Rolf

Kommentaren blir kort i natt. Jeg er litt uten ord rett og slett, og veldig veldig lei meg for å lese hva du/dere har opplevd i dag. Jeg mener, jeg har jo ingen erfaring med eller peiling på hva som er greit og ikke, men dette er jo innlysende ikke greit! :eek::(

Får kommentere mer siden, men det siste bildet der var nydelig!
 
Kommentaren blir kort i natt. Jeg er litt uten ord rett og slett, og veldig veldig lei meg for å lese hva du/dere har opplevd i dag. Jeg mener, jeg har jo ingen erfaring med eller peiling på hva som er greit og ikke, men dette er jo innlysende ikke greit! :eek::(

Får kommentere mer siden, men det siste bildet der var nydelig!

Kan bekrefte at det virkelig ikke er greit, men heller ikke uvanlig med tvangsmating på NFI :(
 
Kan bekrefte at det virkelig ikke er greit, men heller ikke uvanlig med tvangsmating på NFI :(

Altså, jeg kan dels forstå at en form for tvangsmating må til hos umodne premature, men det finnes da mange måter å gjøre det på. Den mest skånsomme er vel sonde, vil jeg si ...det vil i alle fall ikke påtvinge negative følelser til det å få en flaske eller annen næring mot munnen, slik som den forferdelig lite hyggelige seansen krølle beskriver. Hvis det er så om å gjøre å få i barnet den maten, så måtte det da være veldig mye bedre å ta seg bryet med å legge ned en sonde for et døgn eller to. Skulle man tro!?
 
For ei kjerring. Ååh, kjenner typen! Går ikke ann å snakke med sånne.
Herregud så ydmyk jeg hadde vært om en mor hadde sagt noe sånn til meg, det skal jo være et samarbeid med dere. Og dere kjenner han best!

Avslutter med å skrive hvor fine guttene dine er! Smelter av bildene med hendene [emoji170]
 
Altså, jeg kan dels forstå at en form for tvangsmating må til hos umodne premature, men det finnes da mange måter å gjøre det på. Den mest skånsomme er vel sonde, vil jeg si ...det vil i alle fall ikke påtvinge negative følelser til det å få en flaske eller annen næring mot munnen, slik som den forferdelig lite hyggelige seansen krølle beskriver. Hvis det er så om å gjøre å få i barnet den maten, så måtte det da være veldig mye bedre å ta seg bryet med å legge ned en sonde for et døgn eller to. Skulle man tro!?

Rolf har jo spist selv i en uke nå, mens man gradvis har trappet ned på flowen. Skjønner ikke hvorfor det plutselig er så innmari hastverk i nedtrappingen nå. Det burde være helt unødvendig med tvangsmating uansett metode, hvis man bare hadde tatt det litt med ro. Og hvis man initierer drastiske endringer på en vakt med folk som ikke kjenner Rolf, synes jeg ærlig talt jeg som forelder burde ha litt å si i tolkingen av hvordan endringen påvirker Rolf...
 
Jeg får skikkelig vondt av å lese dette innlegget, og er SÅ enig i det siste du skriver. Og hva skal man med kontaktpersoner på NFI om de sender en fremmed person inn når en av de mest drastiske endringene skal gjøres? Og uansett hvor lenge man har jobbet på NFI, og hvor mye man kan som fagpersonell, vil det aldri erstatte hvor godt en mor kjenner sitt eget barn. Kjenner jeg blir frustrert på dine vegne.

Veldig bra at en så kjip dag også inneholder et så koselig besøk [emoji173] Da var i alle fall ikke heele dagen negativ, og du fikk noen skikkelig fine bilder [emoji7]
 
Forferdelig å lese om de gangene dere har slike opplevelser. Jeg kan ikke skjønne poenget med å prøve å sette deg på plass. Du har kanskje ingen prematurutdannelse, men du har da tre måneder med Rolf-erfaring! Kommer du med gode og rimelige forslag, så kan man vel prøve å møte dem heller enn hele denne forferdelige tvangssituasjonen. Snakker om hespetre.
 
