Sørlandet sykehus, Kristiansand*

Oida, ikke hørt mye positivt om dette sykehuset, nei..
Skal føde i januar (termin 31 des, men jeg har bestemt januar, haha), får håpe de har tid til meg da..!
Jeg er førstegangsfødende og bikker 40 i høst. Vil skrive fødebrev, håper bare de gidder lese det :eek:
 
Oida, ikke hørt mye positivt om dette sykehuset, nei..
Skal føde i januar (termin 31 des, men jeg har bestemt januar, haha), får håpe de har tid til meg da..!
Jeg er førstegangsfødende og bikker 40 i høst. Vil skrive fødebrev, håper bare de gidder lese det :eek:
Jeg hadde samtaler med en jordmor før fødsel, og hun skrev et fødebrev på mine vegne inni systemet deres som det virket som om alle jeg møtte hadde lest faktisk. :) Så det kan jeg anbefale. Hele oppholdet på fødestua var stort sett fint og greit. Jeg syntes oppholdet på barsel var litt tungt, men tror kanskje ikke det var stedsavhengig, mer situasjonsavhengig. Møtte mange snille og fantastiske damer der! Og et par jeg ikke klaffet med, men sånn er det jo. Lykke til. :)
 
Jeg hadde samtaler med en jordmor før fødsel, og hun skrev et fødebrev på mine vegne inni systemet deres som det virket som om alle jeg møtte hadde lest faktisk. :) Så det kan jeg anbefale. Hele oppholdet på fødestua var stort sett fint og greit. Jeg syntes oppholdet på barsel var litt tungt, men tror kanskje ikke det var stedsavhengig, mer situasjonsavhengig. Møtte mange snille og fantastiske damer der! Og et par jeg ikke klaffet med, men sånn er det jo. Lykke til. :)

Fint å lese noe positivt også! Skal dit i august for OUL, så får jo litt inntrykk da også, tenker jeg. :)
 
Jeg hadde samtaler med en jordmor før fødsel, og hun skrev et fødebrev på mine vegne inni systemet deres som det virket som om alle jeg møtte hadde lest faktisk. :) Så det kan jeg anbefale. Hele oppholdet på fødestua var stort sett fint og greit. Jeg syntes oppholdet på barsel var litt tungt, men tror kanskje ikke det var stedsavhengig, mer situasjonsavhengig. Møtte mange snille og fantastiske damer der! Og et par jeg ikke klaffet med, men sånn er det jo. Lykke til. :)

Jeg hadde det samme, men ingen tok noe hensyn til det som var avtalt med jordmoren jeg gikk og snakket med under svangerskapet når jeg kom inn med rier. Fødselen ble vel ca helt motsatt av det vi hadde avtalt på forhånd, men jordmødrene var veldig hyggelige da.
 
Jeg hadde det samme, men ingen tok noe hensyn til det som var avtalt med jordmoren jeg gikk og snakket med under svangerskapet når jeg kom inn med rier. Fødselen ble vel ca helt motsatt av det vi hadde avtalt på forhånd, men jordmødrene var veldig hyggelige da.
Oi, det var dårlig! :(
 
Oida, ikke hørt mye positivt om dette sykehuset, nei..
Skal føde i januar (termin 31 des, men jeg har bestemt januar, haha), får håpe de har tid til meg da..!
Jeg er førstegangsfødende og bikker 40 i høst. Vil skrive fødebrev, håper bare de gidder lese det :eek:

Jeg gruet meg til å føde her, da jeg nesten bare har lest negative ting om sykehuset. Førstegangs fødende, men andregangs mamma.
Har hatt et risikosvangerskap, så har vært fulgt opp på sykehuset. Har hatt bare positive erfaringer med det. Ble innlagt for observasjon og igangsetting i juli, midt i fellesferien. Under hele prosessen og fødselen følte jeg at jeg ble sett og møtt på mine behov. Hadde sammen med min kommunale jordmor skrevet fødebrev, og begge de jordmødrene jeg hadde, hadde lest det. Følte også at jeg ble godt ivaretatt på barsel, man må bare ikke være redd for å be om hjelp. Lå på 2-mannsrom på barsel og det gikk helt fint :)

