Søvn

Uff,får helt vondt av deg! Det er så forferdelig å ha det sånn natt etter natt. Man blir så sliten av å sove dårlig,og det går utover alt. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Jeg føler også at jeg trekker meg bort fra venner og orker ikke finne på noe som helst lenger. Orker ikke planlegge noe om dagen,vil helst bare være inne og slappe av. Og har jeg planlagt noe,får jeg HVERTFALL ikke sove natta før. Det føles kanskje som en mager trøst nå,men vi må huske på at dette er midlertidig og at vi snart er i mål. Venner og mann må bare godta og forstå at sånn er det for øyeblikket. Det viktigste nå er å ta vare på deg selv så du kommer deg gjennom hverdagen og legge fra deg alt av dårlig samvittighet. Så får vi bare grue oss til nettene sammen og holde ut den tiden som er igjen;) stoor klem fra meg<3
[/QUOTE]

Takk for utrolig søte ord.. <3
Sovnet faktisk rundt 4 i går natt og sov litt på dagen i dag :) :D
Har bestemt meg for å duppe akkurat når jeg føler for det.. Selv på dagtid..

Har hatt en skikkelig slapp dag i dag, men det har vært godt :) hjalp på humøret å få sove mer enn kun et par timer :)

Nå er det ikke lenge igjen Helena!! Dette skal vi klare :D <3

Stor klem :D
 
To netter på rad nå med rier som ikke tar seg opp. Bare stjeler søvn. Har kommet masse slim og blod i to dager nå. Får tak som varer ett minutt og som kommer hvert 4-6 min, også dabber det av igjen og jeg sovner rett før morgengry.. Håper ikke jeg blir gående slik i mange dager :(
 
Uff.. Høres ikke noe godt ut! :( jeg føler med deg <3
Håper du får sovet noe i løpet av dagen i dag...

Lykke til i dag, klem <3
 
To netter på rad nå med rier som ikke tar seg opp. Bare stjeler søvn. Har kommet masse slim og blod i to dager nå. Får tak som varer ett minutt og som kommer hvert 4-6 min, også dabber det av igjen og jeg sovner rett før morgengry.. Håper ikke jeg blir gående slik i mange dager :(
Så kjedelig. Klarer du å gå turer og jobbe litt med kroppen? Øke bukpresset litt? Det er det jeg har fått beskjed om å unngå i jobben mot å forebygge for tidlig fødsel, så kanskje det funker for å fremskynde fødsel? ;)
 
Så kjedelig. Klarer du å gå turer og jobbe litt med kroppen? Øke bukpresset litt? Det er det jeg har fått beskjed om å unngå i jobben mot å forebygge for tidlig fødsel, så kanskje det funker for å fremskynde fødsel? ;)
Skal prøve meg fram i dag med litt mer aktivitet. Ble null søvn i natt, så skal prøve å hvile litt også. Men er definitivt inn i latensfasen nå, så spørsmålet er vel hvor lenge jeg blir fanget der :p Nå har det ikke dabbet helt av på morgenkvisten, men kommer ikke like regelmessig som i natt. Håper frokost gjør susen nå :D
 
Skal prøve meg fram i dag med litt mer aktivitet. Ble null søvn i natt, så skal prøve å hvile litt også. Men er definitivt inn i latensfasen nå, så spørsmålet er vel hvor lenge jeg blir fanget der :p Nå har det ikke dabbet helt av på morgenkvisten, men kommer ikke like regelmessig som i natt. Håper frokost gjør susen nå :D
Spennende! Håper du ikke er altfor sliten hvis det tar seg opp nå :)
Jeg har også vært av og på siden i går ettermiddag, men har heldigvis sovet mellom de få jeg har i natt.
Nå har de tatt seg opp og har kommet med 5-6min mellom den siste timen. Men de er korte, knapt 1min...
 
