Rolf

Masse lykke til med natten! Stalltips herfra, pinex med jordbær fungerer bedre enn Paracet med skogsbær. Hakket mindre grusom mix!

28. September

Fredag. Rolf har klarte seg med bare én skrikerunde i natt, og ingen oppkast. Magen var myk i dag tidlig, sårene fine og tørre og Rolf virket å ha mindre vondt. Så da dristet vi oss til å forsøke uten Paracet, og dro hjemover i håp om at dette går seg til. Åpen retur en uke fremover.

IMG_5888.JPG

Før vi dro, rakk vi å få besøk av musikkterapeuten. Hun var veldig flink. Spilte gitar og sang flere sanger for Rolf. Åpenbart at han likte det, for pulsen sank og øyelokkene ble tunge. Favoritten var trollmor, lurer på om det kan ha sammenheng med at det var den eneste av sangene han har hørt før.

Etter hjemkomsten har Rolf vært sutrete og urolig. Sover noen minutter, skriker, ligger litt på puppen, promper, sover, fekter, skriker. Vil ikke være for seg selv. Ganske ulikt sånn han bruker å være. Ikke har han overskudd til å være sosial heller. Ikke sett et smil i hele dag. På ettermiddagen hadde han 37,5 i temp, og virket ganske smertepåvirket ved bleieskift, så da ga jeg han litt Paracet. Rolf var ganske uenig i at det var en god idé, men da virkningen satte inn, sovnet han i fanget mitt.

IMG_5893.JPG

Ellers har vi skiftet sikkert 20 bæsjebleier i dag. Det bare renner ut av han. Sur sennepssaus. Rekorden er altså fire bleieskift på rad, hvor det lukter bæsj i den nye bleien idet jeg løfter en ferdig påkledd unge opp fra stellebordet. Heldigvis holder bleiene tett - enn så lenge.

IMG_5889.JPG

Siden datoen viser 28, betyr det at Rolf er 5 mnd i dag! 153 dager... Men egentlig bare litt over 6 uker siden termin. Vekten viste 4020g i dag. Da har han gått ned litt fra 4050g som var innveiingen på onsdag. 2,8-persentil. Men det er kanskje ikke så rart når han er litt pjusk. Han begynner uansett å bli lang. Str 50 er i ferd med å bli for knapt, særlig nå som han er nyoperert og vi ikke vil at noe skal gnage eller stramme i skrittet. Mye av 56 er ikke vasket opp ennå, og det vi har, var skittent og brukt på sykehuset. Tenkte å prøve str 62 også jeg da, men det viste seg å være bittelitt i største laget. Jaja, mye å vokse i [emoji1303]

IMG_5891.JPG

Den blå der 23 Janus sant? De er vel liksom på en måte en størrelse større. I alle fall var de det til mine unger. Sikker på de brukte ullbukse i 90 til de gikk i 104 på vanlige klær og 100 til de gikk i 110, minst.

Str 60 hadde vi en evighet

Den blå der 23 Janus sant? De er vel liksom på en måte en størrelse større. I alle fall var de det til mine unger. Sikker på de brukte ullbukse i 90 til de gikk i 104 på vanlige klær og 100 til de gikk i 110, minst.

Str 60 hadde vi en evighet

Ja, str 60. Tror den skal holde noen uker [emoji23][emoji23]

29. September

Lørdag. Rolf er fortsatt sutrete, sover mye og spiser lite. Veier nå det samme som på tirsdag. Har forsøkt å måltidsveie, og han spiser 30-70ml. Puppene produserer vesentlig mer, så nå pumper jeg ut litt, så de ikke skal tulle seg til.

Rolf har for øvrig vært på sin første basketkamp i dag. Størstebror som spilte. Det kan se ut til at Rolf foreløpig kun er sånn passe interessert...
IMG_5894.JPG

Det er vondt å se på når den lille ikke har det godt. Han skriker til med et sårt mjau, og roper «auau». Tårene triller, beina trekkes opp, armene peiver og han virket dypt ulykkelig. Hvis det kommer en promp, blir han litt lykkeligere til sinns en liten stund, før det er påan igjen. Heldigvis har han litt effekt av Paracet.

IMG_5899.jpg

Rolf fikk også smake litt multesyltetøy til frokost i dag. Smattet i vei og kom med litt grimaser. Men ingen brekninger, som når han får Paracet. [emoji1303].

