Rolf

Ja, god bedring til deg - flott at du tar deg tid til hvile om du aldri så gjerne helst skulle vært hos Rolf selv. Sikkert litt godt for gutta boyz å bonde litt ekstra på egenhånd, trass i de jævla vitaminene. Krysser fingre for morgendagens vekt, og at Rolf gidder å spise i natt. Han virker jo å være velfødd, og en liten mann med sterke meninger er nok lei av matregime, han må bare skjønne at en innsats nå gir han større frihet fortere!
 
God bedring
 
God bedring! Håper dagen går bra :)
 
Håper du våknet frisk i dag, at Rolf ikke er smittet, at han fikk i seg nok i løpet av natten, og at ellers alt det bør krysses fingre for er bra:-)
 
God bedring! Spent på dagens oppdatering :)
 
20. Juli

7717897184_IMG_7924.JPG

Fredag. Formen er stigende, og det var utrolig deilig å være tilbake[emoji1303]. Vi var superspent på dagens innveiing, og fasiten - 2379g. 6g opp fra onsdag, men fortsatt 1g under mandagsvekten. Kan vel egentlig oppsummere at vekten har stått på stedet hvil siden mandag. Heldigvis er det lov i denne «lære seg å spise»-fasen, så Rolf forblir sondefri over helgen også. Synes det er en tendens til at han spiser stadig mer til måltidene, så jeg har troen på at han klarer dette! [emoji1303]

7520772096_IMG_7927.JPG

Rolf har begynt å skjønne at han må kreve mat hvis han skal få det. Og det gjør han. Plutselig er det Rolf som har blitt den skrikende bråkebøtten på rommet blant mjauende smårollinger. [emoji33]. Tydelig at han begynner å bli stor. Rart å tenke på at Rolf er 37+0 uker i dag. Det vil si at han ikke hadde vært prematur hvis han hadde blitt født nå. Mest sannsynlig kunne jeg tatt en ca 3 kg baby med meg hjem etter et par dager. En baby med umiddelbart naturtalent for pupping, pusting og bæsjing. Men Rolf er ikke der - ennå. Det tar litt ekstra tid å modnes i luft i stedet for vann, måtte bruke energi på fordøyelse og pusting, mens han egentlig skulle latet seg og nytt tidenes feitekur. Det er ganske sårt, og jeg lurer mye på om jeg kunne gjort noe annerledes for at han skulle holdt seg inni hybelen sin litt lenger. Det får jeg nok aldri svar på.

7650802864_IMG_7915.JPG

Det stakk litt ekstra i dag, da de to andre barna på rommet flyttet til familierom. Ett skritt nærmere utreise. Det ble ikke vår tur denne gangen heller...

7717894400_IMG_7913.JPG

Men Rolf kommer seg, skritt for skritt. I dag ble highflowen skrudd ned til 4 liter per minutt. Og til kvelden så det ut til å gå bra. Han har fortsatt sine pustestopp og metningsfall, men puster ikke raskere, har ikke flere eller dypere fall i metning og spiser fortsatt godt til måltidene. Vi har satset på medium tåtesmokk videre. Ungen makulerer 30 ml melk på under 5 minutter. Og litt luft på kjøpet, men den lager han mannerap av i løpet av et par minutter med klapp/stryk på ryggen.

7650756160_IMG_7920.JPG

Vi har ellers vært i bryllup i kveld, derav litt kortfattet oppsummering. Dessuten har vi hilst så vidt på mellomste mens han ble hentet fra en barnevakt og levert til neste. Ikke fritt for at man får dårlig samvittighet når ungen ønsker seg hjem, men jeg tvinger megselv til å tenke at dette er midlertidig, og at vi er en normal familie igjen om et par uke.

7520771280_IMG_7929.JPG

Og - bank i bordet, kryss i taket - Rolf har blitt voktet av en av kontaktene sine i kveld!! [emoji7]
 
Så fint å se at vekten er så og si status quo, da spiser han i alle fall ikke for lite og er på god vei til selvberging! Krysser fingre for oppgang over helgen og en god bølge videre med pupping nå!

På lik linje med at han vokser for hvert bilde, blir han både søtere og søtere, og mer og mer helt seg selv for hver eneste dag - veldig gøy å få følge den utviklingen selv om den tar litt lenger tid i luft enn vann.
 
Så flott å lese at han fortsatt er sondefri, krysser fingrene for at det forblir sånn, også over helgen :) Rolf blir altså herligere og herligere, smelter jo helt :Heartblue
 
Krysser fingrene for en god helg for dere:):Heartblue
 
Nydelige Rolf [emoji173]️ takk for at vi får dette innsynet i livet deres, en helt utrolig reise dere har hatt og for en utvikling Rolf har vist.. sterk gutt [emoji7]
 
Nydelige lille [emoji170] krysser fingrene for at det snart er deres tur å få familie rom [emoji7]
 
Fine Rolf [emoji7][emoji7] Så deilig med fremgang, og at dere for lov å bare være mamma og pappa!
 
Back
Topp