September 2021

Ja jeg tenker også sånn, har pcos og har lest noen plasser at folk blir bedre av lavkarbo for.eks. men jeg går på metformin og der står det i pakken at man bør spise karbo.
Prøver å tenke at jeg spise sunt før og under forsøk, men ikke alltid jeg klarer det. Og skeier alltid ut kår det ikke går veien. Sjokolade hjelper mot alt liksom :happy:
Men ja, hadde det vært 100% bevist at det funker hadde det vært lettere å holde seg borte fra noe. Har aldri fått noe beskjed fra klinikken at dette er noe man burde gjøre liksom.
Krever ganske mye å legge om til lavkarbo i en travel hverdag, når jeg i tillegg er ganske kresen, så gjør ikke det hvis jeg ikke må.

Veldig enig! :Heartred Har snakket med klinikken min om å prøve Metformin også. Er det noen annen grunn til at du prøver det enn at du har PCOS? Og er det lenge siden du startet? De nevnte at det er en innkjøringsperiode på 3 mnd? :eek: Men da kan man vel ha forsøk underveis?

Da har jeg startet min reise til Tromsø og forhåpentligvis insett i morgen tidlig. Det kjipe med UNN synes jeg er at man ikke får noe tlf dagen før eller samme dag, så om må ikke får satt inn noe så sitter man bare der forhåpningsfull i venterommet å venter og nesten tisser seg ut :banghead:

Herreegud, så grusomt :eek: Krysser fingrene for at ingen av oss får den forferdelige beskjeden i morgen :Heartred Nå skal det ruges :love2

Da har jeg startet min reise til Tromsø og forhåpentligvis insett i morgen tidlig. Det kjipe med UNN synes jeg er at man ikke får noe tlf dagen før eller samme dag, så om må ikke får satt inn noe så sitter man bare der forhåpningsfull i venterommet å venter og nesten tisser seg ut :banghead:

Masse lykke til!!!! :Heartred
Vi heier på deg :talk017

Veldig enig! :Heartred Har snakket med klinikken min om å prøve Metformin også. Er det noen annen grunn til at du prøver det enn at du har PCOS? Og er det lenge siden du startet? De nevnte at det er en innkjøringsperiode på 3 mnd? :eek: Men da kan man vel ha forsøk underveis?

Har gått på metformin siden jeg fikk diagnosen for snart 3 år siden. Det var i på klinikken i Haugesund. De hadde hatt gode erfaringer med det på de som har pcos men som er normalvektig, at mange hadde blitt gravide både med ivf eller nayuelig etter ivf.
Jeg har hatt mer regelmessig syklus på dem utenom forsøkene så det har nok en effekt her, prøvde dem 1 år før vi fikk videre på ivf.
En må starte rolig på dem, 1 tablett i to uker, så to tabletter osv. Kan bli ganske dårlig i magen og sånn, men det pleier gå seg til. :happy:
Nå når vi kom på medicus ville han også ha meg videre på metformin.

Da har jeg startet min reise til Tromsø og forhåpentligvis insett i morgen tidlig. Det kjipe med UNN synes jeg er at man ikke får noe tlf dagen før eller samme dag, så om en ikke får satt inn noe så sitter man bare der forhåpningsfull i venterommet å venter og nesten tisser seg ut :banghead:

Ingen beskjed i forkant..?! Shit..
Håper inderlig du får innsett i morgen og slipper den store skuffelsen :Heartred

