Såå klar for å bli mamma - igjen!

B2 - PP5 - CD1
Da slapp jeg å teste i dag, TR kom da jeg stod opp. Hadde faktisk ingen følelser, bare overrasket over at den kom en dag for tidlig, når jeg har hatt 28 dagers syklus i et halvt år :wideyed:
Vi har vært ganske syke siden søndag, jeg har vært helt utslått og svettet som en gris, datteren har hatt høy feber - og kraftig hoste på alle mann. Jeg hadde så vondt i musklene at jeg tok to paracet på én dag! Tror ikke jeg gjorde det etter ks engang. Har ikke tatt mange paracet i mitt liv. På sånne dager der jeg såvidt klarer å stå oppreist og jeg må ta vare på en syk unge tenker jeg at jeg ikke hadde klart det her med to :arghh: Og mannen bare jobber og jobber. I går jobbet han 45 min lenger, kom hjem i en time også dro inn igjen (før datteren vår engang hadde sovnet) og kom hjem midnatt. Så alt dette hjalp meg sikkert med å ikke bli skuffet denne gangen :hilarious:
Nå har jeg lagt inn en bestilling hos Babyplan på nytt termometer og ELtester. Dette blir den mest intense PPen ever :laughing002 Håper det lønner seg! Nå blir det januarbaby, det er litt mer motiverende ;) God påske da, folkens! :greet025

B2 - PP5 - CD1
Da slapp jeg å teste i dag, TR kom da jeg stod opp. Hadde faktisk ingen følelser, bare overrasket over at den kom en dag for tidlig, når jeg har hatt 28 dagers syklus i et halvt år :wideyed:
Vi har vært ganske syke siden søndag, jeg har vært helt utslått og svettet som en gris, datteren har hatt høy feber - og kraftig hoste på alle mann. Jeg hadde så vondt i musklene at jeg tok to paracet på én dag! Tror ikke jeg gjorde det etter ks engang. Har ikke tatt mange paracet i mitt liv. På sånne dager der jeg såvidt klarer å stå oppreist og jeg må ta vare på en syk unge tenker jeg at jeg ikke hadde klart det her med to :arghh: Og mannen bare jobber og jobber. I går jobbet han 45 min lenger, kom hjem i en time også dro inn igjen (før datteren vår engang hadde sovnet) og kom hjem midnatt. Så alt dette hjalp meg sikkert med å ikke bli skuffet denne gangen :hilarious:
Nå har jeg lagt inn en bestilling hos Babyplan på nytt termometer og ELtester. Dette blir den mest intense PPen ever :laughing002 Håper det lønner seg! Nå blir det januarbaby, det er litt mer motiverende ;) God påske da, folkens! :greet025
Det va da som svarte :p Masse lykke til i neste pp! ♡

B2 - PP5 - CD1
Heier på Januar baby :happy:

Så kjedelig med sykdom og TR, satser på januarbebis :smiley-bounce012 :love7 Jeeeij for nytt termometer og el-tester:D
Ønsker dere en riktig god påske og god bedring til dere alle❤️

B2 - PP5 - CD1
Satser på januar baby på oss begge! :D God påske! :chicken:

B2 - PP5 - CD9
Takk for mange fine og støttende meldinger :happy: Nå er hverdagen her igjen, jeg føler meg ikke 100% frisk ennå, men jeg fungerer. Driver og spotter ennå :shifty: Venter på at fruktbar fase skal starte, vi tjuvstarta på aksjene i går :hilarious:
I dag kom pakken fra Babyplan! Termometeret er jo kjempestort :oops: Liker at den har lys, Make Sure sin har ikke det, så det var vanskelig å se. Testet å ta tempen, syns denne også bruker ganske lang tid, men sånn er det vel med to desimaler. Jeg drømte om å tempe rett før jeg våknet i forgårs, så nå skal jeg få det her til! Er veldig spent på ELtester, det har jeg jo aldri prøvd før. Kjøpte bare 10, så jeg må kanskje rasjonere litt og ikke begynne med én gang ELslimet kommer siden jeg har det så lenge. Hvor mange bruker dere andre, og når begynner dere å teste?
1000008174.jpg