Håper du også får en god opplevelse ❤️
 
Jeg gruet meg til å føde her, da jeg nesten bare har lest negative ting om sykehuset. Førstegangs fødende, men andregangs mamma.
Har hatt et risikosvangerskap, så har vært fulgt opp på sykehuset. Har hatt bare positive erfaringer med det. Ble innlagt for observasjon og igangsetting i juli, midt i fellesferien. Under hele prosessen og fødselen følte jeg at jeg ble sett og møtt på mine behov. Hadde sammen med min kommunale jordmor skrevet fødebrev, og begge de jordmødrene jeg hadde, hadde lest det. Følte også at jeg ble godt ivaretatt på barsel, man må bare ikke være redd for å be om hjelp. Lå på 2-mannsrom på barsel og det gikk helt fint :)

Håper du også får en god opplevelse ❤️
Jeg er innom nå med magesmerter. Har bare lovord å si om de så langt. Fantastiske folk som er opptatt av å trygge en redd førstegangsfødende som for første gang fikk vondt i magen i svangerskapet
 
Hvordan gikk det?

Det gikk bra.
Ble innlagt og satt igang 38+3 pga svangerskapsforgiftning (var forberedt på det, da jeg hadde det i første svangerskap også).
Endte med KS sist gang, så håpet veldig på vaginal fødsel denne gang. De gjorde det de kunne for å imøtekomme det, forutsatt at det hele veien var trygt for meg og barnet. Ble en vellykket fødsel og sitter igjen med en god opplevelse av fødselsforløpet, selv om det var vondt :p Føler at jeg ble godt ivaretatt, lyttet til, jordmødrene jeg hadde, hadde lest fødselsbrevet mitt, så selv om jeg ikke klarte å snakke så mye under fødsel, så tok de mine ønsker i betraktning.
Lå på 3-mannsrom på barsel etter fødsel, men vi var aldri mer enn 2 på rommet. Trengte ikke så mye hjelp, så for meg var det ikke noe problem at de ikke kom inn så ofte. Men fikk alt jeg trengte når jeg ringte på og spurte.
Ikke vær redd for å si i fra om du trenger hjelp eller noe annet, jeg opplevde de som veldig imøtekommende.
Bare spør om du lurer på noe annet om :)
 
Jeg hadde en fæl fødselsopplevelse som endte med haste KS

Men for en fryd å vær her! Jordmødrene jeg hadde var fantastiske! Unge og dyktige. Teabet på operasjonssalen. Ho ene jordmoren fikk presset gjennom ett familierom for mannen min og meg på barsel ♡

Alle på barsel - hjelpsomme og veldig hyggelige!
 
Fødte juni 2020.

Føden er helt ok, hadde 3 jordmødre. Fornøyd med 2 ;) Ho jeg ikke var fornøyd med var veldig stille, satt bare med pcn og fortalte ingenting om hva som skjedde... plutselig ble rommet fullt med leger og jordmødre :eek: har i etterkant fått vite at ho kunne informert om hva som kunne komme til å skje i flere timer... det har de tatt videre, at de må bli bedre på kommunikasjon :happy:

barsel var helt på trynet.... jeg var sikkert Max uheldig :depressed: jeg ble dårlig behandlet av ei frekk og ufyselig jordmor hver natt :blackalien: dagvaktene så jeg lite til... jeg fikk så godt som nada hjelp... fikk ikke til ammingen... masse... jeg hadde infeksjon, men ingen la merke til det.. gav flere ganger beskjed om at jeg hadde vondt... :confused:

Meeeen: oppi det hele!!! Jeg har klaget og sykehuset sier de jobber med å bli bedre... :rolleyes: pasientombudet var koblet på mitt tilfelle og flere andres nå!

hører derimot kjempe masse bra om nyfødtintensiven!!
 
Noen som har født her i det siste og kan fortelle om sin opplevelse? Fikk partner være med på fødsel og under barsel? Noe spesielt du savnet og som burde vært med i fødebagen? Er det kantine på avdelingen? Setter stor pris på om noen deler sin erfaring!
 
Back
Topp