Noen andre som får et litt tvangsmessig og vanskelig forhold til mat (og delvis trening) under forsøk? Jeg har PCOS, så burde sikkert kuttet både sukker og hvitt mel. Kan være ganske god til det på hverdager, men så skeier jeg ut i helgene og sliter med dårlig samvittighet i etterkant. Eller så trøstespiser jeg typisk masse sjokolade etter mislykket forsøk, før jeg skjerper meg og spiser veldig sunt rundt innsett. Det blir jo helt tullete, og spiller sikkert ingen rolle… Hadde jeg faktisk visst at det kunne ha noe å si for utfallet, hadde det vært lett å holde seg unna, men det er et altfor stort offer å skulle gå helt sukkerfri i månedsvis når det kanskje ikke har en dritt å si... Noen andre som holder på sånn og tenker mye på dette? Jeg er ikke overvektig, så handler ikke om vekten, men blir redd for at sukker skal påvirke hormonbalansen negativt.
Sniker litt her;
Før siste forsøket mitt gikk jeg på lav-/grovkarbo.
Dvs, jeg startet på lavkarbo, gikk over til grovkarbo og kuttet tilsatt sukker.
Jeg vet ikke om det bidro til at forsøket ble strålende, men jeg kommer til å gjøre det igjen!!
Magen ble helt fin, huden ble strålende, var MYE mindre trøtt!! Merket stor forskjell på kroppen, og jeg stimulerte med sprøyter bare i 10-11 dager (en kontroll), fikk ut 9 egg, 7 befrukta, to på frys.
Første forsøket 21 dager med stimulering (3 kontroller), 10 egg ut, 5 befrukta, ingen overlende...
Som sagt, vet ikke om det var det, men jeg er nesten overbevist om at det bidro! Om det så er placebo får det bare være :D
Går på Metformin i tillegg, og jeg har hatt kjempegod effekt av den :Heartred Elsk!
Fikk faktisk spontan eggløsning for første gang på et år, og det var etter ca to en halv måned.

Har gått på metformin siden jeg fikk diagnosen for snart 3 år siden. Det var i på klinikken i Haugesund. De hadde hatt gode erfaringer med det på de som har pcos men som er normalvektig, at mange hadde blitt gravide både med ivf eller nayuelig etter ivf.
Jeg har hatt mer regelmessig syklus på dem utenom forsøkene så det har nok en effekt her, prøvde dem 1 år før vi fikk videre på ivf.
En må starte rolig på dem, 1 tablett i to uker, så to tabletter osv. Kan bli ganske dårlig i magen og sånn, men det pleier gå seg til. :happy:
Nå når vi kom på medicus ville han også ha meg videre på metformin.

Sniker litt her;
Før siste forsøket mitt gikk jeg på lav-/grovkarbo.
Dvs, jeg startet på lavkarbo, gikk over til grovkarbo og kuttet tilsatt sukker.
Jeg vet ikke om det bidro til at forsøket ble strålende, men jeg kommer til å gjøre det igjen!!
Magen ble helt fin, huden ble strålende, var MYE mindre trøtt!! Merket stor forskjell på kroppen, og jeg stimulerte med sprøyter bare i 10-11 dager (en kontroll), fikk ut 9 egg, 7 befrukta, to på frys.
Første forsøket 21 dager med stimulering (3 kontroller), 10 egg ut, 5 befrukta, ingen overlende...
Som sagt, vet ikke om det var det, men jeg er nesten overbevist om at det bidro! Om det så er placebo får det bare være :D
Går på Metformin i tillegg, og jeg har hatt kjempegod effekt av den :Heartred Elsk!
Fikk faktisk spontan eggløsning for første gang på et år, og det var etter ca to en halv måned.

Takk for info, dere! Jeg har gått på ganske streng lavkarbo ifm forsøk tidligere, uten å merke noen effekt, så da er det vanskelig å motivere seg til det på nytt. Men så vil man jo alltid lure på - kanskje jeg ikke var streng nok, eller startet for sent? Det høres jo virkelig ut som Metformin kan være noe, da. Diskuterte det med gyn for flere år siden, men hun mente da det ikke var noe poeng siden blodprøvene mine var normale. Kjenner det gjør litt vondt at jeg ikke har startet på det tidligere, hvis det er det som skal til… Men jeg fikk jo datteren min uten :Heartred

