Rydder dere vinduskarmer og bord?

Haha nei, det er bedre at de skjønner at lysefatet står der og skal stå der enn at de begynner å triple når de er 5 år haha...

Fjerna aldri vanlig ting til mine og det gikk så fint. Sleit oss ikke ut.

Hva skal dere som rydder vekk gjøre når dere kommer på besøk da? Forlange at alle rydder bort alt? Hahahaha barn må lære , selv de små :)
 
Haha nei, det er bedre at de skjønner at lysefatet står der og skal stå der enn at de begynner å triple når de er 5 år haha...

Fjerna aldri vanlig ting til mine og det gikk så fint. Sleit oss ikke ut.

Hva skal dere som rydder vekk gjøre når dere kommer på besøk da? Forlange at alle rydder bort alt? Hahahaha barn må lære , selv de små :)
Ahh, den klassiske "mine barn klarte dette, da bør dine også gjøre det"-fella. Noen barn lar ting være, andre gjør ikke det. Ikke lærer de det nødvendigvis før de er ganske store heller. Jeg har seks barn, med noen av de hadde vi det jævlig minimalistisk når de var små, fordi man rett og slett ikke gadd å sitte på ank når man var hjemme hos seg selv (besøk blir noe annet, er ikke borte i ukesvis hos andre vi). Med andre av barna kunne alt bare stå, det var ikke interessant overhodet.

Hadde en helsesøster i min forrige barselgruppe, hun var som deg "de må jo lære", og fortalte til alle foreldre hun traff at det gikk så fint hjemme hos henne. Needless to say, hennes første barn var en ikkeplukker - nestemann, not so much. Såååå, der svelga hun en svær hårete kamel, og satte all pynten i en kasse på loftet frem til han skjønte at pynt ikke er leketøy. ;)
 
Ahh, den klassiske "mine barn klarte dette, da bør dine også gjøre det"-fella. Noen barn lar ting være, andre gjør ikke det. Ikke lærer de det nødvendigvis før de er ganske store heller. Jeg har seks barn, med noen av de hadde vi det jævlig minimalistisk når de var små, fordi man rett og slett ikke gadd å sitte på ank når man var hjemme hos seg selv (besøk blir noe annet, er ikke borte i ukesvis hos andre vi). Med andre av barna kunne alt bare stå, det var ikke interessant overhodet.

Hadde en helsesøster i min forrige barselgruppe, hun var som deg "de må jo lære", og fortalte til alle foreldre hun traff at det gikk så fint hjemme hos henne. Needless to say, hennes første barn var en ikkeplukker - nestemann, not so much. Såååå, der svelga hun en svær hårete kamel, og satte all pynten i en kasse på loftet frem til han skjønte at pynt ikke er leketøy. ;)

Haha ^^
Fin den ja ^^
Min yngste driver og plukker på ting hjemme hos mine foreldre, men de flytter dem ikke vekk. Men det får være deres problem. Så da blir kryssord ødelagt og lysholdere havner i gulvet. De har flyttet unna planter litt, men hun kan fortsatt få tak i dem om hun har lyst. Det er ikke snakk om å kunne slappe av mens hun er våken, det må alltid være noen på henne som en hauk. Jeg slapper egentlig ikke av hjemme heller, for plutselig er hun på bordet. Det skal ikke mange sekundene til. Kan jo ikke flytte vekk bordet da :p
 
Haha nei, det er bedre at de skjønner at lysefatet står der og skal stå der enn at de begynner å triple når de er 5 år haha...

Fjerna aldri vanlig ting til mine og det gikk så fint. Sleit oss ikke ut.

Hva skal dere som rydder vekk gjøre når dere kommer på besøk da? Forlange at alle rydder bort alt? Hahahaha barn må lære , selv de små :)

Vi forlanger ingenting annet enn at de vi er på besøk hos forteller ungene hva som er greit og ikke. Og siden vi sjelden er på besøk hos folk mer enn et par timer, forteller vi ungene at de ikke kan pelle på alt de timene.

Og når de er 5 har de forhåpentligvis utviklet seg og modnet nok til å forstå konsekvenser på en helt annen måte enn nå som de er under 3. Jeg lever i trua på at de en dag blir voksne mennesker som et eller annet sted på veien lærer seg at «nei» betyr nei og ikke at «nei» er den reaksjonen de forventer å få uten at de forstår at de skal slutte med det de driver med.
 
Fjernet ting, orket bare ikke å skulle få rundt å si nei og flytte de hele tiden. Var vi på besøk sa vi jo nei og tok de vekk fra ting.

