Sensommer-skravle, august.

Hjemme her også. Skal snart levere ungene til barnevakt der de skal sove, så bort og tilbringe kvelden hos pappa på sykehuset :Heartred

Laget bleiekake til babyshower, men synes den ser så stusselig ut :(
Blæ vil jo ikke den skal det liksom

Laget bleiekake til babyshower, men synes den ser så stusselig ut :(
Blæ vil jo ikke den skal det liksom
Håper du finner en måte å bli fornøyd.
Stusselig er den neppe, kjenner jeg deg rett. Men det er ikke alltid så lett å få det til å se ut slik man vil

Lørdag . Vi begynner med litt normale leggetider på mandag som kommer. Det har blitt seine kvelder og sover lenger på morgningen både stor og små.
Idag skall jenta på besøk og henter vel ikke henne før kl 19. må ut og kjøpe en blomst til støttepedagogen da vi skall besøke henne imorgen. Skall bli kjekt at møte henne etter 1 måned.

Lørdag

Vært på senteret, for guttungen hadde time til synskontroll. For første gang siden han fikk briller som 4 åring, stabilt syn så ikke behov for nye briller. Da beholder han dem inntil videre. Vi går på kontroll en gang hvert år, og evt før ved behov. Sannsynligheten er der for at han kan gå fra langsynt til nærsynt i løpet av tenårene, han har å slekte på i så måte og optikeren nevnte den muligheten i dag, men enn så lenge ingen tegn på at det er på vei. Vi får se, den dagen brillene ikke virker lenger har det skjedd ;)

Så fikk jeg bytta ei bukse jeg fikk til bursdagen fra 38 til 36,meget fornøyd med at jeg etter en omstilling som startet ca når korona kom til landet, så har jeg kommet meg tilbake der jeg var før søt bare gikk oppover. Men mannen er ikke helt omstilt så han kjøper gaver til meg i 38/m.

Litt shopping og så dro vi hjem. Her er det rydding av hus, klesvask og denslags som står på programmet.

Søndag.

Rolig søndag morgen, brunsj med hjemmebakt brød, egg med spekeskinke og valgfritt bacon og/eller tomat til.

Vaskemaskina rusler og går, det lå den gjøre daglig, helst flere runder i helga.

Vasken fra i går må brettes, og brettede klær må legges på plass. Ungene trenger ulik grad av oppfølging og hjelp for å rydde rommene sine. Plantene mine trenger litt omsorg, jeg skal visst følge minstemor på en sykkeltur opp til nye skolen (jeg går)

Hvilke planer har dere for dagen da?

Jeg har også en plan om at jeg og mannen skal sette oss ned og prate litt. Lista over ting vi tenker på hver for oss og skal snakke om i fred og ro uten ungene, vokser. Ettersom tider vi begge er våkne og ikke opptatt og ikke omgitt av unger, ikke er så mange.

Komposten (den er opprinnelig mitt prosjekt, jeg følger den ikke opp, og tilbyr jevnlig mannen at vi kan endre abb på renovasjon og få matsøppeldunk)

Gressklipper. Anskaffelse av sånn elektrisk sau altså, som vi har snakket om i noen år.

Økonomi - pensjonssparing/annen sparing, tanker om hvordan vi tilpasser oss når renta går opp, dieselpriser, matpriser, det blir bompenger, mm

Biler, henger i stor grad sammen med det forrige punktet. Vi har en 2008 modell som vi må ta valget på om vi skal beholde til den dagen verkstedet sier det koster mer å fikse den enn den er verd (og en pla for hva vi gjør da, den dagen vi står der med en bil) eller bytte den ut med en liten elbil.
Vi har også en nyere bil, s max en fra 2013 som rommer os alle og mye baggasje. Før vi bestemmer oss for hva. I skal gjøre med den må vi ta et valg ang tilhenger eller større takboks eller baggasjeboks på kroken eller hva vi skal gjøre neste sommer for vi får ikke med oss alt på denne måten.

Graveønsker, svigerfar har bedt oss tenkte ut noe hver for oss eller i felleskap som vi ønsker oss eller trenger, i anledning av at vi begge har hatt bursdag nå i sommer.

Og vi har fått div penger i bursdagsgave som vi også kan bruke på noe vi ønsker oss.

Vinduene vi skal bytte. Hvor mange er det snakk om. Og hvordan skal vi angripe problemstillingen så det skjer. Før vinteren.