Så spennende, høres ut som flere her føder snart:) Her er det ingen tegn, 38+5 i dag. Kynnerne har vært få de siste dagene. Men opplever å få god kontakt med lille i magen da, han dytter godt tilbake når jeg trykker eller stryker på magen. Kjempekos:) Har mye nedpress og vondter, men dette har vært slik lenge. Sov ekstremt dårlig i natt, sovnet ikke før etter 4.30. Da hadde jeg prøvd alle triksene, til slutt tok jeg en dusj og smurte de urolige bena med eis-gel. Må prøve å duppe i løpet av dagen..
 
Føler jeg ikke har blundet i løpet av natten:-( Utrolig slitsomt, er bare ikke trøtt.. Prøver alle triksene jeg vet om til ingen nytte lenger. Sov heldigvis fra 07-11, føler jeg har snudd døgnet nå. Legger meg rundt kl 23, men får absolutt ikke sove. Flere som sliter med søvnen? Kanskje noen har tips? Er det normalt?
 
Det er helt normalt.. Jeg ville bare sovet når du klarer. Kan godt være at babyen har samme døgnrytme som deg når den kommer ut.
 
De siste nettene har jeg sovet bedre enn på lenge, eneste problemet har vært å sovne på kvelden, men når jeg først sover, så sover jeg veldig godt og våkner kun innimellom for å snu meg. Har også sovet lengre om mårran enn hva jeg pleide å gjøre før. Ofte jeg blir liggende å tenke mye om kvelden, og da tar det tid å sovne. Men de siste kveldene har jeg heller lagt meg for å lese, og leser til jeg kjenner jeg er trøtt i øya, da sovner jeg før jeg tankene rekker å begynne å vandre :)
 
Føler litt på det samme, men jeg kan være stuptrøtt på dagtid. Og sover jeg for sent på dag blir det garantert null søvn om natten. Det som funker best for meg er å stå opp tidlig, spise frokost, sende ungene på skolen den uken de er her, og så legge meg igjen. Da sover jeg alltid ganske godt i et par timer.
 
Føler jeg ikke har blundet i løpet av natten:-( Utrolig slitsomt, er bare ikke trøtt.. Prøver alle triksene jeg vet om til ingen nytte lenger. Sov heldigvis fra 07-11, føler jeg har snudd døgnet nå. Legger meg rundt kl 23, men får absolutt ikke sove. Flere som sliter med søvnen? Kanskje noen har tips? Er det normalt?

Det er nok dessverre normalt. Jeg sliter en del med søvnen, men merker jeg er mye roligere når det gjelder det å sove denne gangen enn med første. Men det hjelper jo ikke deg i det hele tatt, akkurat det. Det du bør gjøre er å senke forventningene dine til søvn. Stå opp og gå og legg deg på sofaen, sett på tven, les en bok, strikk noe helt enkelt, men ikke skru på lyset mer enn absolutt nødvendig. Tillat deg selv å sove på dagtid. Å snu døgnet nå er ikke så farlig, det blir snudd når babyen kommer uansett. Og da er det viktig at du har fått hvilt deg litt i det minste. Blir det for ille finnes det enkle og milde ting legen kan gi deg til å sove på. Du bør ha 4 timers sammenhengende søvn i løpet av en dag. Sist svangerskap var jeg våken i opptil 52 timer i strekk før jeg klarte å sove i et par, tre, fire timer. Det var kjempeutmattende og fortvilende. Senk skuldrene, pass på at du er komfortabelt varm, ligger greit og "skrur" av hodet så langt det går. Men det viktigste; du MÅ hvile deg, uansett når på døgnet det skal være. Ikke tenk på døgnets rytme, tenk på deg selv!
 
Jeg sover helt merkelig, synes nesten det er litt flaut hvor trøtt jeg er om natten :p men jeg sovnet vel i 4-5 tiden i går natt. Våkner ca hver time, 7,8,10, våken fra 10-12 sovnet igjen, våknet 13,sovner osv... Endte med å stå opp 15.15... Jaa :p men er så utrolig trøtt, så jeg kommer meg ikke av senga. Det eneste jeg gjør er å gå å legge meg på sofaen og nå må jeg snart gå på butikken å handle.
Orker ikke å gå lengere enn 5-10 minutts gange bort til butikken... Jeg kan presse meg selv såklart men har ikke lyst :p kjenner meg skikkelig lat!
3 dager til termin x) håper bare hun kommer veldig snart, slitsomt med slike netter, men samtidig føler jeg det er bedre å sove sånn stykkevis enn å ikke sove, jeg har jo godt sovehjerte og blir jo veldig trøtt! Men jeg klarer ikke å sove "pent og strukturert" er det eneste.. ;)
 
