Rolf

IMG_4164.jpeg

Siden Rolf har fått ut litt bek-bæsj, kan han nå få morsmelk som kontinuerlig infusjon i sonde. 1,5 ml i timen, ikke akkurat store mengder, men det utgjør omtrent samme mengde i forhold til kroppsvekt, som om jeg skulle drukket 15 liter melk i døgnet [emoji23] helt utrolig hvor mye energi som omsettes i en så liten kropp. Noen ganger om dagen får Rolf en liten dråpe morsmelk i munnen, sammen med en bitteliten smokk. Smokken er så stor (evt Rolf er så liten) at han ikke får hele inn i munnen, men han øver allerede på sugebevegelsen. Viktig med trening for å kunne spise selv! [emoji1303]

Bæsjen (viktig tema hos alle babyer) [emoji56] er fortsatt seig av bek, men den begynner å bli mer flytende og grønnlig på farge. Det betyr at alt det seige beket snart er ute. Når det skjer, kan farten på sondemelken skrus opp, og iv næringen med sukker/fett/vitaminer trappes ned og vekk.

Herlighet for en skjønning:Heartred
Er så godt å få oppdatering om at ting står bra til etter forholdene:Heartred

IMG_4162.jpeg

Til kvelden trengte Rolf en ny lue til cpapen, pga en gulp. Cpapen gjør sånn at det samler seg en del luft i magesekken til Rolf. Når det blir nok luft, begynner han å rape søte små tut, og puster dårligere, siden lungene får mindre plass. Da må luften suges opp gjennom sonden, og så roer alt seg...

Men tilbake til denne luen. Det var mildt sagt skikkelig upopulært med lueskift. Armer og bein og illsint mjauing mens det pågikk. Og ingen skal beskylde Rolf for ikke å gi alt, for når lua endelig var på, var han så fornøyd med egen innsats at han lot seg selv få helt pause. Av med pusten, av med hjertet og bare hvile litt... [emoji33] Jeg kommer seriøst aldri til å bli komfortabel med det der. Gråter hver eneste gang, enda jeg ser at de som jobber der tar det hele med knusende ro, og at det ordner seg. Så i dag har jeg bedt om å få prate med noen fra psykoteamet. Håper de har noen trix for å få meg litt roligere, ellers blir dette vanskelige uker [emoji26][emoji13].

Vis vedlegget 256397

Til kvelden trengte Rolf en ny lue til cpapen, pga en gulp. Cpapen gjør sånn at det samler seg en del luft i magesekken til Rolf. Når det blir nok luft, begynner han å rape søte små tut, og puster dårligere, siden lungene får mindre plass. Da må luften suges opp gjennom sonden, og så roer alt seg...

Men tilbake til denne luen. Det var mildt sagt skikkelig upopulært med lueskift. Armer og bein og illsint mjauing mens det pågikk. Og ingen skal beskylde Rolf for ikke å gi alt, for når lua endelig var på, var han så fornøyd med egen innsats at han lot seg selv få helt pause. Av med pusten, av med hjertet og bare hvile litt... [emoji33] Jeg kommer seriøst aldri til å bli komfortabel med det der. Gråter hver eneste gang, enda jeg ser at de som jobber der tar det hele med knusende ro, og at det ordner seg. Så i dag har jeg bedt om å få prate med noen fra psykoteamet. Håper de har noen trix for å få meg litt roligere, ellers blir dette vanskelige uker [emoji26][emoji13].
Uff, krølle, jeg skjønner deg godt.. :(
Håper du får noen å snakke med, som forhåpentligvis har noen gode råd på lur som kan hjelpe deg:Heartred
Vil tro at også pleierne ville reagert litt annerledes om det var dems eget barn som lå der, selv om de såklart bryr seg om lille Rolf også!

Så fantastisk å se bilder og lese oppdatering om Rolf :Heartred Han er en skikkelig fighter :Heartblue

Tror nok det kan være lurt å få snakke med noen ja, er ikke menneskelig å gå gjennom alt dere har hatt nå :Heartred
Hvordan er formen din? Fortsatt mistanke om infeksjon etter ks? Håper dere går bedre og bedre dager i møte, både du og lille Rolf :Heartred

Så fantastisk å se bilder og lese oppdatering om Rolf :Heartred Han er en skikkelig fighter :Heartblue

Tror nok det kan være lurt å få snakke med noen ja, er ikke menneskelig å gå gjennom alt dere har hatt nå :Heartred
Hvordan er formen din? Fortsatt mistanke om infeksjon etter ks? Håper dere går bedre og bedre dager i møte, både du og lille Rolf :Heartred

Mistanken er foreløpig på hematom. Hb er nede på 7-tallet og jeg er ganske svimmel, men ønsker så langt det er mulig å unngå blodtransfusjon. Jeg er fortsatt på barsel. Håper å bli skrevet ut i morgen, men skal ha samtale med endokrinolog, ernæringsfysiolog og gyn først, så gjenstår å se om jeg godkjennes for videre bruk [emoji13].

