Rolf

Gratulerer med to måneder med tøffe Rolf
 
Tårene kom trillende her nå. Gratulerer med 2 måneder:Heartred Kan ikke forestille meg hvor tøffe de har vært og hva dere må gå gjennom videre i forløpet:Heartred
 
Gratulerer med 2 mnd! Jeg husker deg fra februar 18 gruppa og har fulgt deg her etter at Rolf ble født. Det er helt utrolig hva dere har fått til!

Jeg var jo hos min mormor i dag, som begynte å fortelle om barnebarnet til en av fetterene hennes som ble født nesten 3 mnd før termin. For hun hadde akkurat sett bilder på Facebook og var så imponert over at han hadde klart seg. Videre fortalte hun at begge foreldrene er leger, hvor jeg måtte spørre om det ikke gjaldt Rolf, og da kan du tro min mormor gikk i taket, for det var absolutt Rolf hun pratet om :D
 
Gratulerer med 2 mnd! Jeg husker deg fra februar 18 gruppa og har fulgt deg her etter at Rolf ble født. Det er helt utrolig hva dere har fått til!

Jeg var jo hos min mormor i dag, som begynte å fortelle om barnebarnet til en av fetterene hennes som ble født nesten 3 mnd før termin. For hun hadde akkurat sett bilder på Facebook og var så imponert over at han hadde klart seg. Videre fortalte hun at begge foreldrene er leger, hvor jeg måtte spørre om det ikke gjaldt Rolf, og da kan du tro min mormor gikk i taket, for det var absolutt Rolf hun pratet om :D

Verden er liten! [emoji1303]
 
Betyr det at du er firmenningen til Rolf da? [emoji6] Tihii, artig.

Femmenning i følge mommo, nå har jeg fått hele familiehistorien ;) Jeg synes det er så morsomt når verden er liten!

Masse lykke til videre :)
 
Femmenning i følge mommo, nå har jeg fått hele familiehistorien ;) Jeg synes det er så morsomt når verden er liten!

Masse lykke til videre :)

Tror det er generasjonsfeil der, for gamle-Rolf er lille-Rolf sin farfar. Ganske sikker på at dere blir firmenninger da, og at din mor og min mann er tremenninger. [emoji6] Morsomt er det uansett! [emoji7]
 
Jeg hadde også en 'verden er liten' opplevelse[emoji28] Sniker fra prøver-forumet, og ble fast leser her inne på Rolf-tråden[emoji171] helt tilfeldig at jeg klikket meg inn hit. Så viste jeg mamma bilde av armen til Rolf med ringen på. Og mamma bare 'ja det der bilde har jeg sett'. Nei, sier jeg. Det har du ikke for dette ligger på et anonymt forum men mange tusen medlemmer. Jo sier mamma, det der er jo Rolf, nevøen til Marianne[emoji28] mamma er helsefagarbeider på sykehjemmet Marianne er avd. sykepleier på, jeg og har jobber på sykehjemmet i flere år og kjenner Marianne godt! Marianne hadde altså vist mamma bilde på jobb[emoji4] Så tilfeldig at det skulle ikke vært mulig, for jeg aaante jo ikke hvem noen er her inne på forumet[emoji28]
 
Jeg hadde også en 'verden er liten' opplevelse[emoji28] Sniker fra prøver-forumet, og ble fast leser her inne på Rolf-tråden[emoji171] helt tilfeldig at jeg klikket meg inn hit. Så viste jeg mamma bilde av armen til Rolf med ringen på. Og mamma bare 'ja det der bilde har jeg sett'. Nei, sier jeg. Det har du ikke for dette ligger på et anonymt forum men mange tusen medlemmer. Jo sier mamma, det der er jo Rolf, nevøen til Marianne[emoji28] mamma er helsefagarbeider på sykehjemmet Marianne er avd. sykepleier på, jeg og har jobber på sykehjemmet i flere år og kjenner Marianne godt! Marianne hadde altså vist mamma bilde på jobb[emoji4] Så tilfeldig at det skulle ikke vært mulig, for jeg aaante jo ikke hvem noen er her inne på forumet[emoji28]

Utrolig! Verden blir mindre og mindre... [emoji1303][emoji23]
 
Tror det er generasjonsfeil der, for gamle-Rolf er lille-Rolf sin farfar. Ganske sikker på at dere blir firmenninger da, og at din mor og min mann er tremenninger. [emoji6] Morsomt er det uansett! [emoji7]
Du har selvfølgelig rett! Det ble bare feil ett øyeblikk, jeg blander alltid fetter/kusine med tremenningene :p
 