Så spennende, høres ut som flere her føder snart:) Her er det ingen tegn, 38+5 i dag. Kynnerne har vært få de siste dagene. Men opplever å få god kontakt med lille i magen da, han dytter godt tilbake når jeg trykker eller stryker på magen. Kjempekos:) Har mye nedpress og vondter, men dette har vært slik lenge. Sov ekstremt dårlig i natt, sovnet ikke før etter 4.30. Da hadde jeg prøvd alle triksene, til slutt tok jeg en dusj og smurte de urolige bena med eis-gel. Må prøve å duppe i løpet av dagen..

Det jeg gjør når jeg har mye vondt og vet at det kommer til å bli en dårlig natt nå er å kaste ut mannen :p (hans forslag)
Mannen sover på gjesterommet noen netter. Og det virker veldig bra for om jeg våkner så får jeg letter sove igjen om det er helt stille i rommet. ;)
 
Det jeg gjør når jeg har mye vondt og vet at det kommer til å bli en dårlig natt nå er å kaste ut mannen :p (hans forslag)
Mannen sover på gjesterommet noen netter. Og det virker veldig bra for om jeg våkner så får jeg letter sove igjen om det er helt stille i rommet. ;)

Hehe, lurt! Vi har redd opp på gjesterommet, og han sover der hvis jeg snorker:) Jeg sovner egentlig lettere når han ligger ved siden av, men mulig det er annerledes nå.. Kanskje verdt å prøve:)
 
Får ikke sove om natten igjen, men det er ikke noen god forklaring på det.. Timene blir så lange når jeg sitter her våken alene.. :p

Skjønner godt hva du mener.. Føles liksom som om morgenen aldri kommer..!

Har kommet meg ut av sengen og koser meg med klementiner, sandnøtter og vann for øyeblikket!!

Om en time skal mannen min opp, tenkte å overraske han med litt frokost før han drar på jobb... <3
 
Skjønner godt hva du mener.. Føles liksom som om morgenen aldri kommer..!

Har kommet meg ut av sengen og koser meg med klementiner, sandnøtter og vann for øyeblikket!!

Om en time skal mannen min opp, tenkte å overraske han med litt frokost før han drar på jobb... <3


Så heldig han er som får frokost. :)
Åh har så innmari lyst på klementiner, men det får meg fortiden til å klø over hele kroppen. :eek: Håper det går over når lille kommer ut. :)


Nei, ser på TV og saumfarer Instagram, nettaviser og forumet. ;)
Enn du?

Sov kanskje en time før jeg våknet av at jeg måtte snu meg også måtte jeg på do. Skjønte etterhvert at jeg ikke fikk sove igjen så sto opp og spiste brødskiver mens jeg så tid for hjem. :p
Skal prøve å få sove litt nå, skal å få modningsakupunktur senere i dag :D
 
Så heldig han er som får frokost. :)
Åh har så innmari lyst på klementiner, men det får meg fortiden til å klø over hele kroppen. :eek: Håper det går over når lille kommer ut. :)


Nei, ser på TV og saumfarer Instagram, nettaviser og forumet. ;)
Enn du?

Sov kanskje en time før jeg våknet av at jeg måtte snu meg også måtte jeg på do. Skjønte etterhvert at jeg ikke fikk sove igjen så sto opp og spiste brødskiver mens jeg så tid for hjem. :p
Skal prøve å få sove litt nå, skal å få modningsakupunktur senere i dag :D

Uff stakkar.. Håper virkelig at kløen din slutter når babyen kommer ut!! Og at du får kost deg med klementiner før sesongen er over :)

Bruker å sette meg i stua, sjekke forumet og nettaviser for å få tiden til
å gå.. Hender også en sjelden gang at jeg setter på tv'n om nettene :)

Lykke til! Håper du sovner raskt <3
 
Back
Topp