Rydder dere vinduskarmer og bord?

Cimb

Glad i forumet
Vi har aldri ryddet vinduskarmer, bord eller fjernet store planter på gulvet. Den kampen har vi virkelig valgt å ta, for man kan ikke be folk rydde før man kommer på besøk med baby og småbarn. Det eneste er at vi ikke har brennende lys innenfor rekkevidde, eller andre skumle ting.

Svigermor mente at vi kom til å slite oss ut hvis ikke fjernet ting... Hun sier ikke så mye nå etter 3,5 år og nr 2 som er mer og mer mobil :hilarious:

Hva gjør dere, rydder dere unna, eller "rydder" dere ungene? :)
 
Ja, vi ryddet unna alt, og babyproofet alt. Hjemme skal både barna og vi kunne slappe litt av, uten at vi må passe på og følge etter absolutt hele tiden. :)
 
Fjernet ting, orket bare ikke å skulle få rundt å si nei og flytte de hele tiden. Var vi på besøk sa vi jo nei og tok de vekk fra ting.
 
Jeg kan bare si at det er forskjell på barn og....

Eldstemann her, gutt- pillet på alt han fikk lov til og det han ikke fikk lov til. Nei ble sagt x antall ganger om dagen og til slutt a jeg opp og fjerna tingene. Mest poppis var tv, dvd spiller og ting med knapper på. Fikk tv-benk med glass på så han ikke kunne pille.

Når yngstemor ble født hadde vi satt frem igjen ting. Hun brydde seg katten om det stod en lysestake eller en duk på bordet. Selv om hun gikk rundt bordet stod hun bare å kikka på det. Knapper og ting var ikke så veldig stas, en gang eller to måtte hun tas bort. Hun forstod "det er mamma sine ting" og holdt det
 
Vi har ryddet bordet (dvs tatt bort noen telys), men ikke vinduskarmer, dekoder og andre ting i barnehøyde. 2 åringen rører ikke «mammas og pappas ting» han vet at det er «uff uff». 1 åringen var veldig interessert i blomstene i vinduet en periode, men etter å ha blitt flyttet vekk x antall ganger rører hun de ikke lenger. Hun rører sjeldent andre ting i hennes høyde, men det skjer innimellom. Veldig deilig å kunne slappe av når vi drar på besøk å vite at de ikke peller på alt og at de går bort når de hører «nei»
 
Jeg kan bare si at det er forskjell på barn og....

Eldstemann her, gutt- pillet på alt han fikk lov til og det han ikke fikk lov til. Nei ble sagt x antall ganger om dagen og til slutt a jeg opp og fjerna tingene. Mest poppis var tv, dvd spiller og ting med knapper på. Fikk tv-benk med glass på så han ikke kunne pille.

Når yngstemor ble født hadde vi satt frem igjen ting. Hun brydde seg katten om det stod en lysestake eller en duk på bordet. Selv om hun gikk rundt bordet stod hun bare å kikka på det. Knapper og ting var ikke så veldig stas, en gang eller to måtte hun tas bort. Hun forstod "det er mamma sine ting" og holdt det
Eldste vår var heller ikke interessert, men yngste, er bare 9mndr, hun piller på alt :p
 
Vi har ryddet bordet (dvs tatt bort noen telys), men ikke vinduskarmer, dekoder og andre ting i barnehøyde. 2 åringen rører ikke «mammas og pappas ting» han vet at det er «uff uff». 1 åringen var veldig interessert i blomstene i vinduet en periode, men etter å ha blitt flyttet vekk x antall ganger rører hun de ikke lenger. Hun rører sjeldent andre ting i hennes høyde, men det skjer innimellom. Veldig deilig å kunne slappe av når vi drar på besøk å vite at de ikke peller på alt og at de går bort når de hører «nei»
Det er veldig deilig med vår eldste også :)
 
Nei, gjorde ikke det. Var ikke nødvendig med noen av dem.

Eldste drev med DVD-spilleren, men den måtte jo stå der. Tapet igjen ene luka da [emoji23]

Men ellers har det ikke vært nødvendig som sagt
 
Eldste har ikke vært så klåfingra. Blitt verrw etter hun passerte 3 [emoji14] minsten på 6 mnd ser jeg for meg blir mer klåfingra. Men jeg rydder ikke unna pga, for jeg vil generelt ikke ha noe i vinduer osv så her står det minst mulig småting til pynt.
Eneste har vært bilder osv av barna oppå et skap de ikke rekker opp til, og det skal fortsette å stå :)

Om jeg skal på besøk til noen så forventer jeg ikke at de rydder bort. Da får jeg heller passe på at barna mine ikke klår på andre sine ting :)
 
Nei, vi har heller aldri behøvd å gjøre det. Har en som ikke har brydd seg om det som står rundt om. Og har han fått det for seg, har vi latt det stå, men tatt den kampen. Har som regel bare vart en dag, før han ikke brydde seg mer :p
 
Vi rydder vekk ting som er dyrt/farlig, fordi at uhell vil skje samme hvor godt man passer på. Og ikke gidder jeg sitte som en hauk i eget hjem heller :) Min har nok vært gjennomsnittlig på pilling, så ingen store problemer verken hjemme eller borte :)
 
Vi har ikke ryddet vekk noe som helst fra de 2 eldste, men nå med en virkelig klåfingret 3 mann så har vi hatt en fase uten noe annet en potteplanter i vinduene, etter at alt annet hadde gått i gulvet x antall ganger. Det er virkelig forskjell på barn altså, for jeg tror ikke vi har gjort noe annerledes med 3 mann, men han er en sånn type som nesten før han begynte å gå satt på spisebordet:)
 
Vi har slutta å ha duk og levende lys på bordet.

Planter har jeg svart belte i å drepe, så det har vi heller ikke.

Men vi sier heller fra, og rydder ikke unna noe. Og er vi på besøk, er det sjelden ungene peller på ting, egentlig.
 
Vi har rydda bort. Han hører ikke etter i hele tatt og jeg gidder ikke å passe på hele tiden
 
Her hadde vi en periode uten gardiner til og med fordi minste dreiv å prøvde å klatre i de hele tida :p
 
Jeg kan bare si at det er forskjell på barn og....

Eldstemann her, gutt- pillet på alt han fikk lov til og det han ikke fikk lov til. Nei ble sagt x antall ganger om dagen og til slutt a jeg opp og fjerna tingene. Mest poppis var tv, dvd spiller og ting med knapper på. Fikk tv-benk med glass på så han ikke kunne pille.

Når yngstemor ble født hadde vi satt frem igjen ting. Hun brydde seg katten om det stod en lysestake eller en duk på bordet. Selv om hun gikk rundt bordet stod hun bare å kikka på det. Knapper og ting var ikke så veldig stas, en gang eller to måtte hun tas bort. Hun forstod "det er mamma sine ting" og holdt det

Samme her, bare i motsatt rekkefølge. Yngste er høyt og lavt, og finner på nye sprell konstant.
 
Vi ryddet vekk litt ting, ja. Etterhvert som vi så at det var interessant for ungene. Så tok vi heller kampen når vi var på besøk. Gadd ikke ta den hjemme 24/7.
 
Ryddet vekk [emoji4] Aldri vært noe problem å være borte hos folk fordet.
 
Back
Topp