Såå klar for å bli mamma - igjen!

B2 - PP6 - CD27 - 14 DPO
Håper alle har hatt en fin pinse! Det hadde vi, dagene gikk fort. Mandag gikk vi (hun lille på sykkel med voksenstyre) tur på 7 km :happy:
Har fortsatt vært litt forkjøla, men har også heftig pollenallergi :smiley-ashamed004 Ellers har jeg vært trøtt, litt sulten, fått noen kviser og brakk meg en gang.
Tror jeg nå kan si at min første gravid craving var vårløk på Pringles, det var fantastisk godt :laughing001
Åh, også fikk jeg skikkelig leamus i høyre øye i går kveld, i over en time! Det hadde jeg da jeg ble gravid sist :wideyed:
Ikke egentlig nok til at jeg har trodd jeg er gravid, men tempen har holdt seg høy, så jeg hadde en mistanke..
Vis vedlegget 462404
Vis vedlegget 462405
Tadaaa! :woot: Jeg skalv da jeg tok den første vanlige strimmelen, tok litt over 1 min før jeg så noe. Syntes streken var svak, med datteren min var den mye sterkere enn det på 12 DPO. Tidlig strimmelen var ikke særlig mye bedre. Men sprettet min aller første digitale, den roet meg :D
Hadde det på følelsen, men pga. lite symptomer var jeg ikke overbevist. Har uansett lavere HCG enn sist, så er nok derfor.

Viser seg at PP6 er lykkePPen vår! :hello2 Menstermin (med 28 dagers syklus) blir 23.02.2026. 1 mnd før kommende storesøster blir 3!
Holder meg nok til den datoen, siden EL var på CD13, så det gjør ikke store forskjellen. Får satt termin på OTUL.
Åh, nå er det så mye å gjøre! Ville skrive her først, så blir det i andre tråder, så får jeg joine den fine februartermingruppen :love017
Også blir det å bestille time hos jordmor og lege, og privat UL! Men først.. fortelle mannen :hilarious: Han kommer hjem om 9 timer :banghead:
Gratulerer så mye :excited001 :love017

Ååååå så stas! Gratulerer så mye! Krysser alt jeg har for at det her holder hele veien! :excited001 :love7

Wææææ - gratulerer så mye! :woot::Heartred:wav
Jeg har egentlig en liten «pause» fra babyprosjekt og forumet her, men ble bare sååå nysgjerrig på hvordan det gikk med dere så måtte bare snike litt ( :angelic:) og FOR en kjekk nyhet å lese - gratulerer!! :smiley-bounce022

Gratulerer så mye!! :Heartred :Heartred

B2 - 4+0
Tusen takk for gratulasjoner, alle sammen! :D Har allerede bestilt legetime, for det var ikke ledig før jeg er 11+5 :eek:
Da mannen kom hjem, og gjorde klar datteren vår klar til legging, så gikk jeg på do, og da sa han "Jaaa? :)" jeg bare smilte og ga han testen - han lo og sa jeg hadde rett :hilarious: Han jubler ikke siden det er mulig det ikke går veien, men han begynte også å tenke på å kjøpe bolig med én gang :smiley-ashamed004
Tilfeldigvis hadde han sett en fin leilighet på Finn, eneste er at det er i en annen bydel, og en del TG2 men ellers er alt ganske bra. Så vi drar på visning og byr sannsynligvis på den. Er lenge siden vi har gjort det nå, markedet har vært roligere i det siste. Men nå har vi en deadline :wideyed:
PXL_20250613_095640022.MP~2.jpg

Screenshot_20250613-105606.png

Det er så rart å tenke at jeg er gravid! Jeg kjenner nesten ingenting, så jeg glemmer det hele tiden, også er det jo ikke like spennende som sist.
Tror det største symptomet er kviser, får gjerne en ny hver dag. Holder det i sjakk med hudpleie. Er kanskje litt mer sulten enn vanlig. Brakk meg to ganger. Merker også litt økt utflod, kjenner det kommer noe i truseinnlegget, og får jo litt noia for at det kan være blod :bag: Men for det meste så tenker vi at det her skal gå bra, vi bare har i bakhodet at det kan gå galt. Testene er av dårlig kvalitet syns jeg, men satser på at frøet klamrer seg fast! :happy:

B2 - 4+0
Tusen takk for gratulasjoner, alle sammen! :D Har allerede bestilt legetime, for det var ikke ledig før jeg er 11+5 :eek:
Da mannen kom hjem, og gjorde klar datteren vår klar til legging, så gikk jeg på do, og da sa han "Jaaa? :)" jeg bare smilte og ga han testen - han lo og sa jeg hadde rett :hilarious: Han jubler ikke siden det er mulig det ikke går veien, men han begynte også å tenke på å kjøpe bolig med én gang :smiley-ashamed004
Tilfeldigvis hadde han sett en fin leilighet på Finn, eneste er at det er i en annen bydel, og en del TG2 men ellers er alt ganske bra. Så vi drar på visning og byr sannsynligvis på den. Er lenge siden vi har gjort det nå, markedet har vært roligere i det siste. Men nå har vi en deadline :wideyed:
Vis vedlegget 462538
Vis vedlegget 462539

Det er så rart å tenke at jeg er gravid! Jeg kjenner nesten ingenting, så jeg glemmer det hele tiden, også er det jo ikke like spennende som sist.
Tror det største symptomet er kviser, får gjerne en ny hver dag. Holder det i sjakk med hudpleie. Er kanskje litt mer sulten enn vanlig. Brakk meg to ganger. Merker også litt økt utflod, kjenner det kommer noe i truseinnlegget, og får jo litt noia for at det kan være blod :bag: Men for det meste så tenker vi at det her skal gå bra, vi bare har i bakhodet at det kan gå galt. Testene er av dårlig kvalitet syns jeg, men satser på at frøet klamrer seg fast! :happy:
Så koselig lesing - kjekt når mennene begynner med nesting også :happy: :Heartpink Viktig å tenke at det skal gå bra og nyte tiden og spenningen! :woot: Jeg har lovd meg selv å kjempe mot alle bekymringene i neste graviditet, man får aldri den tiden tilbake så hvorfor fylle den med bekymringer som ikke trenger å bli reelle, kos deg :smiley-angelic003:Heartbigred

Så koselig lesing - kjekt når mennene begynner med nesting også :happy: :Heartpink Viktig å tenke at det skal gå bra og nyte tiden og spenningen! :woot: Jeg har lovd meg selv å kjempe mot alle bekymringene i neste graviditet, man får aldri den tiden tilbake så hvorfor fylle den med bekymringer som ikke trenger å bli reelle, kos deg :smiley-angelic003:Heartbigred
Ja, han er veldig søt, han håper at både graviditeten og den leiligheten går bra, for da skjedde begge liksom på samme dag :joyful:
Jeg syns man bør tenke positivt, for det er jo mye større sannsynlighet for at det går hele veien. Selv så tidlig er det nesten 80% sjanse for meg!
Men det er jo forståelig at med din opplevelse så blir man bekymret (i lenger tid). Bra du tenker på det sånn, for det blir jo dumt hvis du gikk 1/3 av svangerskapet og bare bekymret deg. Første trimester kan allerede suge lsm :smiley-ashamed004 Akkurat nå nyter jeg hver dag uten kvalme osv.!

B2 - 4+0
Vis vedlegget 462538
Vis vedlegget 462539

Gratulerer så masse! :smiley-bounce022 :smiley-bounce022
Basert på den sammenligning av tester tror jeg at jeg bare dropper å bruke penger på tidligtester altså!

Gratulerer så masse! :smiley-bounce022 :smiley-bounce022
Basert på den sammenligning av tester tror jeg at jeg bare dropper å bruke penger på tidligtester altså!
Takk! :D
Jeg er glad jeg fikk tidligtestene gratis :smiley-ashamed004 Kan godt hende man får strek på dem tidligere enn vanligtestene da. Uansett ikke vits i å ha begge deler!

