September 2021

Lykke til du!! Går på menopur+Fyremadel nå - for menopur spørs det vel hvor høy dose de har satt deg opp til? Jeg måtte kjøpe en 1200 IU + en 600 IU (går på 150 IU daglig)

For Fyremadel kommer jeg til å ha brukt 8 stk (uttak cd15, startet med Fyremadel cd6). Du trenger den vel trolig ikke før neste uke? :)
Måtte du ha 1800 tilsammen når du bare skal ta 150 dose? Jeg fikk kun resept på 900 x2 jeg og jeg skal og ha 150 i dose. Men gonal f da. Og en resept på 5 fyramedel

Lykke til du!! Går på menopur+Fyremadel nå - for menopur spørs det vel hvor høy dose de har satt deg opp til? Jeg måtte kjøpe en 1200 IU + en 600 IU (går på 150 IU daglig)

For Fyremadel kommer jeg til å ha brukt 8 stk (uttak cd15, startet med Fyremadel cd6). Du trenger den vel trolig ikke før neste uke? :)
Jeg går på samme dose som deg. Har ikke tenkt over at jeg kan hente ut en 600IU, men det selvom jeg har resept på 1200IU?

Jeg skal starte med fyremadel på onsdag, så jeg har litt tid på meg.

Hvordan går det med deg så langt med stimuleringen da?

Da er det på tide med ny runde så jeg hiver meg med her :)

Sunny_8 - 32 år - Barn #1 - St. Olav - IVF uttak #2 - Menopur og Fyremadel, oppstart av medisiner 21. august

Fikk endelig mensen i dag, og hadde samtale med St. Olav. Menopur ligger klar til i morgen.

Dere som har gått på Menopur og Fyremadel tidligere, husker dere hvor mye dere måtte hente ut? Begge dele er bestillingsvare her jeg bor, så jeg er livredd for å ikke ha tilstrekkelig mengde. Har enda ikke fått tak i Fyremadel, men håper jeg får det til i morgen som bestilt.
Sniker litt her..
Forrige runde gikk jeg på Menopur og Fyremadel.
Jeg endte opp med å kjøpe 1x1200 og 2x600.
Jeg begynte på 75IU/dag og endte på 150 IU/dag, men endte opp med å stimulere veldig lenge, og totalt 2100 IU....
Fyremadelen gikk det en del pakker av.
Jeg ble litt tatt på senga, så denne gangen sørget jeg for at jeg hadde nok sånn at jeg hadde god tid etter kontrollen(e) til å eventuelt bestille hvis jeg måtte.
Sist måtte jeg ha fire kontroller, denne gangen trengte jeg en kontroll, så det er sykt vanskelig å si :p

Måtte du ha 1800 tilsammen når du bare skal ta 150 dose? Jeg fikk kun resept på 900 x2 jeg og jeg skal og ha 150 i dose. Men gonal f da. Og en resept på 5 fyramedel

jeg bruker bare 1650 IU til sammen, men de selger ikke 450 IU, så 150 blir ikke brukt

Jeg går på samme dose som deg. Har ikke tenkt over at jeg kan hente ut en 600IU, men det selvom jeg har resept på 1200IU?

Ja du kan hente ut mindre enn de har skrevet ut resept for (var samme for meg) - du bare sier ifra på apotek og så skriver de et notat (det vises i HelseNorge). Så lenge man vil ha mindre enn mengden de har skrevet ut så går det bra

Det går greit, nettopp satt siste menopur, uttak mandag. Veldig klar for det:smiley-angelic003

Troooor ikke du kan det? Jeg har 150 i dose, og fikk i alle fall en resept på 1200 IU og en på 600 IU. Kommer til å hente den største først, og så har jeg den andre liggende klar på apoteket dersom jeg skulle trenge mer :)

Ja du kan hente ut mindre enn de har skrevet ut resept for (var samme for meg) - du bare sier ifra på apotek og så skriver de et notat (det vises i HelseNorge). Så lenge man vil ha mindre enn mengden de har skrevet ut så går det bra

Det går greit, nettopp satt siste menopur, uttak mandag. Veldig klar for det:smiley-angelic003
Okei, men det er veldig greit å vite :)

Wohoo. Så bra! Masse lykke til med uttaket :happy:

Sniker litt her..
Forrige runde gikk jeg på Menopur og Fyremadel.
Jeg endte opp med å kjøpe 1x1200 og 2x600.
Jeg begynte på 75IU/dag og endte på 150 IU/dag, men endte opp med å stimulere veldig lenge, og totalt 2100 IU....
Fyremadelen gikk det en del pakker av.
Jeg ble litt tatt på senga, så denne gangen sørget jeg for at jeg hadde nok sånn at jeg hadde god tid etter kontrollen(e) til å eventuelt bestille hvis jeg måtte.
Sist måtte jeg ha fire kontroller, denne gangen trengte jeg en kontroll, så det er sykt vanskelig å si :p
Takk for svar :)
Ja, det er jo veldig vanskelig å vite. Jeg er så redd for å ha for lite, og det stresser meg at det er så vanskelig å få tak i, at ingen av apotekene i nærheten av meg har det inne på lager. Så er det kjipt og kjøpe for mye, for det koster jo en del. Håper jeg slepper og stimulere så lenge :angelic:

Troooor ikke du kan det? Jeg har 150 i dose, og fikk i alle fall en resept på 1200 IU og en på 600 IU. Kommer til å hente den største først, og så har jeg den andre liggende klar på apoteket dersom jeg skulle trenge mer :)

du kan faktisk det :) har gjort det for 3 forskjellige medisin nå (Rekovelle, gonal F, menopur). Aldri vært et problem, tror det går greit så lenge man henter ut mindre og ikke mer

Jeg hiver meg på :happy:

Forhåpningsfull - 27 - barn #1 - St. Olav - IVF stimulering #1 - Menopur og Fyremadel, oppstart 21.august

Veldig spent på første runde, og håper vi får innsett samme syklus. Lykke til alle :Heartred

Fikk mensen i natt, en dag tidligere enn forventet. Stresser litt med at jeg ikke skal begynne stimulering før dag 3, og så får jeg mensen så tidlig det går an å få den på døgnet. :wideyed:

Uansett ikke lenge til vi er i gang nå :nailbiting:

Fikk mensen i natt, en dag tidligere enn forventet. Stresser litt med at jeg ikke skal begynne stimulering før dag 3, og så får jeg mensen så tidlig det går an å få den på døgnet. :wideyed:

Du er ikke alene om å starte på dag 3. Legene har nok en god grunn til hvorfor ;) Og at mensen kommer 1 dag tidlig er heller ikke uvanlig og ingenting å tenke mye over.
Nå er du straks igang :Heartred

Jeg hiver meg på :happy:

Forhåpningsfull - 27 - barn #1 - St. Olav - IVF stimulering #1 - Menopur og Fyremadel, oppstart 21.august

Veldig spent på første runde, og håper vi får innsett samme syklus. Lykke til alle :Heartred

masse lykke til!!

Lykke til du! Tenker du kan la være å stresse for mye… disse valgene er vel helt ut av dine hender. Håper bare på det beste ❤️

Back
Topp