Rolf

Nå er han nede i 4 liter/min i flow. Oksygen 21-23%, så nesten ingenting. Håper han kommer av highflow i løpet av uken. [emoji12]

Men skrur de opp når han faller i metning eller annet tull?
 
I hvert fall hvis man kombinerer med «snuse litt på babyen mens man koser». [emoji6]

Og det gjør man jo gjerne, for lukten av baby uten den gørra er jo nydelig!

Husker jentungen spesielt hadde ganske mange valker og kroker på halsen som det samlet seg mye snadder i.
 
:stop Babyer stinker vel ikke... :eek: Tror dere prøver å lure førstisene igjen jeg! Min baby skal iallhvertfall ikke stinke! :p :joyful:

Bare vent til gulper gjemmer seg i et vel av vabler/rynker på halsen du. Yum!

Forøvrig, får du en gulper så anbefaler jeg deg sterkt å ikke gi ren tran, men D-vitamin dråper. Tran setter flekker på tøyet som du ikke får bort igjen, kjedelig å ødelegge tøyet med den. Sånne smekkeskjerf er også gull i så måte.
 
Bare vent til gulper gjemmer seg i et vel av vabler/rynker på halsen du. Yum!

Forøvrig, får du en gulper så anbefaler jeg deg sterkt å ikke gi ren tran, men D-vitamin dråper. Tran setter flekker på tøyet som du ikke får bort igjen, kjedelig å ødelegge tøyet med den. Sånne smekkeskjerf er også gull i så måte.
Har visst sånn 20 av de skjerfene. :hilarious: Så da er vi forberedte på gulp!
 
Bare vent til gulper gjemmer seg i et vel av vabler/rynker på halsen du. Yum!

Forøvrig, får du en gulper så anbefaler jeg deg sterkt å ikke gi ren tran, men D-vitamin dråper. Tran setter flekker på tøyet som du ikke får bort igjen, kjedelig å ødelegge tøyet med den. Sånne smekkeskjerf er også gull i så måte.

Tvangvasker ungen under vasken her flere ganger :P

Og tran ja.. Her må vi gi multivitaminmikstur (gult kliss), D-dråper og jern daglig. Blir mye søl. Så begynt gi på flaske, naken, på badet :P
 
Bare helt kortvarig (flush) når han ikke klarer å hente seg inn selv...

Det er jo veldig bra. Rart med det der, men plutselig løsner det hele over natten. Lå ved siden av en med nogenlunde samme historie som dere (pluss en operasjon og noen infeksjoner) og han ble på en helg helt selvstendig på pust da han plutselig over natten sluttet med disse metningsfallene. Når ting skjer skjer det utrolig raskt også.

Og god klem til deg som står i dette uke etter uke med oppturer, nedturer og mas fra legene.
 
Bare vent til gulper gjemmer seg i et vel av vabler/rynker på halsen du. Yum!

Forøvrig, får du en gulper så anbefaler jeg deg sterkt å ikke gi ren tran, men D-vitamin dråper. Tran setter flekker på tøyet som du ikke får bort igjen, kjedelig å ødelegge tøyet med den. Sånne smekkeskjerf er også gull i så måte.

Og ikke vask klær med trangulp sammen med annet tøy [emoji85]
 
Bare vent til gulper gjemmer seg i et vel av vabler/rynker på halsen du. Yum!

Forøvrig, får du en gulper så anbefaler jeg deg sterkt å ikke gi ren tran, men D-vitamin dråper. Tran setter flekker på tøyet som du ikke får bort igjen, kjedelig å ødelegge tøyet med den. Sånne smekkeskjerf er også gull i så måte.

Takk for tips, tror jeg skal bytte noen av de 8 sengesettene vi har fått mot siklesmekker.