Mistanken er foreløpig på hematom. Hb er nede på 7-tallet og jeg er ganske svimmel, men ønsker så langt det er mulig å unngå blodtransfusjon. Jeg er fortsatt på barsel. Håper å bli skrevet ut i morgen, men skal ha samtale med endokrinolog, ernæringsfysiolog og gyn først, så gjenstår å se om jeg godkjennes for videre bruk [emoji13].

Ikke rart du er svimmel med Hb nede på 7-tallet :confused: Håper formen din vil stige kraftig fremover :) Lykke til i morgen, skal krysse fingrene for at du blir godkjent for videre bruk :D

Godt å høre at Rolf har hatt et fint døgn! Håper det snart går bedre med deg. Har prøvd meg på hb på 6 for en del år siden, så skjønner veldig godt at du er svimmel! Anbefales ikke [emoji28] Jeg endte med transfusjon da, det var jo himmelen, aldri følt meg sprekere [emoji23]

Godt å lese om Rolf hver dag og se bilder! :Heartred Skjønner veldig godt at dette ikke er lett, er jo litt av en Berg og dalbane dere går igjennom på en vanlig dag! Godt du har bedt om å få snakke med noen. Rolfen er sterk han og skikkelig nydelig :love7 maskoten til Augustgruppa!!

Skjønner det går i oppturer og nedturer her, men godt å lese at det går ganske bra med Rolf! [emoji173]

Vær litt obs på den hb'en da. Skjønner du ikke har lyst på transfusjon, men vet av erfaring at det der kan bidra til at du bruker mye lenger tid på å komme deg igjen....

Godt Rolf har hatt det så bra. Deilig med så mange timer i kenguru for dere begge.

Deilig med lille kroppen inntil seg kan jeg tenke meg. Og sikkert det aller beste for både foreldre og barn:Heartblue en nydelig baby!!

Blir så varm om hjertet når jeg leser om lille Rolf [emoji170] sterk liten luring [emoji170]
Lik sin mamma der tror jeg ;) vet selv hvor svimmel å sliten man blir med så lav hb. Hadde 6.8 etter forrige fødsel, skulle fått overføring å innleggelse på pol, men jeg klarte ikke tanken på å måtte ligge der, så reiste hjem med baby å jerntabletter. Tok mange uker før jeg følte meg pigg. Så skjer det igjen, skal jeg ta mot overføring i håp om å komme meg raskere til hektene.

Skjønner godt tårene triller når lille slutter å puste. Tror nok det er helt normalt for alle mødre å være redd for babyen sin, ekstra redd er dere som nå har en bitteliten som er så mye mer utsatt for «bakholdsangrep» godt du har bedt om noen å snakke med, om du får gode råd å støtte i tankene dine er det mulig reisen kan bli litt lettere[emoji173]️

Tenker masse på dere, å håper dagen blir eksepsjonelt bra med masse kos å ro sammen med finingen din [emoji170]

Så smart av deg å be om samtale så raskt. Psyken er jo i ubalanse ved vanlige ordinære svangerskap og fødsler. Men alle tanker, engstelser og belastningen ved å føde så tidlig og alt det medfører så er det ikke rart man kan ha godt med jevnlige samtaler og utblåsninger med en person utenfor familie og venner! Masse lykke til videre! Følger med dere og er så glad for hver dag jeg ser Rolf har kommet seg gjennom. Håper på rask progresjon og at han snart begynner å legge litt på seg.

Jeg så et program som fulgte femlinger født i uke 24 i ett år. De lå på sykehus ca til termin. Hele den perioden pumpet moren melk hver tredje time. Det var nok til alle 5. Ganske imponerende. (Da de fikk dem med seg hjem, gikk de over til erstatning. Det var vel en nødvendighet for å komme seg gjennom dagene uten et sykepleier- og legeteam til støtte. Nok jobb å lage 40 flasker MME i døgnet liksom, og greit å kunne sove litt sammenhengende når man hadde hjelpere)

Jeg så et program som fulgte femlinger født i uke 24 i ett år. De lå på sykehus ca til termin. Hele den perioden pumpet moren melk hver tredje time. Det var nok til alle 5. Ganske imponerende. (Da de fikk dem med seg hjem, gikk de over til erstatning. Det var vel en nødvendighet for å komme seg gjennom dagene uten et sykepleier- og legeteam til støtte. Nok jobb å lage 40 flasker MME i døgnet liksom, og greit å kunne sove litt sammenhengende når man hadde hjelpere)

Oh, holy shit! Jeg har mer enn nok med én. [emoji33]

Oh, holy shit! Jeg har mer enn nok med én. [emoji33]
De foreldrene imponerte meg stort. De hadde en unge fra før og var bare 23 år gamle. Da alle ungene var hjemme, jobbet mannen fullt, studerte videre med hjemmeskole og hjalp til med unger der han kunne. Hun hadde hovedansvar for å koordinere hjelpere som kom fra den lokale menigheten, og å ta seg av de 6 ungene. Siden det stadig var nye hjelpere, så var det viktig med informasjonsplakater og gode systemer på alt. Bare det å vaske klær er jo en kjempejobb.

Han er jo så fin! En bestemt liten ramp også, slik som han hele tiden skal lure deg ...

Høres veldig lurt ut å få noen å snakke med, hjelp til å sortere litt tanker og følelser. Klart det blir mye for deg nå!

Klem

Back
Topp