Rolf

Åh, Krølle!
Tenkte på deg i formiddag, og lurte på hvordan det gikk med deg siden sist vi hang sammen på tempe-tråden. Visste jo at du var i termingruppe, men hadde ikke regnet med dette. [emoji173]️

Så i dag har jeg lest meg gjennom oppdateringene her, fra april til nå. Jeg er virkelig imponert, både over hvordan dere har taklet motgang og medgang, og hvor fint du beskriver dagene.

Det er helt fantastisk å få dette på kort tid - alle følelsene om hverandre. Jeg har både grått, smilt, ledd og kjent medfølelse med dere. Høydepunktet er absolutt din flotte status til lille Rolf på 2 mnd-dagen!

Håper dere snart får reise hjem - frem til det (og gjerne litt lenger) kommer jeg til å følge spent med!

Her er det forresten blitt en liten IVF-spire i magen! Er 4+2 nå, termin i mars. [emoji7]
 
For en skjønn liten gutt dere har fått, og gratulerer så mye :Heartblue kjempefin skriving fra deg. :rolleyes:

Kan jeg få spørre deg om hvilken uke han ble født? :Heartred
 
21. Juli

IMG_5019.JPG

Lørdag. Alt i alt en koselig dag. Rolf virker endelig å ha skjønt konseptet med måltider, og ansvar for egen metthetsfølelse. Nesten på minuttet hver tredje time, kommer den lille tungen snikende ut av munnen på det fortsatt sovende hodet. Kanskje det er noe gratismat rett utenfor munnen? Som oftest er det ikke det. Av og til er det en ledning, en hånd eller en t-skjorte der, men det er så tungt å suge inn at på ett eller annet tidspunkt må øynene slås opp uansett for å sjekke om det finnes bedre alternativ. Bleieskift går litt bedre, det kan faktisk virke som om Rolf etter hvert har skjønt at det er et uunngåelig onde. Veiingen har han definitivt skjønt er starten på puppemåltid, for da er det armer og bein i vill fart. Som tentakler på en brennmanet som prøver å lamme puppen, hvor enn den måtte være, og så grabbe den inntil seg...

7652802672_IMG_7944.JPG
7722006576_IMG_7942.JPG
(Tallene viser ca 200g for mye pga klær, bleie og ledninger)

Etter jeg var borte en hel dag, trodde jeg nesten puppingen skulle gå i vasken. Men i dag har Rolf virkelig fått i gang teknikken på venstrepuppen (uten skjold). Mellom 20 og 35 ml hvert eneste måltid. [emoji1303] Prøvde å tilby Rolf høyrepuppen med skjold via tvillingposisjon. Han ble bare liggende med halvåpen munn og stirre dumt på meg. Tok er par halvhjertede sugetak som for å understreke hvor håpløst forslag det var, før han slapp igjen, kastet hodet bakover og lukket øynene. Lurte et øyeblikk på om han var for trøtt til å spise, og flyttet litt på han. Da sperret han opp øynene og begynte å suge på overarmen min... vel overflyttet til venstrepuppen, gapte han så jeg var redd kjeven skulle gå ut av ledd, virret hodet frem og tilbake i vill fart for å lokalisere riktig påkoblingspunkt, før han stupte fremover og glefset i seg puppen foran alle de imaginære konkurrentene...

IMG_5595.JPG
(Mett og venter på rapen)

Da vi dro hjem for dagen, hadde han spist (evt drukket) totalt 222 ml fordelt på fem måltid. Og ennå er det 2-3 måltider igjen før neste døgn starter når nattevakten går hjem. Det lukter ny rekord lang vei [emoji41].

Det som var mindre artig, var at metningsfall både før, under og etter måltid økte dramatisk i dag, både i hyppighet, dybde og varighet. Rolf brukte nok en god del krefter på å puste seg opp igjen, for han var merkbart sliten på slutten av dagen. Håper det bare er en overgangsfase etter flowen ble redusert, og at det bedrer seg raskt.

IMG_5020.JPG

På morgenen i dag var det fire døgn siden forrige leveranse med bæsj. Det sies jo at blant de som ernæres på kun morsmelk, er det like vanlig med bæsj hver 14. dag, som med 14 bæsjebleier hver dag. Vel, ikke på nfi. Permen til Rolf har et observasjonsark som har egen rute for bæsj. Nå har den ruten stått tom flere dager på rad... Rolf virker ikke plaget med luft. Ei heller presser han uten resultat. Magen er slank. Han spiser godt. Ergo, vi synes ikke han fremstår som forstoppet. Men bæsj-ruten har altså stått tom i flere dager, så vi gikk under tvil med på å tilsette litt malt i den delen av melken som gis via flaske. Det var ikke så mye vi rakk å få i han, før bæsjen kom. I bøtter og spann. Og den var ikke fast... Det forundrer meg stadig hvor mye bæsj det er plass til inni den ungen. Etter en sånn seanse tenker jeg at jeg burde tatt bilde, men når det står på, har jeg egentlig mer enn nok med å holde Rolfs føtter unna bæsjebassenget, unngå at bassenget renner over bleiekanten og smitter sauen, og skaffe til veie nok kompresser til å tørke unna det værste etter hvert som det velter ut. Nå er i hvert fall malten nullet ut igjen [emoji6].

Etter en heftig bæsjerunde, var det på sin plass med et bad...
7652805840_IMG_7940.JPG
7652801712_IMG_7938.JPG
 
Åh, Krølle!
Tenkte på deg i formiddag, og lurte på hvordan det gikk med deg siden sist vi hang sammen på tempe-tråden. Visste jo at du var i termingruppe, men hadde ikke regnet med dette. [emoji173]️

Så i dag har jeg lest meg gjennom oppdateringene her, fra april til nå. Jeg er virkelig imponert, både over hvordan dere har taklet motgang og medgang, og hvor fint du beskriver dagene.

Det er helt fantastisk å få dette på kort tid - alle følelsene om hverandre. Jeg har både grått, smilt, ledd og kjent medfølelse med dere. Høydepunktet er absolutt din flotte status til lille Rolf på 2 mnd-dagen!

Håper dere snart får reise hjem - frem til det (og gjerne litt lenger) kommer jeg til å følge spent med!

Her er det forresten blitt en liten IVF-spire i magen! Er 4+2 nå, termin i mars. [emoji7]

Åååå. Så gode nyheter!!! Gratulerer så mye [emoji173]️[emoji1189]
 
For en skjønn liten gutt dere har fått, og gratulerer så mye :Heartblue kjempefin skriving fra deg. :rolleyes:

Kan jeg få spørre deg om hvilken uke han ble født? :Heartred

25+1 (opprinnelig termin med en ganske planlagt og kartlagt liten, samt vurdering etter fødsel) eller 26+0 (etter tul-termin).
 
Sjekk han fine som koser seg i badet da [emoji7]
 
Supersøt spa-Rolf, og jammen om han gjør noen utviklingsbyks. Fantastisk at han spiste så godt i dag, selv om den ene puppen ikke er like interessant. Måtte det også gå seg tilz
 
Koselig oppdatering! Hurra for bæsj!
 
Fine fine Rolf ❤️
 
Hvor mye var flow og oksygen prosent på nå?:)
 
Back
Topp