Rolf

Håper dagen idag er hakket mindre preget av de siste trendene Rolf har begynt med.
 
Snaaart gestal 36 uker. Får håpe han slutter å sløve da! :cool05
 
Jeg tenkte jo bare ut fra terminen 6. august jeg og at jeg med 9. august er 35 uker, men det var vel 12. som viste seg å være mest riktig. Jaja. En ende skal det få!
 
2. Juli

Mandag. Dagen startet ganske kaotisk. Det har kommet veldig mange barn til avdelingen siste to døgn. Faktisk er det nå bare to ledige plasser. Rolf er endelig flyttet ut fra intensivrom 205 til litt mindre intensivrom 207. Det kjennes supert å komme ett skritt nærmere utreise, men litt bismak når flyttingen skjer på bakgrunn av at det er fullt i avdelingen, og ikke fordi Rolf har blitt mer stabil. Tvert i mot så var han rimelig ustabil på formiddagen. Tålte ingenting før han raste ned i metning. Hentet seg fint opp igjen, men det tok tid, og han trengte 24% oksygen. Lenge siden han har brukt så mye. Rolf får samme overvåking som tidligere, men det er flere barn per sykepleier. Litt for få i dag. Jeg får lyst til å krølle meg sammen i en stol ved siden av Rolf. Liker ikke tanken på samtidighetskonflikt i pling og plong hvis han først faller i metning. Skjermen henger jo langt etter virkeligheten, så hvis den først dinger og Rolf ikke har snudd selv, så er han langt nede i metning...

Visitten kom to timer forsinket i dag pga travelheten. Sånt som skjer. Ny mål er
Vekt - 2043g (!) (opp 188g siste uke)
Lengde - 42,5 cm (opp 0,5cm siste uke)
Hode - 31 cm (opp 1,1 cm siste uke)
Hb - 9,4 (synkende)
Bilyden over hjertet er borte. Forhåpentligvis betyr det at ductus endelig har lukket seg! [emoji1303]

Synkende Hb kombinert med slapp unge som spiser mindre og mindre fra puppen, er bradykard og får pustestopp av ingenting, gjorde at Rolf skulle få blod. 30 ml med 0+ blod. Vi ventet og ventet og ventet på det blodet. Først utpå ettermiddagen kom det - ikke blod, men trombocytter (blodplater). Noen hadde bestilt feil!! [emoji85] Så da ble det noen ekstra timer med venting.

7718141888_IMG_7753.JPG
7718141888_IMG_7752.JPG

Først fikk Rolf venflon i høyre hånd. Den ble tapet og polstret etter alle kunstens regler. Stakkars Rolf fikk så tung arm at han mistet all kroppskontroll [emoji23]

7718141888_IMG_7736.JPG

Deretter var det måling av temperatur, puls og blodtrykk

7718141888_IMG_7740.JPG

Knipsing av «før blod» bilder
7718141888_IMG_7744.JPG
7718141888_IMG_7747.JPG

2 timer og 30 ml blod senere...
7718141888_IMG_7757.JPG
IMG_4706.JPG

Rosa-Rolf!!! [emoji170]

Fikk bare testet han ut til ett måltid, og da glemte jeg å veie han. Men han spiste en pupp, 6 ml på flaske og en pupp til mens han fikk mat på sonde. Gulpet til slutt og gikk i melkekoma. Han har sikkert fått altfor mye [emoji33][emoji56].

Vi fikk forresten ikke slutte med det superpulveret (fm85) som tilsettes melken. Fosfat, kalsium, d-vitaminer og proteiner trenger han visst mer av enn jeg kan gi. Sukk... får spørre igjen på onsdag.
 
Gratulerer med å ha bikket 2 kg [emoji173]️ håper også dagen her blir bedre. Nå fortjener Rolf gode dager med oppturer :)
 
Hurra for å krysse 2kg grensen! Håper de neste dagene blir mer stabile for lille(store) Rolf. [emoji173]
 
Rosa Rolf liker vi! Hurra! Håper det nå blir bedre for han.
 
Hurra for 2 kg og Rosa-Rolf. Nå håper jeg det blir bedre for han, at han kanskje kvikner litt til med høyere blodprosent også. Ikke minst at dere fortsatt får gehør ifht maten, når han legger så godt på seg som han gjør selv utenfor standard fôringsskjema. Så får vi også satset på at tillegget i melken kan gjernes snart. Ja, og hurra for ingen bilyd på hjertet mer heller!
 
Gratulerer med 2 kg.
håper blodet tryller litt for Rolf også og at det blir en bra dag idag
 
Hurra for Rosa-Rolf og 2 kg :):Heartblue
 
Håper det blir litt bedre med en pose blod innabords. Synd med travel avdeling,men håper dere føler dere ivaretatt uansett.
 
Back
Topp