Deler bilde med rabattkoder i tilfelle noen vil ha dem :)
Har forresten bestilt en fancy sædtest på supertilbud! Den så spennende ut, og når den var så billig, hvorfor ikke være litt nysjerrig og sjekke ståa. Mannen røykte ikke under forrige prøving, så det kan hende sæden ikke er optimal nå. Det kommer visst 2 tester i pakken, så da kan han evt. slutte å røyke og teste igjen. Vi er jo tydeligvis ikke folk som blir lett gravide, tviler på at noe er "galt" med oss, men syns jo det begynner å ta litt tid nå, ass. Heldigvis tar jeg det fortsatt rolig, selv om jeg kjenner mer på at jeg vil bli gravid, tenker jeg også at to barn kommer til å bli utfordrende. Pluss vi ikke har funnet bolig ennå, denne mnd har det ikke vært noe som har vært aktuelt for oss :arghh: Er glad vi begynte å prøve mens vi leter, hadde nok vært helt fortvilet over at ingenting skjedde hvis vi skulle ventet på at bolig var på plass. Nå vet jeg at jeg hadde ikke blitt gravid uansett :smiley-ashamed004 Det får bare skje når det skjer.

Last edited:
B2 - PP5 - CD9
Takk for mange fine og støttende meldinger :happy: Nå er hverdagen her igjen, jeg føler meg ikke 100% frisk ennå, men jeg fungerer. Driver og spotter ennå :shifty: Venter på at fruktbar fase skal starte, vi tjuvstarta på aksjene i går :hilarious:
I dag kom pakken fra Babyplan! Termometeret er jo kjempestort :oops: Liker at den har lys, Make Sure sin har ikke det, så det var vanskelig å se. Testet å ta tempen, syns denne også bruker ganske lang tid, men sånn er det vel med to desimaler. Jeg drømte om å tempe rett før jeg våknet i forgårs, så nå skal jeg få det her til! Er veldig spent på ELtester, det har jeg jo aldri prøvd før. Kjøpte bare 10, så jeg må kanskje rasjonere litt og ikke begynne med én gang ELslimet kommer siden jeg har det så lenge. Hvor mange bruker dere andre, og når begynner dere å teste?
Vis vedlegget 459071
Har forresten bestilt en fancy sædtest på supertilbud! Den så spennende ut, og når den var så billig, hvorfor ikke være litt nysjerrig og sjekke ståa. Mannen røykte ikke under forrige prøving, så det kan hende sæden ikke er optimal nå. Det kommer visst 2 tester i pakken, så da kan han evt. slutte å røyke og teste igjen. Vi er jo tydeligvis ikke folk som blir lett gravide, tviler på at noe er "galt" med oss, men syns jo det begynner å ta litt tid nå, ass. Heldigvis tar jeg det fortsatt rolig, selv om jeg kjenner mer på at jeg vil bli gravid, tenker jeg også at to barn kommer til å bli utfordrende. Pluss vi ikke har funnet bolig ennå, denne mnd har det ikke vært noe som har vært aktuelt for oss :arghh: Er glad vi begynte å prøve mens vi leter, hadde nok vært helt fortvilet over at ingenting skjedde hvis vi skulle ventet på at bolig var på plass. Nå vet jeg at jeg hadde ikke blitt gravid uansett :smiley-ashamed004 Det får bare skje når det skjer.
Jeg er nok ikke den beste til å anslå antall el-tester lenger ettersom syklusene mine har vært helt på bærtur etter forrige svangerskap, men jeg bruker alt fra 5-20 el-tester på en syklus. Begynner å teste med en om dagen på CD8 og øker til to om dagen når stigningen kommer så jeg er sikker på å få med meg toppen :happy:

Helt enig i det termometeret forresten, bruker helt vanvittig lang tid... Men liker veldig godt at det har minnefunksjon så jeg kan tempe til samme tid, også i helgene, men bare sove videre og heller lese av resultatet senere :joyful:

Jeg er nok ikke den beste til å anslå antall el-tester lenger ettersom syklusene mine har vært helt på bærtur etter forrige svangerskap, men jeg bruker alt fra 5-20 el-tester på en syklus. Begynner å teste med en om dagen på CD8 og øker til to om dagen når stigningen kommer så jeg er sikker på å få med meg toppen :happy:

Helt enig i det termometeret forresten, bruker helt vanvittig lang tid... Men liker veldig godt at det har minnefunksjon så jeg kan tempe til samme tid, også i helgene, men bare sove videre og heller lese av resultatet senere :joyful:
Det er ikke så mange da, så da håper jeg at jeg klarer meg med 10 når jeg har regelmessig syklus :joyful: Tenkte jeg kanskje skulle begynne å teste i morgen, men har ikke fått EL slim ennå, som er litt uvanlig for meg. Kanskje det kommer senere i dag. Sannsynligvis begynner jeg å teste ila helga :happy: Så får jeg også øke til 2 om dagen når jeg ser det begynner å skje ting :D

Haha ja :hilarious: Jeg er så spent da, tror ikke jeg hadde klart å vente, må føre det inn med en gang :laughing002

B2 - PP5 - CD9
Vis vedlegget 459071
Termometeret til BP er definitivt stort men det som er fint er som du nevner at displayet blir lyst som er fint når man er trøtt og rommet er mørkt og ikke minst at siste temp lagres før det skrur seg av, noe som er digg når man sovner i fra tempingen noe jeg har klart flere ganger. Jeg bruker som regel rundt 10-15 EL-tester per PP det kommer an på hvor utålmodig og flink jeg er til å tolke kroppens symptomer på EL :wtf: Går ofte litt flere de sykluser som har vært uregelmessige fordi kroppen har «lurt» meg. Håper dere får det til for dere snart :Heartred

B2 - PP5 - CD15
Dette er den rareste syklusen.. :wideyed: Først kom den en dag for tidlig, jeg blødde veldig mye i 3 dager, så spottet jeg i 3 dager, en dag uten, også en dag med mer friskt blod :banghead: Da jeg forventet at ELslimet skulle komme, hadde jeg blodig sticky / creamy utflod og en del smerter. Jeg har nesten aldri vondt ifm. EL eller TR, så dette var veldig rart :bored: ELslimet kom ikke før CD13, og har ikke hatt like mye som jeg pleier. Flaks at dette var syklusen jeg bestemte meg for å prøve ELtester for første gang, da! :joyful: Begynte på CD11, men har hatt skuffende svake streker - frem til i dag! :bag:
PXL_20250426_195512779.MP~2.jpg
PXL_20250427_195201879.MP~3.jpg
PXL_20250428_180054331.MP~2.jpg
PXL_20250429_193546121.MP~3.jpg
PXL_20250430_171411390.MP~2.jpg
PXL_20250430_191131673.MP~3.jpg
PXL_20250430_203420644.MP~2.jpg
Som dere ser, veldig sakte stigning, også en overraskelse i dag! Tok en på hver urin etter det, de to siste er vel like sterke, neesten positive. Eller skal jeg bare si at de er det? Blir nok en test til før jeg legger meg, så får vi se om den er sterkere. Mistenker den kan bli svakere igjen i morgen.
Vi har uansett fått lagt aksjer nå, de forrige vi la er ikke med i løpet siden EL blir så sen. Jeg tror ikke jeg noen gang har hatt EL så sent! Kan hende det er fordi jeg var syk i starten av syklusen, og da gikk jeg litt ned i vekt, tror jeg bikket under 15 i BMI, det kan jo kanskje påvirke. Men har lagt på meg litt igjen, spesielt de siste dagene, så er nærmere 16 i BMI nå :happy: Alt har vært off denne syklusen, men håper jeg slipper gullegget nå! :smiley-angelic001

B2 - PP5 - CD20 - 3 DPO

Fortsettelse fra sist:
PXL_20250430_223037922.MP~2.jpg
PXL_20250501_093837857.MP~2.jpg
PXL_20250501_123602966.MP~2.jpg
Her har vi både svakere og en positiv, den positive er jo på 11 timers urin da :hilarious:

PXL_20250501_135435495.MP~2.jpg

Alle tørket. Fortsatt usikker på om jeg fikk positiv sent på CD15. Uansett så var alle ila. en relativt kort periode, så jeg vet sånn ca.
Ble litt skuffa da tempen ikke hadde steget på CD17, men smilte da jeg tok tempen på CD18, da steg den tydelig, endelig! :happy:
1000008283.png