Krølle, du skriver så flott, har fulgt dere siden første Rolf post og blitt helt oppslukt. Ledd av dine morsomme tekster om sinnaveps, mjauing og at han ikke vet han har hode. Grått og tenkt på dere i motgang og heiet med på all medgang og fremskritt.
Har jo vært som å se litt av hvordan livet på innsiden er og gjort meg takknemlig for hvor godt jeg har det, med en som har motsatt problem og ikke vil ut eller legge seg til i bekkenet <3
 
Neeei, ikke bryt min illusjon om at babyer alltid lukter svakt av babyolje! Jeg skal føde om noen uker og vil leve i trua!
 
Takk for tips, tror jeg skal bytte noen av de 8 sengesettene vi har fått mot siklesmekker.

Krølle, du skriver så flott, har fulgt dere siden første Rolf post og blitt helt oppslukt. Ledd av dine morsomme tekster om sinnaveps, mjauing og at han ikke vet han har hode. Grått og tenkt på dere i motgang og heiet med på all medgang og fremskritt.
Har jo vært som å se litt av hvordan livet på innsiden er og gjort meg takknemlig for hvor godt jeg har det, med en som har motsatt problem og ikke vil ut eller legge seg til i bekkenet <3
Vi har derimot oppdradd tre barn og egentlig enda ikke trengt en eneste sånn siklesmekke. Vi fikk noen og noen ble litt brukt men egentlig ikke så mye vits... Min nevø derimot, siklet noe helt ekstremt lenge. Og brukte sånne i hopetall.
 
22. Juli
Søndag. Når matvraket våkner...
7516501232_IMG_7950.JPG

I går lurte vi på om Rolf ville klare å bikke 300 ml innen nattevakten gikk hjem i dag tidlig. Vel, svaret er ja. Med god margin. 342ml konsumerte han i løpet av et døgn. [emoji33] 14,3%. Nå er vi advart mot at det går opp og ned, at vi tror det har løsnet med spisingen, og så plutselig går det trått. Vel, jeg er villig til å bli i illusjonen om selvspiserRolf litt til. I dag har det gått store mengder melk inn gjennom den lille munnen. 38-62 ml per måltid. Det største måltidet foregikk omtrent slik...

IMG_5051.JPG

... Jeg kom tilbake fra en provisorisk middag. Rolf lå i boksen sin og suttet intenst på en lilla smokk. Da han fikk øye på meg, spyttet han ut smokken og begynte å virre med hodet i stedet. Som om han forventet trådløs tilkobling til puppen. Vanlig skrik og skrål for minimums-stellet og veiingen. Vi satte oss ned i «god»-stolen og Rolf var hektet på. 22ml fra puppen ble notert i boken. Rolf så ut til å være i halvsøvne og lett salig der han lå med halvåpne øyne. Så feil kan man ta. En liten rap senere var Rolf klar for mer mat. Kjempeklar faktisk. Jeg hadde tatt hintet om hungersnød, og varmet 30ml. Rolf gapte før jeg hadde lagt han til rette i flaske-spise-posisjonen sin. Et par minutter senere var melken i flasken borte. Jeg la Rolf på skulderen for en sluttrap, og forventet at han ville sovne. Men hva skjer? Det kommer en rap, men Rolf inntar hakkespettmodus - han var mer sulten! Tenkte det sikkert var sugebehovet, og puttet inn den lilla sutten. Gudbedre... sjelden har jeg fått i så klar tale uten ord, at det var galt valg av taktikk. Det var bare å sette fler ml melk på varming. 10 ml forsvant på et blunk. Heldigvis roet Rolf seg etter det, ellers vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. Måtidsrekorden er i hvert fall 62 ml i skrivende stund...

7516503872_IMG_7951.JPG

Og gjett hvem som var klar for nye 48 ml to timer senere? [emoji15]

IMG_5046.JPG

Ellers har det ikke skjedd noe spennende. Det meste er uforandret...

7652830080_IMG_7948.JPG
 
Vakringen.

Tøft at han har fått så sansen for mat. Håper han blir kvitt flowen snart
 
Blir en skikkelig melkegutt han [emoji1377][emoji170]
 
Back
Topp