Sensommer-skravle, august.

August ja hvor blev juli av?var i begravelse Igår. Trist men utrolig fint at få vær med.
Idag har dagen godt litt sånn vet ikke hvor den blev av.
Angående noe annet.
Barn og flokete hår o_O. Jenta har tykt langt hår vill helst ikke klippe det for mye. Hva gjør dere for at unnvike floker eller hva bruker dere i håret?
Soveflette benyttes, altså flettet hår når de sover, og ellers rett og slett "finn deg i at vi grer det ut (med balsam) eller godta at det må klippes.

Begge jentene har derved endt med å klippe ca skulderlangt rundt 1/2 klasse, hvorpå eldste gjorde det igjen nå som hun begynner i 6, men da mest pga ønsket om kul frisyre, ikke hovedsakelig floker.

Ja, det ble det. Fristelsen var så stor når jeg egenelig hadde bestemt det for et par timer siden.

Nå skal jeg bare holde ut sånn 1-2 timer til så er arbeidsdagen over.

Ble så fristet av den kakaoen din, at det ble en kopp her også til kvelds. MED krem.

August ja hvor blev juli av?var i begravelse Igår. Trist men utrolig fint at få vær med.
Idag har dagen godt litt sånn vet ikke hvor den blev av.
Angående noe annet.
Barn og flokete hår o_O. Jenta har tykt langt hår vill helst ikke klippe det for mye. Hva gjør dere for at unnvike floker eller hva bruker dere i håret?

Juli pleier å bare fly forbi, den..!

Hjelper å finne riktig hårbørste i alle fall. Jeg liker de wetbrushene. Også som Sara nevner; flette !!

Noen som vet hvor vi kan få tak i en superheltkappe? Uten logo. Min datter vil være superhelt. :)
Vi har en sydd av et tøystykke og litt strikk i en løprgang rundt halsen. Det kan evt knyttes. Et utslitt laken er vel utgangspunktet for den vi har. Det er jo ikke så avansert?

God morgen.

En ny dag. Snart venner vi oss til å drive å stå opp. Like trøtt hver dag uansett. Det er ikke gøy, men det er livet. Så vi får gjøre det beste utav det.

Jeg har til min skrekk sagt at jeg skal begynne å jobbe 100 % fra september. Jeg og mannen snakket om det i vår, jeg nevnte det på medarbeidersamtale at det kunne jo være aktuelt utpå høsten, og brått ble det altså avtalt til 1/9.

Jeg klarer det sånn ca nå før skolen begynner. Ettersom det ikke er så mange aktiviteter etter skoletid. Men når hverdagen kommer for fullt må det bli minst en kveld i uka på hjemmekontor for å få det til, tror jeg.

Det er bare det at 10% av lønna mi, det er ikke mange andre aktiviteter jeg kan bruke 45 min pr dag på å få såpass ekstra i mnd. (jeg pleier lattermildt å se på blogg - inntekten min når jeg vurderer andre kilder til inntekt. Stå på flere bein. Jeg er jo ingen blogger. Det vil jeg ikke være, sånn som begrepet nå er. Men en gang for 10-15 år siden når "alle" hadde en blogg så hadde jeg også der. Det hender det smetter inn et og annet nytt innlegg. Ikke fordi jeg blogger aktivt, men det er en enkel måte å kunne linke til det.

I alle fall. Jeg har noen gamle innlegg der som stadig får google-treff. Det er innlegget om ei barnevogn som jevnt og trutt dukker opp, det er hjemmelaget ripsgele på denne tiden av året og det er tennbriketter før jul, det er et om komposten fra tid til annen og litt sånt. Så derfor har den ikke-aktive bloggen likevel noen lesere i uka. Og sånn i snitt en inntekt på ca 3 øre i mnd eller noe sånn ;)

Det er nok selvsagt sånn at brukte jeg 45 min for dagen på den så hadde den generert mer penger. Men ikke 10 % av lønna mi. Langt derifra. De som tjener på det utleverer mye mer enn jeg noen gang vil, og jobber mye med det, og reklameinnlegg etc. Det er ikke meg.

Så nå skal jeg prøve å reversere den midlertidig 90% bare sånn mens vi venner oss til livet med 3 unger. Jeg begynte nemlig i 90 % når jeg begynte i jobb etter perm med minstemor.