FF var litt forvirret og ga meg kryss med én gang, pga. jeg la inn positiv ELtest på CD15, også fikk jeg stiplet kryss senere da jeg la inn at jeg fortsatt hadde ELslim (har ikke hatt like mye som vanlig denne syklusen, det har hengt litt ut, men mest på papiret, og ikke så strekkbart). Men fikk ordentlig kryss igjen på 3 DPO, som jeg regnet med. Er så glad for å være i DPO-land! Usikker på når min nye IKM er da, vet ikke 100% hvor lang lutealfase jeg har nå. Kanskje 16. eller 17. mai? :shy: Da skal vi være på hotell, så kanskje jeg skal teste den 15. (13 DPO) så jeg vet om jeg kan pakke med meg enda flere tester - eller om det må bli menstruser. Reprise av forrige PP det her, og you guessed it, svigermor skal også være på samme hotell - vi ser henne ved nesten hver eneste IKM jeg har :hilarious: Hadde vært så koselig å ha en liten hemmelighet under konebeltet på 17. mai! :angelic: Gjør ingenting at det ikke blir champagnefrokost, det blir jo hotellfrokost, det er det beste som fins! :woot: Så lenge jeg ikke er kvalm da, er jo en fare for det :smiley-ashamed004

Last edited:
B1 - 2 år, 1 mnd
Har glemt å oppdatere etter 2 års kontrollen! Hun var 82,7 cm og 10,4 kg :happy: Alt var veldig bra, og eneste gangen hun skrek var da legen skulle undersøke henne, da ropte hun "Nei! Pappa skifte bleie!" :laughing001 Hun fikk gavekort på bok på biblioteket, så i helga dro vi til vårt nærmeste bibliotek og fikk bok :bookworm: Vi ble i en time og lot henne lese mange bøker (var også imponert over at hun kan si "bøker" nå) :joyful: Vi storkoste oss alle tre, gleder meg veldig til flere turer! Har hatt lyst til det, men vil ikke låne bøker ennå, siden hun risikerer å ødelegge dem :bag:

Oppdaget plutselig en kveld at den ene bakerste jekselen nede var helt ute! Den på andre siden er på vei opp. Det er mannen som både legger og står opp med henne, så jeg pusser ikke tennene hennes så ofte, men han hadde likevel ikke lagt merke til de nye tennene :smiley-ashamed004
Ellers så er hun ei skravlebøtte (og synger) og matvrak som alltid :hilarious: Er for det meste hun som spiser skiver her i huset, og brødene forsvinner fort, er hun hjemme hele dagen går det 7-9 skiver, for ikke å snakke om mengder med frukt og bær! Klemmeposer med grøt og yoghurt er hun også glad i. Middagsmat varierer veldig om hun spiser. Typ 12 kjøttboller, 6 fiskekaker, eller såvidt 2 pølser eller så godt som ingenting :laughing002
Pottetrening i påska ble avlyst, vi var uansett så syke. Hun hadde ørebetennelse (hun hadde det for et par mnd siden også), bekreftet på legevakten. Har fått henne litt mer interessert igjen nå da, først litt potte, men så kjøpte vi toalettsete, som hun først var litt redd for å bruke, men nå setter hun den opp selv, klatrer opp og sitter litt. Er veldig lenge siden hun faktisk tissa eller bæsja på potta da :taunt005 Men hun er liten ennå, så ikkeno stress.
Jo, også har vi tatt av ene siden på sprinkelsengen for 1 mnd siden! Det har gått veldig bra, hun holder seg som regel i sengen, men hun har falt ut et par ganger, stakkar :sorry: Hun kan tulle en del ved legging, men er ikke sånn supervanskelig. Sover en del natten gjennom nå, skikkelig deilig xsmile9

Nå blir det noen spennende dager i DPO-land! :bag: Krysser fingrene hardt for at det er en liten spire på gang! :Heartred

Så koselig å lese om toåringen. Kjenner igjen så mye :happy: Vi har også ei skikkelig skravlebøtte og det er jo noe av det søteste og koseligste å høre på. De søte små stemmene og de rare tingene de sier. Heldige dere som har et matvrak! Vår er nesten stikk motsatt. Kan gå hele dagen på to jordbær, skeptisk til det meste og svært negativ til alt hun ikke umiddelbart kjenner igjen. Begynner å komme seg litt nå, heldigvis, men hun er jo sunn og frisk så vi har ikke stresset noe særlig med det.

Back
Topp