Åånei nå ble jeg lei meg :( Tenk at de skal holde på sånn og ikke minst svare deg på den måten... Lille Rolf ❤️
 
Fy faen, så grusomt! Jeg håper du klager, og jeg håper du får medhold så Rolf slipper det der!
 
Fikk skikkelig vondt av å lese om dagen din [emoji22] Ikke gi deg med dette og send inn en klage på henne! Overhodet ikke greit. Stakkars gutt. Sender styrke klemmer [emoji173]️
 
Off, dette er jo ikke greit! Vondt å lese om opplevelsene deres! Håper dagen i dag blir mye bedre :Heartred Og så var det noen veldig flotte bilder av storebrødre og familien sine hender :love7
 
Den typen tvangsmating skal absolutt ikke være godkjent eller normalt eller noe som helst altså!

Og det at flaske er lettere enn amming er noe som ble sagt for mange år siden. Det er faktisk omvendt....

Stor klem
 
Uff, nå ble jeg sint på dine vegne.. det er sånne ting som jeg tenker jeg ville ropt og smelt og bedt å prate med en overordnet... [emoji35]
Men skjønner om du ikke orker også.

Men bildene med familien var så hyggelige! Ser ut som det var dagens høydepunkt! [emoji173]️
 
Sitter på bussen og feller tårer over behandlingen stakkars lille Rolf (og du krølle) fikk. Blir så lei meg! Er det mulig..
 
Dette gjorde fryktelig vondt å lese. Stakkars lille Rolf, og stakkars deg som ble hjelpeløs tilskuer istedenfor at de lyttet til dine fornuftige innspill. :( Jeg håper virkelig dette er siste ubehagelig episoden deres, og at det går bare bedre og bedre fremover.

Jeg har ikke noen lik erfaring, men jeg har vært pasient selv og opplevd å få behandling som jeg mente var feil og som var fryktelig ubehagelig og smertefull av en tilfeldig vaktlege som mente hun visste best. Da jeg dagen etter klagde til en av de eldre overlegene som hadde fulgt meg over tid så skrev han i journalen min: "Pasienten må selv godta alle endringer i behandling og hun skal alltid bli hørt." Jeg skjønner at de ikke kan skrive nøyaktig det for dere og denne situasjonen selvsagt, men kanskje man kunne fått inn en formulering om hva som faktisk skal diskuteres med dere - og kanskje også hva som må evalueres over flere dager før det blir noe tvang? Så kan ikke én enkelt vaktlege være helt cowboy på vakt? (Eventuelt sykepleier om det var der det ble bestemt.)
 
Syns synd i Rolf. At dem ikke kan se han og bare se en baby som de fortest mulig vil ha hjem. Det var ikke han som valgte å trenge så mye hjelp.

Håper dere får en bedre Dag i dag [emoji173]️

Og for noen flotte bilder av hele familien [emoji173]️
 
Rett og slett trist å lese om hvordan de behandler dere. :( Lille fine Rolf. [emoji173] Selvsagt vil dere hjem, men dette er ikke måten å gjøre det på nei! Og et rørende bilde med hendene deres. [emoji173]
 
Blir lei meg av å lese om gårsdagen. :(
Hun som gjorde det bør få en ordentlig smekk over fingrene.

Håper at dagen i dag blir mye bedre. :Heartred

Og så flotte bilder av en flott familie. :Heartred
 
Er litt så jeg håper du skriver den boka alle oppfordrer til. Så disse historiene kommer ut mer i det offentlige rom og kan brukes til endring. For enkelte av holdningene til folk er hårreisende [emoji20]

Spesielt tøft å høre om, i kontrast til de superkoselig bildene av familien og søsken [emoji173]
 
Kan umulig være slik at en person skal legge ned et slikt regime som åpenbart har en negativ effekt på ungen. Her burde det iallfall vært en samtale i forkant hvor man ble enige om hva man skulle gjøre, og det burde vært informert om at dette var måten de gikk frem på av hensyn til dere. Får virkelig ikke håpe at helsevesenet prøver å effektivisere på denne måten.
 
Back
Topp