Rolf

Fine lille matvraket!
 
Heia Rolf, her er det masse fremgang jo!

Har han tendens til favorittside? Det kan muligens forklare hvorfor høyrepuppen er mindre poppis.
 
Heia Rolf, her er det masse fremgang jo!

Har han tendens til favorittside? Det kan muligens forklare hvorfor høyrepuppen er mindre poppis.

Han har en favorittside, ja. Blitt bedre med tiden, men fortsatt en favoritt. Burde vært løst med tvillingstilling i så fall. Tror helst det er skjoldet han hater, for det gikk bra tidligere. Forhåpentligvis tar han begge puppene når sårene på høyre pupp har grodd, og han kan spise av begge uten å bruke skjold. Det er nemlig foreløpig den høyre som leverer mest melk.
 
23. Juli

IMG_5066.JPG

Mandag. Talldagen. En viktig dag. Det kjedeligste først. Hode 33,5cm, opp 0,9 cm siste uken. Helt som det skal. Lengden hoppet vi over, siden den ble målt på onsdag. Hb er bestilt til i morgen. Da gjenstår vekten - og det ble noen nervepirrende minutter da vi innså at han ikke var veid [emoji33]. Men vi tok saken i egne hender. Veiingen skjer like før et måltid. Strengt tatt i nettoen, men siden det er seriøs risikosport med guttebabyer, godtas det å veie en bleie først, ta den på ungen, veie ungen og trekke fra bleievekten etterpå. Nesekateteret og EKG-elektrodene pluss sutten, ble også med på vekten, og måtte trekkes fra. Til slutt slengte vi på dagens klær, som skulle legges til for å få måltidsvekt i samme slengen. Etter kjapp hoderegning (vel - i hvert fall hoderegning), kontrollert på kalkulator, ble dagens vekt 2466g. Rolf har tredoblet seg selv! [emoji1189] Opp 87g siden fredag, og 88g siste uken. Pilen peker i riktig retning, og sonden er borte for godt. [emoji173]️


Planen for dagen var egentlig å forsøke noen timer med mikroflow mens Rolf var våken. Tror han må ha hatt ørene på stilk under visitten, for ungen har sovet bort hele dagen, kun våknet til måltidene [emoji23]. Jaja, det kommer nye sjanser i morgen.

Med dyp søvn på mett mage, kommer metningsfall. [emoji13]. Jeg er seriøst lei metningsfall. Nå må da den lille Rolfehjernen snart ha nådd modenhetsgrad 34 uker!?! Innbilte meg at jeg var sånn passe tålmodig, men nå drømmer jeg bare om alt jeg skal finne på når vi har kommet oss hjem [emoji12]

Rolf ble henvis til kirurgene i dag, for vurdering av lyskebrokkene. Helt siden de oppsto har vi fått høre at de blir operert før utreise. I dag var beskjeden at han i alle fall skal være vurdert før utreise. Dritt med sånne motstridende beskjeder. På den ene siden jubler jeg for muligheten til å snike seg ut noen dager tidligere enn antatt. På den andre siden hadde det vært så uendelig deilig å være ferdig med sykehusopphold når vi drar herfra. Blir spennende å høre hva kirurgen på tilsyn sier.

IMG_5058.JPG
Har du mer mat?

IMG_5063.JPG
Jeg er mett...

IMG_5064.JPG
Melkekoma...
 
Hipp hurra for sondefri og tredobling! [emoji322][emoji1189]

Håper dere snart er ferdig med sykehuset, operasjon eller ikke. Kan han heller komme tilbake som "vanlig pasient" en annen gang [emoji4]

Digger også teppet i det siste bildet, det var veldig fint. Laget det selv?
 
Er helt forelska i Rolf, vi bare må få til trilleturer eller noe når Rolf er klar for det og min lille er kommet på utsiden [emoji170][emoji8]
 
Hipp hurra for sondefri og tredobling! [emoji322][emoji1189]

Håper dere snart er ferdig med sykehuset, operasjon eller ikke. Kan han heller komme tilbake som "vanlig pasient" en annen gang [emoji4]

Digger også teppet i det siste bildet, det var veldig fint. Laget det selv?

Det er prinseteppe. Strikket i de første skrekkelige ukene... [emoji6]
 
Sier som de andre; hurra for tredobling av vekten og en syndefri hverdag videre. Forhåpentligvis er det ikke så skrekkelig lenge til dere har en helt trådløs unge? Håper han får dreisen på metningen nå når han ikke trenger å jobbe like mye med å bli selvberget ifht mat. Fikser den biffen, go for the next!
 
Sier som de andre; hurra for tredobling av vekten og en syndefri hverdag videre. Forhåpentligvis er det ikke så skrekkelig lenge til dere har en helt trådløs unge? Håper han får dreisen på metningen nå når han ikke trenger å jobbe like mye med å bli selvberget ifht mat. Fikser den biffen, go for the next!

Syndefri tror jeg ikke han blir noen gang - han er tross alt gutt [emoji23][emoji23][emoji23]
 
Back
Topp