Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Godt Rolf ikke blir en av 2 av 26 av 5000«Haukeland ligger i verdenstoppen når det gjelder overlevelse for de aller minste barna. Av de under 1000 gram overlever nå 90 prosent. I fjor ble det født 26 barn med så lav fødselsvekt. To av dem overlevde ikke. Grensen for behandling av for tidlig fødte går nå ved 23. svangerskapsuke og 400 gram. For barn født etter uke 28 er utsiktene omtrent like gode som for fullbårne.»
Akkurat det jeg trengte å finne i avisen i dag [emoji173]️[emoji173]️
26 av over 5000 fødsler... Hvorfor skal jeg alltid ha flax i sånne trekninger??
Godt Rolf ikke blir en av 2 av 26 av 5000
Åja er det derfor legene sier at uke 28 er magisk milepæl for trillingsgravide, 2 dager to go, nå blir jeg glad. Vi har hørt alt som gå galt fra starten til uke 24, etter uke 24 har de blitt mye mer positive. De rådet oss å ikke kjøpe baby utstyr før etter uke 28. Alt kan jo selvfølgelig skje nå også, men nå kan vi senke skuldrene litt og kanskje begynne med små kjøp av utstyr. Neste milepæl er uke 32 sier de.«Haukeland ligger i verdenstoppen når det gjelder overlevelse for de aller minste barna. Av de under 1000 gram overlever nå 90 prosent. I fjor ble det født 26 barn med så lav fødselsvekt. To av dem overlevde ikke. Grensen for behandling av for tidlig fødte går nå ved 23. svangerskapsuke og 400 gram. For barn født etter uke 28 er utsiktene omtrent like gode som for fullbårne.»
Åja er det derfor legene sier at uke 28 er magisk milepæl for trillingsgravide, 2 dager to go, nå blir jeg glad. Vi har hørt alt som gå galt fra starten til uke 24, etter uke 24 har de blitt mye mer positive. De rådet oss å ikke kjøpe baby utstyr før etter uke 28. Alt kan jo selvfølgelig skje nå også, men nå kan vi senke skuldrene litt og kanskje begynne med små kjøp av utstyr. Neste milepæl er uke 32 sier de.
Da er dere i gode hender og har prognoser❤. For oss sa de hvis de blir født før uke 34 så sendes vi til Oslo, men hvis komme til 34 så blir her i kr.sand som vi bor. Vi krysser fingrene for at det blir det siste alternativet.«Haukeland ligger i verdenstoppen når det gjelder overlevelse for de aller minste barna. Av de under 1000 gram overlever nå 90 prosent. I fjor ble det født 26 barn med så lav fødselsvekt. To av dem overlevde ikke. Grensen for behandling av for tidlig fødte går nå ved 23. svangerskapsuke og 400 gram. For barn født etter uke 28 er utsiktene omtrent like gode som for fullbårne.»
Dette var bra lesning!! Kommer til å gå så fint <3«Haukeland ligger i verdenstoppen når det gjelder overlevelse for de aller minste barna. Av de under 1000 gram overlever nå 90 prosent. I fjor ble det født 26 barn med så lav fødselsvekt. To av dem overlevde ikke. Grensen for behandling av for tidlig fødte går nå ved 23. svangerskapsuke og 400 gram. For barn født etter uke 28 er utsiktene omtrent like gode som for fullbårne.»
Åja er det derfor legene sier at uke 28 er magisk milepæl for trillingsgravide, 2 dager to go, nå blir jeg glad. Vi har hørt alt som gå galt fra starten til uke 24, etter uke 24 har de blitt mye mer positive. De rådet oss å ikke kjøpe baby utstyr før etter uke 28. Alt kan jo selvfølgelig skje nå også, men nå kan vi senke skuldrene litt og kanskje begynne med små kjøp av utstyr. Neste milepæl er uke 32 sier de.
Woho! Så braVis vedlegget 255837
Et sjeldent syn - uten noe pustehjelp... Anledningen var ultralyd av hodet. Det er ikke noe tegn til hjerneblødning!!! [emoji173]️[emoji173]️ Visittlegen i dag, sa han kom til å bli skuffet hvis dette ikke gikk bra... Jeg bare gråter, og det er bra, for nå leverer jeg nok melk [emoji23]
Uke 28 er en magisk grense ja... da regnes de ikke som ekstrem prematur. Fra uke 32, er de seinpremature, og hvis det ikke har vært morkakesvikt eller annet tull, kan de fleste puste uten hjelp, og ganske snart spise selv, kanskje med litt sondetillegg.