September 2021

Hvordan går det? Og var det en fin bryllupsdag?
Her går det bra igrunn.. lite bivirkninger annet enn mistet matlysten litt.. :)

Lørdagen var helt fantastisk! Så nå er det bare å vente til 10/9 for første runde hos gyn å oppstart med menopur.. dosa derimot var Heavy så vil tro det blir mere bivirkninger der..

Du er ikke alene om å starte på dag 3. Legene har nok en god grunn til hvorfor ;) Og at mensen kommer 1 dag tidlig er heller ikke uvanlig og ingenting å tenke mye over.
Nå er du straks igang :Heartred

Ja, du har selvfølgelig helt rett! :P Vet ikke helt hva jeg stresset sånn med i dag tidlig, men føler skuldrene har senket seg litt nå. Vi har fått hele planen frem til første UL sjekk, føles bra :cat:

Lykke til du! Tenker du kan la være å stresse for mye… disse valgene er vel helt ut av dine hender. Håper bare på det beste ❤️

Takk, ja, det er egentlig ganske deilig at det er ute av våre hender nå. Ikke minst spennende på en helt annen måte nå i og med at vi faktisk har en sjanse :dummy:

Jeg var på kontroll og det hadde ikke skjedd så mye. Så nå økte de dosen veldig. Håper det ikke blir en haug med tomme folliker denne gangen også :)

Hei alle :)

Shake90 - 31 år - Barn #2 - Haukeland - Forsøk nr 1 - Provera, Gonal-F, Fyremandel, lutinus - Uttak: 23.08 = 9 egg. Alle ble befruktet. Innsett 25.08 = 1 egg.

Hei alle :)

Shake90 - 31 år - Barn #2 - Haukeland - Forsøk nr 1 - Provera, Gonal-F, Fyremandel, lutinus - Uttak: 23.08 = 9 egg. Alle ble befruktet. Innsett 25.08 = 1 egg.
Å så spennede med en ruger allerede :Heartred Tvitvi

Jeg kan settes på stimulerer! Første sprøyte satt! :nailbiting:

Hva er det som skjer, da? :eek: cd 6 og hadde elslim, tok eggløsningstest og den er på nippet til å bli positiv! Hjelpes :o jeg hadde jo kjemisk, og mensen var 9 dager forsinket... Men dette var rart likevel.

Skal fortsette å teste, men skjønner lite om eggløsning skal komme nå, liksom.

Første ultralyd på fredag.. Er så spent.. Går alt etter planen skal jeg starte med fyramedel på lørdag. Så ny ultralyd mandag og da forhåpentligvis eggløsning sprøyte på onsdag :happy: dette går fort når man først fikk begynt.

Hva er det som skjer, da? :eek: cd 6 og hadde elslim, tok eggløsningstest og den er på nippet til å bli positiv! Hjelpes :eek: jeg hadde jo kjemisk, og mensen var 9 dager forsinket... Men dette var rart likevel.

Skal fortsette å teste, men skjønner lite om eggløsning skal komme nå, liksom.

Det er var da veldig tidlig. Så rart :wideyed:

Første ultralyd på fredag.. Er så spent.. Går alt etter planen skal jeg starte med fyramedel på lørdag. Så ny ultralyd mandag og da forhåpentligvis eggløsning sprøyte på onsdag :happy: dette går fort når man først fikk begynt.

Spennende! Har du merket noen bivirkninger eller symptomer enda?

Jeg har min første kontroll på stimuleringsdag 8, men jeg starter med fyremadel stim dag 5 uansett. Spent på hvor mye lenger jeg må stimulere og når uttaket blir.

Det er var da veldig tidlig. Så rart :wideyed:

Spennende! Har du merket noen bivirkninger eller symptomer enda?

Jeg har min første kontroll på stimuleringsdag 8, men jeg starter med fyremadel stim dag 5 uansett. Spent på hvor mye lenger jeg må stimulere og når uttaket blir.
Nei ikke merket noe annet enn at jeg gjesper hele tiden. Det må da være medisinene som gjør det. Begynner kanskje å få antydning til sånn stim mage. 4 dagen idag. Skal sette sprøyte i kveld igjen. Setter kl 22 hver kveld. De har satt meg på lav dose. Så får vite etter ultralyd på fredag om skal fortsette med det jeg bruker eller justere.

Noen som har gått på menopur og hvordan det har funket? Skal ha 412,5 IU så virker som det var greit stor dose :/

Vi hadde litt problemer med menopur. Når vi skulle presse på sprøyten for å få frem en liten dråpe på spissen så "glapp" sprøyten slik at det kom en sprut istedenfor. Vi presset kjempeforsiktig, men den gav liksom plutselig etter slik at den ble trykket lengre inn enn nødvendig og dosen som var igjen i sprøyten var en god del mindre enn den jeg skulle ta. Måtte da fylle på mer i sprøyten og prøve igjen. Dette skjedde to ganger, før vi fikk det til den tredje gangen. Noen råd for å unngå at det skjer fremover? :P

Vi hadde litt problemer med menopur. Når vi skulle presse på sprøyten for å få frem en liten dråpe på spissen så "glapp" sprøyten slik at det kom en sprut istedenfor. Vi presset kjempeforsiktig, men den gav liksom plutselig etter slik at den ble trykket lengre inn enn nødvendig og dosen som var igjen i sprøyten var en god del mindre enn den jeg skulle ta. Måtte da fylle på mer i sprøyten og prøve igjen. Dette skjedde to ganger, før vi fikk det til den tredje gangen. Noen råd for å unngå at det skjer fremover? :P
Prøv å trekke opp litt ekstra med luft først i sprøyta kanskje.. eller pass på at det ikke er vakum i hetteglasset :)

Jeg har også kontroll på fredag :)

Syns det er vanskelig med disse kontrollene, for de kræsjer alltid med møter etc. på jobb.

Å så spennede med en ruger allerede :Heartred Tvitvi
Jaaa! Det var omtalt som et helt nydelig perfekt egg som ble satt inn i dag, hadde delt seg akkurat som ønsker og det fylte godt (hva enn det måtte si ;) ). Fikk se det forstørret på skjerm. En fantastisk rar, men nydelig opplevelse :) Alle forutsetninger ligger tilrette, livmorslimhinnen på 10mm, god kvalitet på egget, lett prosedyre med å sette det på plass. Men uansett alt kan skje, 50/50. Nå er det bare å slappe av og leve livet som normalt. Men ligger med en veldig oppblåst og «kjørt» mage. Ikke særlig behagelig.... Håper det gir seg om noen dager.

Back
Topp