Søvn

Helena81

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Hvordan sover dere om natten nå? Sovner sånn i 22-23-tiden om kvelden og våkner etter et par timer og er lys våken! Blir liggende i flere timer uten å få sove igjen,i natt sovnet jeg ikke igjen før ca 04-05. Og er jeg så heldig å sovne før,våkner jeg jo hele tiden allikevel av at jeg må tisse eller må snu meg i sengen. Så er det opp 07. De sier man skal sove og hvile før babyen kommer,men det er visst ikke så lett å få til!
 
I natt sov jeg godt for første gang på flere måneder (bare våknet 4 ganger av at jeg måtte snu meg):p
Men normalt sett er det minimalt med søvn på natta, så prøver å få litt søvn etter at 3åringen er levert i barnehagen :)
 
For min del varierer det veldig. Noen ganger har jeg problemer med å sovne, andre ganger våkner jeg midt på natta og får ikke sove igjen. Noen netter sover jeg som en stein og andre netter våkner jeg ofte. Og i tillegg drømmer jeg veldig mye, så kan være helt uslitt av det også når jeg våkner. Legger meg gjerne sånn 22-23 om kvelden, og står opp i 8-tida. De fleste kveldene "gruer" jeg meg til å legge meg, for jeg syns det er slitsomt å finne en god sovestilling og det gjør veldig vondt å bevege seg i senga, i tillegg til at mini i magen begynner karatetreningen så fort jeg treffer puta. Men det er egentlig mest kos å ligge å kjenne på alle bevegelsene hans, selv om det er slitsom og kan gjøre vondt :p
Forrige uke var jeg å fikk akupunktur for smerter i ryggen, samt for avspenning, og etter det har jeg faktisk sovet litt bedre å. Så skal tilbake å få behandling igjen i dag :)
 
Hvordan sover dere om natten nå? Sovner sånn i 22-23-tiden om kvelden og våkner etter et par timer og er lys våken! Blir liggende i flere timer uten å få sove igjen,i natt sovnet jeg ikke igjen før ca 04-05. Og er jeg så heldig å sovne før,våkner jeg jo hele tiden allikevel av at jeg må tisse eller må snu meg i sengen. Så er det opp 07. De sier man skal sove og hvile før babyen kommer,men det er visst ikke så lett å få til!

Sånn hadde jeg det også en periode , men nå sover jeg godt igjenn. Er nå 36+3 , er oppe for en toalettur ila natta :)
Nå har jeg i tillegg hatt en "dupp"på 2 timer... Merker på skråtten at man er sliten og trenger påfyll av søvn, selv etter en god natt :)
 
Er trøtt på kvelden, men sovner ikke før i 01-02-tiden. Er som oftest oppe en gang på do i tillegg, og så våkner jeg rundt 05-06 og må på do igjen. Siste gangen er det ofte katten som vekker meg. Våkner av at mannen står opp ca 0645, og sovner igjen. Når jentene er her så må jeg opp 0715 for å få dem klare til skole og bhg, så legger jeg meg igjen når de er levert og jeg har fått handlet på butikken osv. Sover en del på dagen da jeg er sykemeldt.
 
Sover generelt ganske dårlig. Våkner av vondt i bekkenet som gjør at jeg må snu meg, noe som i seg selv er en fryktelig tung oppgave. Dette skjer utallige ganger i løpet av natta! I tillegg så må jeg opp på do, og kan da bli liggende LENGE før jeg sovnet igjen.
Tar samarin på kveldstid for å unngå halsbrann - for dersom dette dukker opp så ender jeg opp med mange våkentimer iløpet av natta gitt
 
Prøvde meg på noe sånn gel-greier mot halsbrann i går. Fyttigrisen for noe ekle greier. Fikk ikke ned halvparten engang.
 
Trøtt om kvelden,men bruker lang tid før jeg sovner da det begynner å bli ubehagelig å ligge på noen som helst måte :p våkner veldig ofte og må på do og hver gang jeg snur meg i sengen. Dette pga korsryggen "klikker" på en måte når jeg løfter øverste benet. Har også siste uken våknet av murringer i rygg og mage. Slitsom periode men tenker at det er for en kort tid og at vi snart har prinsessa vår <3
 
Veldig variabel søvn..
Legger meg 22-23 og sovner som regel før 24 en gang.. Oppe 2-3 ganger for å tisse, siste gang 4-5 tiden og da får jeg nesten aldri sove igjen.. ligger å venter på at vekkerklokka til sambo skal ringe kl 6 og like etter det våkner som regel 3åringen. Så etter jeg har levert han I bhg sover jeg fort 3-4 timer..
 
Ok, på slutten var det helt pyton. Maks en time i slengen om jeg var heldig. Vondter her og der. Døgnrytmen min ble ikke noe god for å si det sånn, men klarte heller ikke å sove på dagen :p

Nå, etter noen uker/par mnd med den søvnrytmen, så sliter jeg å komme tilbake til normalen. Tips?
 