Signerer dette! Tenker vi foreldre også får tilpasse oss en periode, og det betyr jo ikke at vi ber de vi besøker rydde men passer litt ekstra på ungen da.
Det er litt mtp å ha skuldrene senket hjemme føler jeg. Aldri opplevd å må rydde i vinduet, men stuebord og lave hyller ble ribbet i verste «plukketid».
Og jeg vil tilføye at å rydde ikke betyr at barna utvikler seg til å ikke takle pynt hjemme hos oss eller andre :hilarious: Tenker alle velger seg sine kamper, jeg orker ikke ha «pynt i heimen» som kampområdene med de minste.
 
Haha nei, det er bedre at de skjønner at lysefatet står der og skal stå der enn at de begynner å triple når de er 5 år haha...

Fjerna aldri vanlig ting til mine og det gikk så fint. Sleit oss ikke ut.

Hva skal dere som rydder vekk gjøre når dere kommer på besøk da? Forlange at alle rydder bort alt? Hahahaha barn må lære , selv de små :)

For ting hos andre er ikke spennende når en er vant til tingene hjemme? Nye ting betyr nytt som skal utforskes. Hvorfor så nedlatende fordi du fikk noe til og ikke vi?

Førstemann var ekstrem så vi ryddet vekk hjemme litt og så fulgte vi bare med når vi var på besøk. Med henne gikk det ikke an å si nei, dette skal ikke røres. Vi prøvde, men vi ga opp. Gadd ikke utvikle øyne i nakken hjemme.
Andremann var ikke så ille, så det har gått bedre. Og førstemann «triplet» aldri som femåring. Fikleperioden gikk bare over.

Hos svigermor ryddet vi litt den nederste hylla fordi hun syns det var greit. Nå er barna tre og seks og rører ikke tingene fordi den perioden gikk over.
 
Signerer dette! Tenker vi foreldre også får tilpasse oss en periode, og det betyr jo ikke at vi ber de vi besøker rydde men passer litt ekstra på ungen da.
Det er litt mtp å ha skuldrene senket hjemme føler jeg. Aldri opplevd å må rydde i vinduet, men stuebord og lave hyller ble ribbet i verste «plukketid».
Og jeg vil tilføye at å rydde ikke betyr at barna utvikler seg til å ikke takle pynt hjemme hos oss eller andre :hilarious: Tenker alle velger seg sine kamper, jeg orker ikke ha «pynt i heimen» som kampområdene med de minste.

Enig! Og det varer ikke evig heller. Men yngste hadde vi det ganske ribbet fra sånn 7-8 mnd til han var 2 år. Nå har vi pynt og slikt fremme uten problemer. Han har vært helt ekstrem da, skikkelig apekatt som klatrer på alt, kom seg opp på spisebord og sjenk osv fra han var 8 mnd [emoji28] med eldste hadde vi mye mer stående fremme, så d er stor forskjell på barn.
 
Haha nei, det er bedre at de skjønner at lysefatet står der og skal stå der enn at de begynner å triple når de er 5 år haha...

Fjerna aldri vanlig ting til mine og det gikk så fint. Sleit oss ikke ut.

Hva skal dere som rydder vekk gjøre når dere kommer på besøk da? Forlange at alle rydder bort alt? Hahahaha barn må lære , selv de små :)
Som andre skriver så er man ikke på besøk i ukevis til vanlig hvertfall, og ungene er så forskjellige! Kan hende du var så heldig og hadde unger som ikke plukker på alt, andre har barn som plukker på absolutt alt!
Fint for deg at det gikk så fint, men unødvendig å være nedlatende til folk som faktisk velger å kunne senke skuldrene litt når de er hjemme :)
 
Får rett og slett se hvor klåfingra denne ungen blir. Får se an når den tid kommer. Har ikke rydda noe spesielt med de to første
 
Fjernet noe (ting som har en sentimental verdi for meg/oss ) og selfølgelig farlige ting , men ellers passer vi på og sier klart `nei` om det er noe han ikke får røre :) Dette er tredje barnet og det har fungert greit med di to eldste og fungerer sånn halveis på mini på 10 mnd:D Kan ikke forvente at folk (særlig dem uten/med store barn) skal omtrent rydde alt før vi kommer på besøk:hilarious: Men som sagt så tatt vekk noen ting jeg ikke orker å fjerne/flytte rundt på , skal jo kunne slappe av hjemme også ;)
 