Mellomste vil ha hull i ørene. Vi sa hun måtte bli minst 10. Hun er 11. Men, hvor går man og får slikt gjort? Internet sier "pinpoint", piecing er mye bedre enn frisør. Pinpoint er ikke en praktisk tilgjengelig løsning for oss da, så jeg må gjøre reseasch på mulig mer lokal piecing da. (mine er tatt hos frisør da jeg var 22, og de er ikke symmetriske. Jeg har et sett litt små øreringer jeg av den grunn ikke bruker. På ene øret går den under øret. På andre siden.... Ikke. Jeg ønsker henne i alle fall symmetriske hull, helst uten så mye problemer)

Nok å ta av for en stund det, ja

Søndag.

Rolig søndag morgen, brunsj med hjemmebakt brød, egg med spekeskinke og valgfritt bacon og/eller tomat til.

Vaskemaskina rusler og går, det lå den gjøre daglig, helst flere runder i helga.

Vasken fra i går må brettes, og brettede klær må legges på plass. Ungene trenger ulik grad av oppfølging og hjelp for å rydde rommene sine. Plantene mine trenger litt omsorg, jeg skal visst følge minstemor på en sykkeltur opp til nye skolen (jeg går)

Hvilke planer har dere for dagen da?

Jeg har også en plan om at jeg og mannen skal sette oss ned og prate litt. Lista over ting vi tenker på hver for oss og skal snakke om i fred og ro uten ungene, vokser. Ettersom tider vi begge er våkne og ikke opptatt og ikke omgitt av unger, ikke er så mange.

Komposten (den er opprinnelig mitt prosjekt, jeg følger den ikke opp, og tilbyr jevnlig mannen at vi kan endre abb på renovasjon og få matsøppeldunk)

Gressklipper. Anskaffelse av sånn elektrisk sau altså, som vi har snakket om i noen år.

Økonomi - pensjonssparing/annen sparing, tanker om hvordan vi tilpasser oss når renta går opp, dieselpriser, matpriser, det blir bompenger, mm

Biler, henger i stor grad sammen med det forrige punktet. Vi har en 2008 modell som vi må ta valget på om vi skal beholde til den dagen verkstedet sier det koster mer å fikse den enn den er verd (og en pla for hva vi gjør da, den dagen vi står der med en bil) eller bytte den ut med en liten elbil.
Vi har også en nyere bil, s max en fra 2013 som rommer os alle og mye baggasje. Før vi bestemmer oss for hva. I skal gjøre med den må vi ta et valg ang tilhenger eller større takboks eller baggasjeboks på kroken eller hva vi skal gjøre neste sommer for vi får ikke med oss alt på denne måten.

Graveønsker, svigerfar har bedt oss tenkte ut noe hver for oss eller i felleskap som vi ønsker oss eller trenger, i anledning av at vi begge har hatt bursdag nå i sommer.

Og vi har fått div penger i bursdagsgave som vi også kan bruke på noe vi ønsker oss.

Vinduene vi skal bytte. Hvor mange er det snakk om. Og hvordan skal vi angripe problemstillingen så det skjer. Før vinteren.

Mellomste vil ha hull i ørene. Vi sa hun måtte bli minst 10. Hun er 11. Men, hvor går man og får slikt gjort? Internet sier "pinpoint", piecing er mye bedre enn frisør. Pinpoint er ikke en praktisk tilgjengelig løsning for oss da, så jeg må gjøre reseasch på mulig mer lokal piecing da. (mine er tatt hos frisør da jeg var 22, og de er ikke symmetriske. Jeg har et sett litt små øreringer jeg av den grunn ikke bruker. På ene øret går den under øret. På andre siden.... Ikke. Jeg ønsker henne i alle fall symmetriske hull, helst uten så mye problemer)

Nok å ta av for en stund det, ja
Vil definitivt anbefale ett piercingsted fremfor frisør.

Søk på hull i ørene Ålesund gir nesten utelukkende googletreff på ca alle frisørene i området og er par gullsmeder.

Søk på pierciks gir treff på et par tatovering-steder som nærmest som i en bisetning også driver med piercing. Ene stedet er det mulig å finne en prisliste som sier at fakrisk tar hull i øreflippen (og ørten andre steder), så for en tusenlapp lar det seg gjøre. Fra det året man begynner på skolen. Så vi får gjort det på 11 åringen. Sånnsett også søstra, men...