Takk for info, dere! Jeg har gått på ganske streng lavkarbo ifm forsøk tidligere, uten å merke noen effekt, så da er det vanskelig å motivere seg til det på nytt. Men så vil man jo alltid lure på - kanskje jeg ikke var streng nok, eller startet for sent? Det høres jo virkelig ut som Metformin kan være noe, da. Diskuterte det med gyn for flere år siden, men hun mente da det ikke var noe poeng siden blodprøvene mine var normale. Kjenner det gjør litt vondt at jeg ikke har startet på det tidligere, hvis det er det som skal til… Men jeg fikk jo datteren min uten :Heartred
Jeg var ikke veldig streng, så tror ikke du skal tenke sånn ❤️
Jeg har spist en del raske karbohydrater og stivelse til vanlig, så det kan være at kroppen min fikk sjokk :hilarious:
Men ikke bebreide deg selv!
Du har jo allerede fått det til en gang, da skal det gå igjen!! :D

Lavkarbo gjør jo at kroppen får kontroll på hormonene.. å man trenger ikke gå på strikt heller. Det handler vell så mye om at man kutter sukker og blir mere bevisst på hva man spiser. :)

Jeg ruger på en perfekt blasto :love7

Og har 2 som skal på frys :Heartred

Ååååååh :sad010 Jeg har sjekket om du har oppdatert sikkert 847574 ganger i dag. Jeg er så glad på dine vegne ❤ Nå må den lille holde seg godt fast inni der!!!!! Hva tenker du selv om de dere får på frys? Sa de noe om kvaliteten på de?

Lavkarbo gjør jo at kroppen får kontroll på hormonene.. å man trenger ikke gå på strikt heller. Det handler vell så mye om at man kutter sukker og blir mere bevisst på hva man spiser. :)

Ja, men det jeg opplever som utfordrende og slitsomt er de stadige avveiningene - hva innebærer det «å kutte sukker» feks? Skal man kutte ut sukker fullstendig? Hvor lenge holder motivasjonen da, i så fall? Er det ok med en søtsak i helgene? Er det ok med både fredag OG lørdag? Hvor mye av gangen? Må jeg takke nei til dessert når jeg får det? Dette er det jo ingen som kan svare på heller… Prøver å bare leve sunt (hva nå enn det betyr) og balansert og ikke tenke så mye på det, men det er lettere sagt enn gjort, synes jeg. Fader ass, slitsomt :inpain:

Ååååååh :sad010 Jeg har sjekket om du har oppdatert sikkert 847574 ganger i dag. Jeg er så glad på dine vegne ❤ Nå må den lille holde seg godt fast inni der!!!!! Hva tenker du selv om de dere får på frys? Sa de noe om kvaliteten på de?
Ååå du er jo så søt altså :Heartred
De oppgir ikke gradering på UNN, men de sa at de var av flott kvalitet de også. Så det er jo bra. Fornøyd med 2 på frys med tanke på at mine 2 første søskenforsøk på Medicus endte med ingen på frys.

Jeg ruger på en fin-fin blasto :love7
Innsettet gikk fint, men jeg har notert at de har frosset ned en 5BA-blasto, mens det som ble satt inn var en 4AB!? :confused: Hva i alle dager? Har de satt inn feil embryo? :hilarious: Det er vel lite sannsynlig, men merker jeg blir veldig nysgjerrig på hva som har skjedd her.

Innsettet gikk fint, men jeg har notert at de har frosset ned en 5BA-blasto, mens det som ble satt inn var en 4AB!? :confused: Hva i alle dager? Har de satt inn feil embryo? :hilarious: Det er vel lite sannsynlig, men merker jeg blir veldig nysgjerrig på hva som har skjedd her.

Gratulerer så mye som ruger på lille fin-fin..!! :Heartred:Heartred Krysser fingrene:happy093.

Hurra, endelig ruger du!! :Heartred Veldig merkelig det med kvaliteten. De må jo ha sagt feil til deg tidligere?

Back
Topp