Sørlandet sykehus, Kristiansand*

En tråd i 'Fødesteder i Norge' startet av Babyverden, 23 Nov 2012.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Mikelle Forelsket i forumet Januarlykke 2020

Oida, ikke hørt mye positivt om dette sykehuset, nei..
    Skal føde i januar (termin 31 des, men jeg har bestemt januar, haha), får håpe de har tid til meg da..!
    Jeg er førstegangsfødende og bikker 40 i høst. Vil skrive fødebrev, håper bare de gidder lese det :eek:

2. HildeFraNordSør Forumet er livet Vi som prøver :) August 2018

Jeg hadde samtaler med en jordmor før fødsel, og hun skrev et fødebrev på mine vegne inni systemet deres som det virket som om alle jeg møtte hadde lest faktisk. :) Så det kan jeg anbefale. Hele oppholdet på fødestua var stort sett fint og greit. Jeg syntes oppholdet på barsel var litt tungt, men tror kanskje ikke det var stedsavhengig, mer situasjonsavhengig. Møtte mange snille og fantastiske damer der! Og et par jeg ikke klaffet med, men sånn er det jo. Lykke til. :)

• Liker Liker x 1
    • Informativ Informativ x 1
  3. Mikelle Forelsket i forumet Januarlykke 2020

Fint å lese noe positivt også! Skal dit i august for OUL, så får jo litt inntrykk da også, tenker jeg. :)

4. Ceres_ Betatt av forumet Novemberbarna 19

Jeg hadde det samme, men ingen tok noe hensyn til det som var avtalt med jordmoren jeg gikk og snakket med under svangerskapet når jeg kom inn med rier. Fødselen ble vel ca helt motsatt av det vi hadde avtalt på forhånd, men jordmødrene var veldig hyggelige da.

5. HildeFraNordSør Forumet er livet Vi som prøver :) August 2018

Oi, det var dårlig! :(

6. Belka87 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Himmelbarn Julibarna 2019

Jeg gruet meg til å føde her, da jeg nesten bare har lest negative ting om sykehuset. Førstegangs fødende, men andregangs mamma.
    Har hatt et risikosvangerskap, så har vært fulgt opp på sykehuset. Har hatt bare positive erfaringer med det. Ble innlagt for observasjon og igangsetting i juli, midt i fellesferien. Under hele prosessen og fødselen følte jeg at jeg ble sett og møtt på mine behov. Hadde sammen med min kommunale jordmor skrevet fødebrev, og begge de jordmødrene jeg hadde, hadde lest det. Følte også at jeg ble godt ivaretatt på barsel, man må bare ikke være redd for å be om hjelp. Lå på 2-mannsrom på barsel og det gikk helt fint :)

Håper du også får en god opplevelse ❤️

• Morsom Morsom x 1
    • Hjertelig Hjertelig x 1
  7. Ladybug Andre møte med forumet

Er det noen som vet om de fortsatt bruker fentanyl i Kristiansand?

8. Kitty2019 Gift med forumet Tilgangsansvarlig Novemberbarna 19 Julegavene 2019

Jeg er innom nå med magesmerter. Har bare lovord å si om de så langt. Fantastiske folk som er opptatt av å trygge en redd førstegangsfødende som for første gang fikk vondt i magen i svangerskapet

• Liker Liker x 1
  9. Pwusen Andre møte med forumet

Jeg fikk fentanyl når jeg fødte januar 2018

10. HildeFraNordSør Forumet er livet Vi som prøver :) August 2018

Samboeren :hilarious: sier jeg fikk fentanyl (august i fjor).

11. Ladybug Andre møte med forumet

Da er det mulig de fortsatt har det til våren også.

Del denne siden