Dessverre mange dårlige erfaringer her som førstegangsfødende i 2013. Noen av dem: En jordmor som ikke ga noe om helst trygghet under fødsel ved å ikke besvare spørsmål, en en ansatt på barsel som ble fornærma av kritikk etter en traumatisk fødsel. En lege som var uenig med en annen, og ga tydelig uttrykk for dette, i forhold til igangsettelse -etter at vannet var tatt! Masse knoting med å sette elektroder på hodet til baby samtidig som jeg hadde kraftige rier. En sykepleier som ga meg skyldfølelse, nærmest skjelte meg ut, fordi jeg ønska å slippe å sove på 4-mannsrom (pga en tungtveiende grunn jeg hadde oppgitt i brevet ..som de ikke hadde lest eller kjente til, enda jeg hadde vært der tidligere og snakka med dem). Det verste av alt var kanskje mangelen på faglig vurdering (dansk, vikarierende lege), da han hørte på en syk gravid som maste seg til å bli satt i gang ei uke FØR termin (!), når det jeg burde ha fått var noen å snakke med...
Noen ansatte som oppførte seg uprofesjonelt og ødela mye under en utrolig sårbar situasjon, altså, men også flere (spesielt de unge!) vanvittig flinke og omsorgsfulle ansatte!! All ære til disse som redda hele oppholdet (jeg var der lenge pga komplikasjoner)!
Er gravid igjen nå, og veldig usikker på om jeg skal velge et annet sykehus selvom det medfører mye lengre reisevei.