre utover kvelden. Stimdag 2. Så dette kan bli spennende. :hungover:

Jeg kjenner "noe" i eggstokkområdet og har ganske vondt i hodet, startet i løpet av ettermiddagen i dag og har blitt verre utover kvelden. Stimdag 2. Så dette kan bli spennende. :hungover:

Ånei ❤️❤️❤️ Har du ofte slitt med hodepine/migrene fra før?

Ånei ❤️❤️❤️ Har du slet med hodepine/migrene fra før?

Ja, jeg har (kronisk) migrene. Har sjelden vanlig hodepine da, men virker som jeg veldig lett får hodepine som bivirkning av medisiner. Fikk det på letrozol også, sterk hodepine hver stim-dag som ofte trigget et migreneanfall. :hungover:

Virker som en god del av dem med migrene får hodepine og/eller migreneanfall som bivirkning under ivf-stimulering, så jeg har vært forberedt på at det var en sannsynlighet.

Får se hvordan det utvikler seg. Det er uansett verdt det da, men håper jeg slipper hodepine hver dag. :smiley-angelic001 :P

Ja, jeg har (kronisk) migrene. Har sjelden vanlig hodepine da, men virker som jeg veldig lett får hodepine som bivirkning av medisiner. Fikk det på letrozol også, sterk hodepine hver stim-dag som ofte trigget et migreneanfall. :hungover:

Virker som en god del av dem med migrene får hodepine og/eller migreneanfall som bivirkning under ivf-stimulering, så jeg har vært forberedt på at det var en sannsynlighet.

Får se hvordan det utvikler seg. Det er uansett verdt det da, men håper jeg slipper hodepine hver dag. :smiley-angelic001 :p

Så utrolig kjedelig ❤️ Håper virkelig du slipper det også… blir du sykemeldt under noe av forsøket? Tenker det er ikke nødvendigvis lett/mulig å jobbe hvis du skal plages av migrene i to uker :facepalm: sliter ikke med det selv men en kollega jeg jobber tett med får migrene til tider, da er han helt ute av drift i flere dager :dead: så har dyp medfølelse for deg ❤️❤️

Også jeg tydeligvis forstår ikke forskjell mellom migrene og hodepine :hilarious:

Så utrolig kjedelig ❤️ Håper virkelig du slipper det også… blir du sykemeldt under noe av forsøket? Tenker det er ikke nødvendigvis lett/mulig å jobbe hvis du skal plages av migrene i to uker :facepalm: sliter ikke med det selv men en kollega jeg jobber tett med får migrene til tider, da er han helt ute av drift i flere dager :dead: så har dyp medfølelse for deg ❤️❤️

Også jeg tydeligvis forstår ikke forskjell mellom migrene og hodepine :hilarious:

Ja, får nok ordnet sykemelding om nødvendig. Tusen takk for medfølelse :Heartblue

(Migrene er bare en spesifikk type hodepine, som også har en del andre symptomer enn selve smerten i hodet. Spenningshodepine er en annen vanlig type hodepine. For meg kan spenningshodepine utløse et migreneanfall. Folk bruker ofte migrene om sterk "vanlig" hodepine, uten at det egentlig er snakk om migrene, så jeg skjønner at mange ikke helt vet forskjellen :p)

Spennende å følge med på dere :love2

Var på UL for sjekk av slimhinner og eggpose etter Letrozolrunden nå om onsdagen, og det er interessant å se at kroppen ikke responderer likt hver gang.
Det gir håp om at det kan gå annerledes ved stim og uttak.

Endometriet på 8mm dag 12, forrige gang var det på 12 mm samme dag. Eggpose på 18mm, -forrige gang 25mm. (I pausesyklus med kun Letrozol for å holde styr på sykluslengde)

Mistenker at noe kan ha blitt påvirket etter covid vaksinen. Det skrives om menstruasjonsforstyrrelser, og i mitt tilfelle er det blitt sparsommeligere. Blødning i 2 dager, deretter spotting :scratch Fler som har fått mindre blødninger?

