Søke fødeplass

Jeg snakka med ei jordmor på Ullevål. mest sannsynlig får ikke jeg fødeplass der fordi jeg er forsent ute.... Jeg er 8+0.
Jeg søkte da jeg var 5+3, tilfeldig fordi jeg skulle til legen da. Men har ikke fått svar enda. Må jeg ringe og spørre?

Det kan da ikke stemme at det ikke er ledig fødeplass på Ullevål for oss nå? Sist søkte jeg i uke 10, fikk plass da. Da var terminen i mai.

Det kan da ikke stemme at det ikke er ledig fødeplass på Ullevål for oss nå? Sist søkte jeg i uke 10, fikk plass da. Da var terminen i mai.

Jeg satser nå på at dette er litt overdrevet jeg da. Har følelsen av at jeg ville hørt mer om dette hvis det faktisk var så stor pågang at man var for sent ute ved 8 uker. Selv om fødsel for meg blir omkring 1. september og barnehagefrist. Jeg har ikke hatt noen grunn til å gå til legen ennå (heldigvis!), og man kan da ikke dra til legen bare for å søke?

Samme her faktisk!

men har vel med fødekjøret i juli og august... Selv håper jeg på fødsel før 1. september :p

Jeg søkte da jeg var 5+3, tilfeldig fordi jeg skulle til legen da. Men har ikke fått svar enda. Må jeg ringe og spørre?

Jeg fikk ingen bekreftelse før jeg fikk innkalling til oul sist... Men man må jo få svar om man får avslag..

Himmel, første gang jeg er gravid. Hvordan skal jeg forstå og veie den ene plassen opp mot den andre? Ullevål er nærmest og vi har ikke bil. Skal på tidlig ul 7+1 og er 5+6 i dag. Bør jeg spørre der?

Noen ideer om hvordan komme seg til sykehuset uten bil? Ser for meg at drosjer kanskje ikke er gira på å ta med fødende crazy dame..

Himmel, første gang jeg er gravid. Hvordan skal jeg forstå og veie den ene plassen opp mot den andre? Ullevål er nærmest og vi har ikke bil. Skal på tidlig ul 7+1 og er 5+6 i dag. Bør jeg spørre der?

Noen ideer om hvordan komme seg til sykehuset uten bil? Ser for meg at drosjer kanskje ikke er gira på å ta med fødende crazy dame..
Vi tok taxi to ganger (ble sendt hjem første gangen). De er veldig vant til fødende kvinner :)

Fikk bekreftelse på fødeplass fra Ullevål i posten i dag! :) fikk også time til kontroll i april. Mon tro om det er oul? Det stod ikke at det var det, men regner da med det. Stemmer med tiden liksom...

Vi tok taxi to ganger (ble sendt hjem første gangen). De er veldig vant til fødende kvinner :)
Så bra! Godt å vite:) bestefaren får hente oss hvis vi kommet så langt. Tipper han ikke har noe i mot det(!)

Hei damer. Sniker fra juli gruppa :) har en sønn som er født på riksen i begynnelsen av september 2012. Søkte om fødeplass ganske tidlig (uke 6, gjorde det også nå siden det blir sikkert føde-rush i juli). Dere kan søke uten lege. Går på hjemmesiden til Ullevål/riksen og fyll ut skjema og sendt i posten. Går mye lettere og dere trenger ikke å vente på legetime :)

Ellers vil jeg bare berolige dere, det er nok ikke for seint å søke enda :) når jeg fødte så var det tomt på riksen, fikk badekaret (heldige meg) og beste føde-i-vann-jordmor som hadde vakt. Etterpå kom det inn flere damer som spurte etter badekaret men første man til mølla :P er mer bekymret denne gangen med termin i juli ^^

Fikk bekreftelse på fødeplass fra Ullevål i posten i dag! :) fikk også time til kontroll i april. Mon tro om det er oul? Det stod ikke at det var det, men regner da med det. Stemmer med tiden liksom...
Så bra :) Når sendte legen din søknaden? Timen i april er sikkert oul ja. Hvertfall om det ikke ble søkt om flere kontroller :)

Var hos jordmor i går, jeg har søkt på Ullevål og hun mente at jeg skulle ikke bli skuffa om jeg fikk nei nå......for det er jo lett........gawd!!!

Back
Topp