Sørlandet sykehus, Kristiansand*

Noen som har født her i det siste og kan fortelle om sin opplevelse? Fikk partner være med på fødsel og under barsel? Noe spesielt du savnet og som burde vært med i fødebagen? Er det kantine på avdelingen? Setter stor pris på om noen deler sin erfaring!

Nå er det snart 2 år siden jeg fødte der, så kan desverre ikke svare på dette med restriksjoner i forhold til Corona og partner.
Er ikke akkurat kantine på avd., Men er matservering. Kommer mattralle til frokost, middag og kvelds. Utenom er det kjøleskap der med melk, juice, pålegg og brød, og skap med knekkebrød og saft.
Jeg skulle ønske jeg hadde hatt med mer frukt og snacks i fødebaggen. Man kan alltids gå med i kiosken, men kan ikke ta med barnet ut av avdelingen. Ellers var jeg godt fornøyd med oppholdet, men er viktig å huske på at man må tørre å spørre om hjelp. De kommer ikke automatisk mye innom og ser/spør om du trenger hjelp på barsel, men du får all hjelpen du trenger om du spør og sier i fra
 
Noen som har født her nylig og har noen råd/erfaringer å komme med? :)
Hvordan er det med restriksjoner?

Jeg kunne godt tenkt meg badekar, så håper det er mulig å få til.

Hilsen spent førstegangs fødende ❤️
 
Er også førstegangs og veldig nysgjerrig om noen har nylig erfaring.
Vet de bare har et badekar i et av fødestuene så fortell med en gang om du ønsker dette. Selv kunne jeg ikke tenke meg det.
Vet at de prioriterer førstegangsfødende til å få enerom eller om det er flere fødestuer ledige kan du bli igjen lengre enn de to standartimene.
 
Er også førstegangs og veldig nysgjerrig om noen har nylig erfaring.
Vet de bare har et badekar i et av fødestuene så fortell med en gang om du ønsker dette. Selv kunne jeg ikke tenke meg det.
Vet at de prioriterer førstegangsfødende til å få enerom eller om det er flere fødestuer ledige kan du bli igjen lengre enn de to standartimene.
Dibs på badekar rommet!! :p
Jeg var nettopp innlagt på sykehuset pga lungebetennelse, og har bare møtt nydelige folk både på lungeavdelingen og føden. (måtte på føden hver dag for ctg måling). Fikk se fødestue, så det var interessant :) men det var før de nye restriksjonene kom, så er skikkelig nysgjerrig på dette med om partner får bli igjen med oss etter fødsel..

Jeg tror vi kommer til å bli veldig godt tatt vare på på SSK, men hadde vært fint å høre noen nylige erfaringer ja :)
 
Fødte i april 2021 ei lita jente og det gikk veldig bra etter min mening!
Var innom sykehus dagene før fødsel for mistenkt vannavgang, de hadde veldig lav terskel på kontroll som er positivt. Da vannet endelig gikk fikk beskjed å dra til sykehus for kontroll igjen, men ble sendt hjem å vente for rier. Riene kom samme dag, så ble ikke nødvendig med igangsettelse. Samboer var med på alle kontroller, under hele fødsel og de 2 dager jeg var på barsel.
Fødsel gikk alt bra, følte oss ivaretatt og hadde god kommunikasjon med jordmor. Hadde litt komplikasjoner med fødsel av morkaka, og plutselig var fødestua full av leger og sykepleiere. Selv om det virka litt kaotisk, alle hadde god kontroll på situasjon og både jeg og samboer fikk vite hva som skjedde og hva de skulle gjøre underveis. Pga disse komplikasjoner måtte jeg være i observasjon, men etter hvert fikk vi enerom på barsel. Siden alt var i orden med meg og baby, og amminga var i gang, fikk komme hjem tidligere enn forventet. Har også kort vei til sykehus, så vi det hadde vært noe jeg kunne bare dra.
Jeg hadde en positiv opplevelse til tross for det mange sier om SSHF :)
 
Back
Topp