Neste steg her er å finne EL, melde den inn og vente på mens. Så går startskuddet for uttak nr 2 om drøye 2 uker :ky

Last edited:
Var på kontroll i dag, har gått på 150mg menopur siden lørdag og fyremadel siden onsdag. Jeg ligger nok en gang i grensen til å bli overstimulert. Kontrollen viste rundt 15 eggposer, og de største var rundt 12-13 mm. Så det kunne vippe begge veger fikk jeg beskjed om. Skal til ny kontroll på mandag. Håååper det ikke blir totalfrys denne gangen også .

Var på kontroll i dag, har gått på 150mg menopur siden lørdag og fyremadel siden onsdag. Jeg ligger nok en gang i grensen til å bli overstimulert. Kontrollen viste rundt 15 eggposer, og de største var rundt 12-13 mm. Så det kunne vippe begge veger fikk jeg beskjed om. Skal til ny kontroll på mandag. Håååper det ikke blir totalfrys denne gangen også .

Når regner de med det blir egguttak da? Eller er det sånn man får vite på den siste kontrollen? Av en eller annen grunn trodde jeg det bare var en kontroll, men virker kanskje som det er vanlig med flere?

Håper du slipper totalfrys! :)

Når regner de med det blir egguttak da? Eller er det sånn man får vite på den siste kontrollen? Av en eller annen grunn trodde jeg det bare var en kontroll, men virker kanskje som det er vanlig med flere?

Håper du slipper totalfrys! :)
Forrige gang hadde jeg bare en kontroll. Så det spørs vel hvor langt man er kommet og hvor fornøyd de er med resultatene på kontrollen. Han estimerte at uttak kunne bli i midten eller mot slutten av neste uke. Men får nok vite mer sikkert på mandag ja :)

Jeg var på tredje kontroll i dag, og er straks klar for uttak :) Siste lille dose med Gonal-F i kveld, så er det tid for eggløsningssprøyte i morgen kveld. Uttak blir mandag morgen. Fikk ekstra medisiner med i dag, for sist uttak var forferdelig.

Helt utrolig hvordan kroppen responderte denne runden, vs. forrige runde. Har gruet meg til kontrollen i dag, fordi jeg ikke kjenner at det skjer noe særlig der nede. Ingen smerter, og jeg er ikke oppblåst som sist. Men det hadde utviklet seg noen fine folliker likevel.
Nå får tiden vise om det er i egg i alle, eller om det er flere tomme folliker, slik som sist. Prøver å tenke positivt :)

Så spennende dette! Håper du havner akkurat på riktig side av overstimulering ❤️❤️❤️

Last edited:
Jeg var på tredje kontroll i dag, og er straks klar for uttak :) Siste lille dose med Gonal-F i kveld, så er det tid for eggløsningssprøyte i morgen kveld. Uttak blir mandag morgen. Fikk ekstra medisiner med i dag, for sist uttak var forferdelig.

Helt utrolig hvordan kroppen responderte denne runden, vs. forrige runde. Har gruet meg til kontrollen i dag, fordi jeg ikke kjenner at det skjer noe særlig der nede. Ingen smerter, og jeg er ikke oppblåst som sist. Men det hadde utviklet seg noen fine folliker likevel.
Nå får tiden vise om det er i egg i alle, eller om det er flere tomme folliker, slik som sist. Prøver å tenke positivt :)

Ååå krysser fingrene! ❤️❤️❤️Håper det blir så mange egg som mulig, opplever tomme follikler som skikkelig frustrerende jeg og

De skrev ned noe på lapp bare..
Høyre ovarie
10 follikler
0,75x1,19
1,18x0,55
1,02x0,63

Venstre ovarie
9 follikler
1,16x1,37
1,02x0,78
0,94x1,29

Endometriet 0,6

Jeg skal fortsette på samme dose.. Og starte med fyramedel i morgen.

Skjønte ikke så mye av dine notater jeg heller :wacky: kanskje var det størrelsen til de tre største på hver side (i cm) som du har fått? Har ingen erfaring med dette, vi får lite info i det offentlige under kontrollene

Virker som at det skjer en god del iaf! ❤️

Back
Topp