IMG_5897.JPG

Vi fikk forresten verdens fineste kort fra mellomste i dag. Flott tegning på forsiden. Inni stod det følgende tekst med flotte 1. klasse-bokstaver: «JEJ ÆSKER DERE MAMMA, PAPPA, H OG RÅLF. FRA M» Smelt altså. Tror aldri jeg har fått et så fint kort. Skal definitivt oppi boksen med skatter [emoji1303]

Jeg fikk med ett noen dager å oppdatere meg på her. Veldig glad for å lese at operasjonen har gått greit og at Rolf nå bæsjer uten å bli et lite blåbær, selv om det tydelig har vært litt etterdønninger etter inngrepet allikevel. Den lille kroppen skal jammen gjennom sine prøvelser, men han må være den tøffeste og sterkere lille jeg vet om!

Og for en herlig M midt i alt! :love017

For noen dager dere har hatt! God bedring til Rolf!

❤️❤️

30. September

Søndag. Nok en urolig dag for lille vennen. Vi prøvde på nytt uten Paracet. Men etter at lille hadde sutret hele dagen, knapt sovet og dessuten spist dårlig, fikk han likevel en dose Paracet til kvelden. Håper han får sove godt i natt.

IMG_5902.JPG
IMG_5903.JPG
IMG_5904.JPG

Vi prøvde å blande Paracet med noen ml melk og gi det på flaske. Det ble bare sånn middels suksess. Rolf kastet seg over flasken og sugde i vei. Men han ble snydens fornærmet da han fant ut hva han holdt på å spise. Vrælte så mye at metningen falt likevel. Så det spiller visst liten rolle hvordan han får Paracet servert? Det blir like dårlig mottatt uansett. Kanskje jeg må prøve romperaketter neste gang...

Det var basketkamp i dag også. Rolf var med. Da vi ankom hallen, var det «voksenkamp». Den sluttet et par minutter senere. Men ojojoj for en musikk de satte på etterpå. Og volum! Rolf stirret på meg med kulerunde øyne og full moro-refleks, etterfulgt av vill peiving, før han klamret seg fast i t-skjorten min og hylte. Stakkars liten. Etter det valgte han «spill død»- taktikken en liten stund, før han kom på st han var sutrete i dag, og koblet seg på en pupp.

IMG_5900.JPG

I morgen er det jobb igjen. På tide å godnatte seg! [emoji1303]

Hvorfor for dere flytende Paracet og ikke stikkpiller? [emoji4]

Håper Rolf får en bedre dag i morgen med god appetitt [emoji170]

Håper han slipper å plages så mye lenger!
Begge jentene mine elsker flytende paracet. Lillesøster hadde feber i går så fikk en liten dose så da hun våknet i natt så hun den stå på nattbordet og gråt i lidelse over å ikke få mer skogsbær namnam ;)

Er så Hærlig å lese. Er ett virkelig mirakel <3 og en så nydelig gutt <3 blir jo helt bergtatt...

1. Oktober

IMG_5910.JPG

Mandag. Paracet i går kveld gjorde susen for å roe ned urolig liten. Han sov hele natten!! Våknet da jeg prøvde å snike meg forbi han i 6-tiden, på vei opp for å gå på jobb. Orket bare 50 ml melk til frokost, selv om puppen leverte 210 ml i hurten og sturten på morgenen (pumping). Men, men, dagens flaskemåltid ble berget.

Dagens vekt 4020g. Begynner å lure på om det er klistremerke i displayet på vekten, siden vi får samme vekt hver dag [emoji12]. I morgen skal Rolf på helsestasjonen. Får diskutere der om det er forsvarlig å vente litt mer for å se om vektoppgangen tar seg opp igjen, eller om vi bør ringe til barneklinikken. Det er litt ubehagelig at det ikke er noe særlig bedring å spore... Rolf knirker mye, hyler til før og etter promp/bæsj, og er tydelig øm i høyre lyske. Selve operasjonsområdet ser ok ut da. Se bort fra navlebrokket da, det skal fixe seg selv med tiden.

IMG_5912.jpg

For å unngå press på magen, har vi gått opp til str 56 i klær. De passer sånn noenlunde... [emoji23][emoji23]
IMG_5914.JPG

Rolf har begynt å sutte på tommelen hvis ikke smokken eller puppen kommer raskt nok. Tror han er i ferd med å finne hendene sine også, for han gnir seg nå i øynene når han er trøtt, stapper fingrene i munnen til stadighet, og klapper hendene sammen foran puppen hver eneste gang han skal koble seg på.

IMG_5909.JPG

Ellers har Rolf spist en stappfull jobbpupp. Delte ca halvparten av måltidet med t-skjorten til sin mor, etter først å ha prøvesmakt på alt... Prøvde å lagre litt i egen body også, til senere bruk. La igjen litt på badet også, i tilfelle det ble bleieskift foran neste måltid. Ulempen med å dele så ivrig av ett måltid, er at man blir raskt sulten igjen [emoji13]. Og da er det ikke sikkert at lageret fra i sted er lett tilgjengelig...

IMG_5913.JPG

Back
Topp