29. Juli

IMG_4651.JPG

Fredag. Det var med hjertet i halsen jeg gikk inn på avdelingen i dag. Fredag er veiedag, og jeg var livredd for at Rolf fortsatt ikke hadde bæsjet, og at ny matmengde skulle kalkuleres ut fra tre dagers bæsj i tillegg til det lille måtte ha lagt på seg ellers. Men hurra for Rolf! Han hadde gjort unna skitjobben i natt, og vekten viste 1976g. Opp 227g på en uke. 61g opp på 2 dager. Det gir 8 ml ekstra mat per døgn, 1 ml per måltid. En av sykepleierne slo opp i avdelingens retningslinjer at man kunne slutte med den tilsetningen som heter fm85 når barnet passerer 2 kg. Det kan vi flagge for på mandag. [emoji1189] Kanskje det kan gjøre at fordøyelsen går litt lettere? Dog tipper jeg at de retningslinjene er for godt til å være sant, og at det nok står skrevet noe mer med usynlig eller liten skrift som gjør at Rolf må ha det lenger.

7651058464_IMG_7695.JPG
7651058464_IMG_7697.JPG

Jeg har jo planer om å jobbe annenhver uke med start 6 uker etter vi har kommet hjem. (NAV krever at jeg må ha de seks første ukene permisjon for å komme meg etter fødselen... [emoji85]). Da må Rolf lære seg å spise fra flaske i tillegg til pupping. Opplæringen startet i går, og fortsatt i dag. Rolf er altså et naturtalent på pupping, men flaske - det har han ikke peiling på. Nå har han prøvd tre ulike tuter med ulik størrelse og plassering på hullet, uten hell. Ungen suger til med alt han har, og fyller munnen så full av melk at øynene nesten popper ut, i hvert fall sperres de opp så mye at selv øyelegen hadde blitt fornøyd. Halvparten av melken renner som små sildrebekker ut begge munnvikene, og en god del går med til melkehelskjegg når fladkesmokken spyttes ut. Resten av melken i munnen svelges unna, sammen med større mengder luft. Vi snakker sånn 1:10 skala på melk vs luft. Men mor står klar med tom sprøyte montert til sonden, og trekker opp luften. Rene gjenbruksbedriften! Om Rolf putter mye luft i magen, sender han desto mindre til lungene. Metningen faller til 70-tallet for hver slurk, og det går med noen minutter til å etablere skikkelig pust og adekvat hudfarge. Men så snart det er på plass, hiver Rolf seg over flaskesmokken igjen. Enten er han stokk stein dum og uten hukommelse, ellers er han over middels sta og har fryktløs bestemt seg for å øve til han får det til...

IMG_4649.JPG

Nå som Rolf bruker klær, gir det en ny målestokk for vekst. Han har allerede vokst ut av noen klær i str 38, og vi prøver oss på str 44. Noe passer og noe er stort. Men ny garderobe er uansett gøy [emoji1303]. Dagens antrekk har vi fått tilsendt fra en supersnill dame som har hatt prematurt barn selv. Vi kjenner henne ikke, men sender en stor takk!! [emoji173]️

IMG_4647.JPG

Ellers har jeg hatt mange timer med Rolf-kos i dag. Han har vært en del våken i mett tilstand, og jeg har studert øynene hans nærmere. Det venstre øyet åpner seg ikke like mye som det høyre. Når jeg tenker meg om, så stemmer det med at venstre øye er vanskeligst å dryppe før øyeundersøkelsene, og øyelegen sliter alltid med å få på plass øyelokksperren på det øyet. Øyenfargen har allerede forandret seg litt. Blåfargen har blitt en anelse lysere, og det er lettere å skille ut pupillen fra det mørkeblå. Rolf fester blikket godt nå, og kan holde øyekontakt flere sekunder, selv når jeg prater til han. Han følger også ansikter som beveger seg, og søker med blikket når han hører kjente stemmer. Han kommuniserer mye med blikket. Snur seg bort eller kniper igjen øynene hvis han får for mye stimuli, kjefter med øynene hvis han blir forstyrret, og sender både telepatisk og musikalsk klage hvis puppen kommer for seint til ønsket spisetid.
 
Så fin han var i det antrekket [emoji7]
 
Fin fin fin! Håper neste flaskeforsøk går så meget bedre!
 
Han er så fin
 
Back
Topp