Med nr 2 var det langt mer enn bord og vinduskarmer som måtte ryddes bort for å si det sånn.. Har aldri skjønt hvordan folk klarer å oppdra så små barn til å ikke røre ting :p vi kommer definitivt til å rydde bort alt. Bare alt
 
Vi tok vekk flere ting. Det er enklere for foreldrene å ikke vøre på vakt for hver minste ting, og barnet slipper å høre nei nei nei. Jeg vil kunne slappe av om barnet vil bort i vinduskanten og se ut eller reise seg langs bord og hyller.
Jeg ser ikkebooenget med å "ta en kampen" med en som er for liten til å forstå ognikkenla barnet utfolde seg som det vil. Nå som barnet er 4 år er det ikke noen forskjell på om jeg hadde latt være å rydde unna. River ikke ned noe fordi med alderen kommer det naturlig :)
 
Har aldri skjønt hvordan folk klarer å oppdra så små barn til å ikke røre ting :p

Fordi det ikke handler om oppdragelse eller å være flink forelder overhodet, det er flaks :p Noen barn er pellere, andre ikke. Små barn er ikke istand til å lære «å skal ikke ta på pyntegjenstandene til mor nei», det er de ikke kognitivt istand til før de er eldre.
 
En bekjent fikk trillibggutter, og der måtte de sette rappegrind i dørene inn i stua, og tømme stua for alt. ALT! Alle alle møbler og, siden der den ene ungen klatra opp i vindu, klatra den andre i gardina og den tredje rulla ut av sofaen. Må man så må man.

For nå så må vi bare gjemme telefoner og kontroller til tv og slikt for mini. Men vi må nok fjerne mer etterhvert vi og
 
Som andre skriver så er man ikke på besøk i ukevis til vanlig hvertfall, og ungene er så forskjellige! Kan hende du var så heldig og hadde unger som ikke plukker på alt, andre har barn som plukker på absolutt alt!
Fint for deg at det gikk så fint, men unødvendig å være nedlatende til folk som faktisk velger å kunne senke skuldrene litt når de er hjemme :)

Hehe jeg har absolutt ikke hvert nedlatende. . Det ble spurt om vi rydda karmen. Jeg svarte , da kan du la være å kommentere min mening .
 
For ting hos andre er ikke spennende når en er vant til tingene hjemme? Nye ting betyr nytt som skal utforskes. Hvorfor så nedlatende fordi du fikk noe til og ikke vi?

Førstemann var ekstrem så vi ryddet vekk hjemme litt og så fulgte vi bare med når vi var på besøk. Med henne gikk det ikke an å si nei, dette skal ikke røres. Vi prøvde, men vi ga opp. Gadd ikke utvikle øyne i nakken hjemme.
Andremann var ikke så ille, så det har gått bedre. Og førstemann «triplet» aldri som femåring. Fikleperioden gikk bare over.

Hos svigermor ryddet vi litt den nederste hylla fordi hun syns det var greit. Nå er barna tre og seks og rører ikke tingene fordi den perioden gikk over.
Var ikke ment nedlatende ;)
 
Rydder bordet og alt som er viktig må sittes slik at ikke hun minste når. Hun er veldig rask og tar alt!

Hun spiser på planetene, kattemat og hvert minste støvkorn hun finner.

Aldri hatt barnesikkring på skap heller før, men nå må vi ha på de skap og skuffer med farlige ting.
Hun tar ALT!

Hun pleier gå inn i dusjen og prøve å spise shampoene mine. Må snart barnesikkre sminkeskuffen og :p

De to eldste rørte ikke noe!
 
Det er forskjell på unger. Min eldste var ikke klåfingra, yngste er håpløs :p rydda bort, har annet å gjøre enn å si nei.
 
Haha nei, det er bedre at de skjønner at lysefatet står der og skal stå der enn at de begynner å triple når de er 5 år haha...

Fjerna aldri vanlig ting til mine og det gikk så fint. Sleit oss ikke ut.

Hva skal dere som rydder vekk gjøre når dere kommer på besøk da? Forlange at alle rydder bort alt? Hahahaha barn må lære , selv de små :)

Ja, er det ikke kjekt at alke unger er like? :D om en 5åring oppfører seg som en 1-2åring hadde jeg nok vært bekymret for andre ting enn ag den rev ned ting. Vi har en av hver, og vi har ikke noe dill fremme. Nå blir minste tre i februar, men jeg har ikke noe hastverk med å sette frem støvsamlere. Hun klarer helt fint å la ting stå i fred hos andre, så ingen fare :)
 
Back
Topp