Er det lov å få litt "panikk" når jentungen på 10 ringer og klager på veldig vondt nederst i magen?
Ba henne ta et glass sukkerfri brus og litt sjokolade :P

Er det lov å få litt "panikk" når jentungen på 10 ringer og klager på veldig vondt nederst i magen?
Ba henne ta et glass sukkerfri brus og litt sjokolade :p
Mi på 11,5 har jo så ofte vondt i magen pgs laktose og forstoppelse og refluks at jeg er redd jeg ikke vil skjønne det den dagen det er puberteten som slår til....

Selv var jeg nesten 17 liksom. Så jeg vet jo at hun trolig kommer til å være yngre, mne hvor ung? Når? Ææææææh

Mi på 11,5 har jo så ofte vondt i magen pgs laktose og forstoppelse og refluks at jeg er redd jeg ikke vil skjønne det den dagen det er puberteten som slår til....

Selv var jeg nesten 17 liksom. Så jeg vet jo at hun trolig kommer til å være yngre, mne hvor ung? Når? Ææææææh
Hun har ikke sagt hun har fått mensen, men hun kom tidlig i puberteten. Har både pupper og hår for å si det slik.
Sa bare hun har vondt nederst i magen.
Jeg selv var 11, så går egentlig bare å venter på det.

Hun har ikke sagt hun har fått mensen, men hun kom tidlig i puberteten. Har både pupper og hår for å si det slik.
Sa bare hun har vondt nederst i magen.
Jeg selv var 11, så går egentlig bare å venter på det.
Mi har ikke hår og egentlig ikke pupper heller, bare knopper, så jeg tror ikke det skjer helt enda. Hun er dog tidligere enn meg da, og det er jo greit, for jeg var usannsynlig treig

Soveflette benyttes, altså flettet hår når de sover, og ellers rett og slett "finn deg i at vi grer det ut (med balsam) eller godta at det må klippes.

Begge jentene har derved endt med å klippe ca skulderlangt rundt 1/2 klasse, hvorpå eldste gjorde det igjen nå som hun begynner i 6, men da mest pga ønsket om kul frisyre, ikke hovedsakelig floker.
Takk skall prøves. Klippet henne en gang opp til skuldrer og stakkarn såg ikke ut. Håret er så tykt at hode hennes som dobbel så stort ut så skjønner godt at hun ikke vil klippe det så kort.

Noen som har prøvd møllerens 2 saftige kornbrød? Da meiner jeg den påsen som man kan kjøpe på butik og legge vann og gjær opp i. Såg at de hadde 1 pose til 10 kr og har lyst at prøve men eier ikke brød form så neste spørsmål er om jeg kan lage rundstykke av de. For her forsvinner rundstykke fort.

Noen som har prøvd møllerens 2 saftige kornbrød? Da meiner jeg den påsen som man kan kjøpe på butik og legge vann og gjær opp i. Såg at de hadde 1 pose til 10 kr og har lyst at prøve men eier ikke brød form så neste spørsmål er om jeg kan lage rundstykke av de. For her forsvinner rundstykke fort.

Vi brukte hvrebrødene derfr en stund, men har vel prøvd noen av de andre også. Du kan nok fint lag rundstykker av dem også vil jeg tenke .

Vi brukte hvrebrødene derfr en stund, men har vel prøvd noen av de andre også. Du kan nok fint lag rundstykker av dem også vil jeg tenke .
Flott takk. Skall teste de ikveld og evt kjøpe en in flere poser . Har holdbart 1 år framover :)

Og nå er det forandringer igjen. Han kom inn på akutten i forgårs med crp 180 (den skal ligge under 8 helst), igår på 380, så de fikset litt på den bredspektrede antibiotikaen han får. Han kunne frem til igår morges ikke gjøre seg forstått, ikke gå osv.
Men igår i 13tiden hadde han kviknet til. Pratet i flere timer med samboer + sine søstre som var på besøk, han reiste seg og gikk selv. Han husker ingenting fra i forgårs eller igår morges.
Så ser ut som han per nå kvikner til :Heartred jeg var sikker på at det nærmet seg slutten:wacky::sorry: for en bølgedal,blir helt gåen av dette!