Ca det dobbelte av hva frisøren skal ha, men det er jo en gang i livet og verd å få det skikkelig. Bare sånn logistikkmessig ikke så enkelt akkurat, støte bøyg det enn prisen. Den andre plassen er logistikkmessig lettere tilgjengelig. Og der er en som piercer men ikke et gram av informasjon om det på nettsiden utover at det kan gjøres. Om de ogsåntar hull i øreflippen på barn så hadde det vært langt enklere å praktisk få gjort. Men det viktigste er kvalitet og når det ikke finnes noe som helst omtale av det så aner ikke jeg. Det er bare bilder av tatoveringer. Jeg skjønner at det er viktig altså, jeg bare liker at det finnes info på nettside om at de gjør det (gjerne pris) og aldergrense.

Men det virker som en mer eller mindre utbredt oppfatning at i følge med foresatt får barn vanlige hull i øreflippen fra skolealder så der bør vel trolig kunne la seg gjøre hos de som oppgir å ha piercing.

Da er jeg i det minste rimelig forbredt til det punktet på samtale-listen.

Babyshower i går, var veldig koselig. I dag har vi bare vært i en bhg å lekt , nå ser jeg på gardiner til stua

Vart på besøk hos støttepedagog gutten hadde. Veldig koselig at møte henne igjen.

Men det virker som en mer eller mindre utbredt oppfatning at i følge med foresatt får barn vanlige hull i øreflippen fra skolealder så der bør vel trolig kunne la seg gjøre hos de som oppgir å ha piercing.

Da er jeg i det minste rimelig forbredt til det punktet på samtale-listen.
Hvilken aldersgrense opererer de med på tatoverings/piercing studio når det kommer til øret?

For, liksom.. frisører tar jo gjerne ned til 4 års alder. Mens eneste studioet jeg har sett innpå, har vært type "annen piercing; 12 år med foresatte" eller så. (Da har slimhinnepiercing vært 16 år, og underliv/brystvorte vært 18 år).
Men om øreflippen teller innenfor det...?
Eller om det kun har vært type... Kanten på øret, øyebryn e.l...

Hvilken aldersgrense opererer de med på tatoverings/piercing studio når det kommer til øret?

For, liksom.. frisører tar jo gjerne ned til 4 års alder. Mens eneste studioet jeg har sett innpå, har vært type "annen piercing; 12 år med foresatte" eller så. (Da har slimhinnepiercing vært 16 år, og underliv/brystvorte vært 18 år).
Men om øreflippen teller innenfor det...?
Eller om det kun har vært type... Kanten på øret, øyebryn e.l...
De fleste jeg har lest i dag sier fra skolealder. Tidligere har de sagt type 10 år steder jeg har lest om. Men hun er jo 11.

At de tar det på 4 åringer hos frisør, og noen steder på babyer, betyr ikke at seriøse steder gjør det, men de har satt ned aldersgrensen de seneste årene, sikkert fordi folk gjør det andre steder uansett visst ikke, mistenker jeg.

Men jeg leste på dette for sånn 5-6-7 år siden, og sa 10 år til jenta, hun ville ikke når hun ble 10, så da har jeg ikke tenkte mer på det før sist helg. For da dukket det opp at hun ville. Så vi finner ut av det. Og så blir det vel.

De fleste jeg har lest i dag sier fra skolealder. Tidligere har de sagt type 10 år steder jeg har lest om. Men hun er jo 11.

At de tar det på 4 åringer hos frisør, og noen steder på babyer, betyr ikke at seriøse steder gjør det, men de har satt ned aldersgrensen de seneste årene, sikkert fordi folk gjør det andre steder uansett visst ikke, mistenker jeg.

Men jeg leste på dette for sånn 5-6-7 år siden, og sa 10 år til jenta, hun ville ikke når hun ble 10, så da har jeg ikke tenkte mer på det før sist helg. For da dukket det opp at hun ville. Så vi finner ut av det. Og så blir det vel.

Det er jo akkurat det. Hvis man ikke får tatt det skikkelig, og man virkelig vil få tatt hull i ørene, så går man jo dit de tilbyr det.

Spennings hodepine fra H idag :(
Blir så kvalm at jeg vil spy…
Får hoppes alle dere andre får en super dag

Back
Topp