Ja, han er veldig søt, han håper at både graviditeten og den leiligheten går bra, for da skjedde begge liksom på samme dag :joyful:
Jeg syns man bør tenke positivt, for det er jo mye større sannsynlighet for at det går hele veien. Selv så tidlig er det nesten 80% sjanse for meg!
Men det er jo forståelig at med din opplevelse så blir man bekymret (i lenger tid). Bra du tenker på det sånn, for det blir jo dumt hvis du gikk 1/3 av svangerskapet og bare bekymret deg. Første trimester kan allerede suge lsm :smiley-ashamed004 Akkurat nå nyter jeg hver dag uten kvalme osv.!
Greit når ting klaffer med både leilighet og graviditet samtidig, så det håper vi på :smiley-bounce012:Heartpink

Ja jeg skal gjøre alt jeg kan for å ikke «kaste vekk» første trimester med bekymringer, prøve å nyte det tross symptomer, jeg har bare planer om et barn så da ønsker jeg å være takknemlig for hver eneste dag under graviditeten :angelic: Sikkert lett å tenke sånn i forkant og så når jeg står der midt oppi kvalme og trøtthet så kan mind settet være noe helt annet :hilarious: Godt å høre du ikke har kvalme, håper det holder seg sånn med god form gjennom første trimester :woot::Heartbigred

Greit når ting klaffer med både leilighet og graviditet samtidig, så det håper vi på :smiley-bounce012:Heartpink

Ja jeg skal gjøre alt jeg kan for å ikke «kaste vekk» første trimester med bekymringer, prøve å nyte det tross symptomer, jeg har bare planer om et barn så da ønsker jeg å være takknemlig for hver eneste dag under graviditeten :angelic: Sikkert lett å tenke sånn i forkant og så når jeg står der midt oppi kvalme og trøtthet så kan mind settet være noe helt annet :hilarious: Godt å høre du ikke har kvalme, håper det holder seg sånn med god form gjennom første trimester :woot::Heartbigred
Bra! Dette blir min siste graviditet, så jeg må nyte det :D Hahaha, jeg husker fra første trimester sist da jeg lå heelt stille på sofaen for ikke å bli kvalm, og sa til mannen: "aldri la meg glemme dette" :hilarious: Han håper jo jeg går hele graviditeten uten å spy nå, men optimistisk er jeg ikke :laughing002

B2 - 5+0
Da er jeg offisiellt over kjemisk grensa! :hello2
Har bestilt privat UL til 7+5, 3 uker høres litt lenge ut, men vi kan si det er 2 uker pluss :p
Fikk time hos jordmoren jeg ble så glad i sist, når hun er tilbake fra ferie 19. august, så 13+4 :happy:
Litt lenge til, men det går bra. Da skal vi begynne å snakke om plan for fødsel.
Hun henviste meg til OTUL, fikk time 13. august, altså 12+5!

Screenshot_20250616-113431~2.png

PXL_20250615_085841667.MP~2.jpg

PXL_20250618_080507100.MP~2.jpg

PXL_20250618_090327732.MP~2.jpg
Siste temp og tester er tatt, for siste gang i mitt liv, så rart! :oops:
Syns BP testene er ganske dårlige, fikk jo aldri dyestealer på tidlig strimlene. Fikk såvidt en dyestealer på vanlig, men den siste testen jeg tok ble svakere. Ble litt skuffet over det, men jeg fikk jo samtidig 3+ på digital, så det er jo bra, spesielt så tidlig. Nå må jeg bare stole på at det går bra!
Av og til blir jeg nesten litt bekymret, for jeg kjenner så lite. Denne uka har jeg brekt meg noen ganger, hatt noen kviser som er borte nå, hatt litt utflod, vært litt trøtt og mer sulten.. også grått av å se på Dyrepasserne :hilarious: Men kjente lite i uke 4(/5?) sist også, selv om det var masse før det.
Ennsålenge nyter jeg hver dag uten å spy og være kjempetrøtt, for det kan jo hende det kommer denne uka. Nå våkner jeg faktisk tidligere! :wideyed:

1750342475841.png

Februar gruppa har forresten fått skjult forum allerede, pga. forumansvarlig har tatt sommerferie :happy: Jeg er tilgangsansvarlig nå også (var det for april 2023), men denne gangen ikke alene, så dette blir veldig kjekt :D Vi begynner å bli en del folk på terminlista nå, tror vi blir en god gjeng :woot:
Ville bare screenshotte profilen min nå mens jeg ennå har prøver-banneret, kommer aldri til å ha så mange bannere igjen :laughing002

Last edited:
Back
Topp