Ikke rart han ikke var i form med en sånn crp, håper han får noen fine dager nå da.

Klem, det er ikke lett med sånne bølgedaler, og det er dessverre gjerne sånn det er

Fredag, snart helg. Bare en arbeidsdag som ligger mellom meg og fredagstaco som markerer starten på helga.

Har egentlig ingen planer for helga. Noe handling, kanskje se om jeg skal bytte i alle fall buksa jeg fikk i bursdagsgave i en mindre størrelse, tror den var litt stor, og ellers er det vel å rydde huset, brette klær, prøve å kvitte oss med en del greier, så det blir mulig å få plass til alt, og tenke litt praktisk rundt bytte av vinduer, legge en plan for hvor mange, vi må nok ha en prat med min snekker-onkel og høre om vi kan leie inn ham for å hjelpe oss, også må vi undersøke markedet og se på hvilke vinduer som finnes og hva som er aktuelt, og hvor god isolering i vinduene er det egentlig vits i dersom veggene rundt uansett er 45 år gamle og ikke akkurat isolert etter dagens standard? (Mer enn vi har i dem i dag i alle fall, de to store er punktert og karmene er råtten og det må gjøres et bytte av flere viddnuer i huset, ja )

Fredag, snart helg. Bare en arbeidsdag som ligger mellom meg og fredagstaco som markerer starten på helga.

Har egentlig ingen planer for helga. Noe handling, kanskje se om jeg skal bytte i alle fall buksa jeg fikk i bursdagsgave i en mindre størrelse, tror den var litt stor, og ellers er det vel å rydde huset, brette klær, prøve å kvitte oss med en del greier, så det blir mulig å få plass til alt, og tenke litt praktisk rundt bytte av vinduer, legge en plan for hvor mange, vi må nok ha en prat med min snekker-onkel og høre om vi kan leie inn ham for å hjelpe oss, også må vi undersøke markedet og se på hvilke vinduer som finnes og hva som er aktuelt, og hvor god isolering i vinduene er det egentlig vits i dersom veggene rundt uansett er 45 år gamle og ikke akkurat isolert etter dagens standard? (Mer enn vi har i dem i dag i alle fall, de to store er punktert og karmene er råtten og det må gjøres et bytte av flere viddnuer i huset, ja )
Fredag, ja.
Hjemmekontor i dag, hjemmelaget kyllingnuggets i kveld :)
Hvilket minner meg på, jeg må ta kyllingen opp av fryse.

Hadde en litt forvirret frøken nå i morges.
Jeg hørt hun var oppe, og gikk opp for å spørre om hun hadde lånt øreproppene mine siden jeg ikke fant dem.
Det hadde hun ikke, men hun viste hvor de var.
Først ble hun litt forvirret av at jeg var hjemme, jeg sa jeg hadde hjemmekontor, så spurte hun hvor U er, på SFO svarte jeg.
Da var alt greit et lite sekund, så sa hun "og pappa er på kontoret" hvor jeg svarte at han sov (han er syk).

Fredag, ja.
Hjemmekontor i dag, hjemmelaget kyllingnuggets i kveld :)
Hvilket minner meg på, jeg må ta kyllingen opp av fryse.

Hadde en litt forvirret frøken nå i morges.
Jeg hørt hun var oppe, og gikk opp for å spørre om hun hadde lånt øreproppene mine siden jeg ikke fant dem.
Det hadde hun ikke, men hun viste hvor de var.
Først ble hun litt forvirret av at jeg var hjemme, jeg sa jeg hadde hjemmekontor, så spurte hun hvor U er, på SFO svarte jeg.
Da var alt greit et lite sekund, så sa hun "og pappa er på kontoret" hvor jeg svarte at han sov (han er syk).
Her er mannen på hjemmekontor, og jeg på kontoret og alle ungene hjemme siden hun som går på Sfo ba om å få en fridag og han som er på hjemmekontor sa det var greit, det er jo to eldre søsken også hjemme. Hun leker nok med søstra og glor på skjerm tipper jeg. De er hekta på the sims begge to.

Og jeg.... Gleder meg veldig til helg.

Hjemme.
. Helg.

Sliten.

Litt kaputt.

Back
Topp