Ok, på slutten var det helt pyton. Maks en time i slengen om jeg var heldig. Vondter her og der. Døgnrytmen min ble ikke noe god for å si det sånn, men klarte heller ikke å sove på dagen :p

Nå, etter noen uker/par mnd med den søvnrytmen, så sliter jeg å komme tilbake til normalen. Tips?

Prøv å stå opp tidlig på morran og legge deg i rett tid på kvelden , uten dupp på dagtid. Jeg står opp kl7 med ungene og legger meg igjenn kl 22, da sover jeg godt. Men nå er det dupp på dagtid i tillegg, det har ikke ødelagt nattesøvn enda.
 
Jeg sover ikke noe godt. Savner å sove en hel natt.. Hvis jeg sover godt uten å ha noe vondt, må jeg uansett opp for å tisse. Merker jeg har lite energi om dagene :)
 
Jeg våkner midt på natten med tidenes hardeste mage og må skikkelig tisse.. Magen er skikkelig øm og rar og tvert jeg har vært på do og tisset er det bedre. Virker som det er helt sprengt der inne når jeg har sovet en stund :p merkelig
 
Sover generelt ganske dårlig. Våkner av vondt i bekkenet som gjør at jeg må snu meg, noe som i seg selv er en fryktelig tung oppgave. Dette skjer utallige ganger i løpet av natta! I tillegg så må jeg opp på do, og kan da bli liggende LENGE før jeg sovnet igjen.
Samme her. Får mer og mer vondt i hoftene om natten. I løpet av helgen har det blitt flere hakk verre :(
Trodde det hadde sammenheng med at jeg ikke sov i egen seng, men det har vært like ille i natt...
Har ikke tall på hvor mange ganger jeg må snu meg pga. vondt og det tar ofte lang tid før smertene er såpass at jeg klarer å sovne igjen.
Har bestemt meg for å trappe ned på jobbingen nå. Går ned fra 100 til 50% denne uken og frem til permisjon om tre uker.
Blir jo helt "full" av å være så trøtt og surrer bare om jeg skal jobbe 8 timer hver dag.
 
Jeg våkner noen ganger om natten og må gå på do, men som oftest sover jeg gjennom hele :)
 
Må opp i hvert fall et par ganger hver natt, og sliter med å finne en behagelig måte å ligge på, så det blir på langt nær så mye søvn som jeg føler jeg trenger for tiden...
 
Sover generelt ganske dårlig. Våkner av vondt i bekkenet som gjør at jeg må snu meg, noe som i seg selv er en fryktelig tung oppgave. Dette skjer utallige ganger i løpet av natta! I tillegg så må jeg opp på do, og kan da bli liggende LENGE før jeg sovnet igjen.
Tar samarin på kveldstid for å unngå halsbrann - for dersom dette dukker opp så ender jeg opp med mange våkentimer iløpet av natta gitt

Jeg har akkurat samme problem.. Sover utrolig dårlig, og føler det bare blir verre og verre med tiden som går. Jeg bruker å legge meg 22.30-23.00 men bruker laaaaang tid på å sovne... Finner ingen god liggestilling... Jeg våkner hver gang jeg må snu meg (klarer ikke ligge for lenge på en side da bekkenet begynner verke)... :/ De få gangene jeg sovner raskt, våkner jeg selvfølgelig ekstra mange ganger for å gå på do..

Det nye som har begynt de siste dagene er at jeg har ekstra vanskelig for å puste om kveldene/nettene. I tillegg til at halsbrannen er på sitt verste på kvelden. Jeg som til vanlig liker å sove uten pute, sover derfor nå med to puter under huet.. :p

Gud, som jeg gleder meg til å sove på magen igjen :D Nå er det bare snaue 8 uker igjen til termin :D wohoo!
 
Huff,er visst ikke bare jeg som har kjipe netter for tiden! Føler med dere,jenter!:) nå har vi heldigvis ikke lenge igjen:)
 
Jeg våkner midt på natten med tidenes hardeste mage og må skikkelig tisse.. Magen er skikkelig øm og rar og tvert jeg har vært på do og tisset er det bedre. Virker som det er helt sprengt der inne når jeg har sovet en stund :p merkelig

Jeg har det på AKKURAT samme måte :p
 
Etter at jeg oppdaget at natron hjelper på halsbrann har jeg sovet overraskende bra. Legger meg rundt 22, men sovner vanligvis først etter en times tid, våkner noen ganger i 2 tiden, eller så våkner jeg iallfall rundt kl 4, da må jeg tisse, så sover jeg som regel til rett før 7. Våkner hver gang jeg snur meg, men da sovner jeg igjen med en gang. Gleder meg til å bli kvitt magen, men vet at pga fulle pupper vil det bli lenge før det er mulig å sove på magen allikevel.
 
Back
Topp