Rolf

Er kjøleskap her på barsel, så tar jeg med til nyfødt. Pumper bare tre ganger i døgnet foreløpig, for det er så himla mye melk. Lager 1,5 døgnrasjon per pumping foreløpig. [emoji23] Melkeku, var det jeg skulle blitt...
Var det ikke du som påsto at om du hadde vært ku, så ville du vært slakta for lenge siden? Kanskje kroppen din prøver motbevise den påstanden:D

Var det ikke du som påsto at om du hadde vært ku, så ville du vært slakta for lenge siden? Kanskje kroppen din prøver motbevise den påstanden:D

Jo, kalving er ikke min sterkeste side [emoji23][emoji23]. Men når kalven først er ute, da snakker vi effektiv meieridrift! Og det er feite saker. Blæsj, H-melk pluss altså... [emoji13]

Jo, kalving er ikke min sterkeste side [emoji23][emoji23]. Men når kalven først er ute, da snakker vi effektiv meieridrift! Og det er feite saker. Blæsj, H-melk pluss altså... [emoji13]

Hvis du er cmv-negativ, så kan du donere. Det blir de veldig glade for!

Så kjekt å høre Rolf er stabil. Tenkte på ham da vi var i gangen idag!

De blir ekstra glade for melkedonasjon fra mødre av fortidligfødte.

Med datteren min som kom 5 uker før så donerte jeg 30 liter melk i løpet a hennes første 4 mnd .. de var sjeleglad for melken [emoji85]

Wow, krølle! Dette har jeg ikke fått med meg før nå. Gratulerer så mye med den sterke, fine lille gutten deres :Heartblue:Heartblue Fantastisk at du deler så mye! Dere er rå!! Heier alt jeg kan på dere :Heartblue
Helt sprøtt for meg å lese denne tråden da min samboer ble født ca. like tidlig som Rolf.

Jeg er positiv, så det utgår...
CMV? Har det med herpes å gjøre? Kan ikke huske at jeg har vært testet for det, men jeg fikk lov til å gi melk for 9 år siden, men dagens regler er kanskje anderledes?

Nå har jeg sendt epost til Ahus for å spørre om de trenger flere givere.

Arbeidsdagen er ikke over enda, men klarte ikke vente lengre for å se etter en oppdatering. Så enormt bra at Rolf var stabil i natt [emoji2][emoji170]

Her får man betalt 150kr pr liter for morsmelk. Men det gjelder kanskje ikke overalt?

Her får man betalt 150kr pr liter for morsmelk. Men det gjelder kanskje ikke overalt?
Tror det er 130kr/l hos Ahus. Det er bare 20 min å kjøre hver vei, men 59kr i bompenger :( Tenker uansett at det ikke er noe jeg vil gjøre for penger, men det er jo greit å få dekket utgiftene man har, og det er vel primært det som er tanken bak betalingen også. Det er jo relativt dårlig timesbetalt. For meg er det i alle fall det. Får ikke ut så veldig mye per pumping, og har jo steriliseringa og slikt i tillegg.

Håper jeg kan levere nå om det blir fødsel og jeg har mer enn nok til frøkna :) Høres ut som en fantastisk ting å gjøre for andre, spesielt nå som jeg trolig trenger andre til å mate mitt eget barn de første dagene om hun kommer tidlig.

Er kjøleskap her på barsel, så tar jeg med til nyfødt. Pumper bare tre ganger i døgnet foreløpig, for det er så himla mye melk. Lager 1,5 døgnrasjon per pumping foreløpig. [emoji23] Melkeku, var det jeg skulle blitt...
Husk at innen to uker etter fødsel skal du ha nok melk til å fø et fullbårent barn, må ikke vurdere blindt utifra mengden Rolf får nå

Ja, men sjelden man får lov mens man har babyen innlagt

Æsj, så dumt! Det er en av tingene de håper å få på plass på nye nyfødt ble det sagt, at cmv-positive kan donere til fullbårne og store premature.
De kan det mange steder i landet. Trodde det gjaldt alle steder.
Det er bare det at det er større tilgang på CMV-positiv melk og den kan ikke brukes til de sykeste uten å pasteuriseres og da er den ikke like bra

CMV? Har det med herpes å gjøre? Kan ikke huske at jeg har vært testet for det, men jeg fikk lov til å gi melk for 9 år siden, men dagens regler er kanskje anderledes?
Jeg prøvde i Bergen for snart 10 år siden, men er CMV positiv så det utgikk. De snakket om å prøve å få til fremover. Og enda ikke klart ser altså!!!

Jeg fikk gi i Ålesund for to år siden. Null problem. De gir til se større barna .eller pasteurisert)

(snikfølger denne tråden altså.)

Cytomegalovirus. Helt vanlig forkjølelsesvirus. Myndighetene regner med at "alle" har hatt det og derfor screenes ikke gravide. Blir man smittet første gang under svangerskap kan det være veldig skadelig for fosteret

Back
Topp