Søke fødeplass

Mammato

Termin 5. september 2015
Septemberlykke 2015
Hvor tidlig søker dere om fødeplass? Jeg vil på Ullevål eller Riksen, og ser flere som sier de skal søke plass alt nå. Men må man ikke være over uke 12 for å få søke?

Nei, det må man ikke. Kan søke så fort man har blitt gravid :) Jeg vil på Ullevål og søker til uka da jeg allikevel skal til legen.

Klarer ikke bestemme meg for hvor. Fødte på Ullevål sist, men bor nærmere Ahus nå. :-D

Blir vel til at jeg søker tidlig nå som jeg har fått den ideen ;) Vil på Ullevål, så bør vel søke tidlig.

Bor du i Oslo bør du vel søke så fort du kan? I resten av landet trenger vi ikke søke i det hele tatt.:)

Jeg er ikke fullt så heldig da. Jeg vil føde hjemme i et område der det ikke finnes hjemmejordmødre. Frykter at jeg får en tøff jobb med å overtale noen til å ta på seg det, tenker å begynne masingen når jeg er 14-15 uker. :p Kjenner heldigvis flere jeg kan mase på.:)

Av, jeg skal søke like tidlig som forrige gang. Oslodamer er gærne, søker jo plass før de blir gravide omtrent;) *erte*
Jeg vil på Riksen, der jeg fikk min forrige :)

Av, jeg skal søke like tidlig som forrige gang. Oslodamer er gærne, søker jo plass før de blir gravide omtrent;) *erte*
Jeg vil på Riksen, der jeg fikk min forrige :)

Ja, det blir jo sånn når man leser andre gjør det. :p Fikk lyst til å ringe legen min nå, jeg.. :P haha.. ;)

Ja, det blir jo sånn når man leser andre gjør det. :p Fikk lyst til å ringe legen min nå, jeg.. :p haha.. ;)
Hahaha, hva tror du jeg skal gjøre på mandag :p
I tillegg er dette rett ved bhgopptaksdatoene også, så det kommer til å være stappet!!

Hahaha, hva tror du jeg skal gjøre på mandag :p
I tillegg er dette rett ved bhgopptaksdatoene også, så det kommer til å være stappet!!

Jupp! Så her må jeg kaste meg over telefonen på mandag jeg og. Blir jo stressa av mindre.. ;)

Hvorfor det? Man kan vel ikke tvinge ut ungen før bhg-fristen? :oops:
Nei, men det er mange som forsøker time inn det slik at man både får ferien før oppstart i tilleg til permisjon osv. Rett på bhgplass eller ei kan ha mye å si for en families inntekt =)

Jupp! Så her må jeg kaste meg over telefonen på mandag jeg og. Blir jo stressa av mindre.. ;)
Går så fint så. ifjor gikk jeg til legen min og sa "Oslodamer er gærne, jeg vil ikke de skal ta plassen min!" :p

Back
Topp