Rolf

God natt til dere!

Håper natten har vært fin ❤️

Hipp hurra for 1 uke med Rolf :hug003

Hadde ei jordmor idag som spurte oss om det, men hun var så travel at hun rakk aldri å gjøre noe med det. Skal høre imorgen igjen. Vil gjerne vente til mannen er tilbake. Og så ønsker vi også å få snakke med barnelegen igjen + en av legene som behandler meg. Har ikke møtt en eneste lege som er ansvarlig for meg siden jeg kom inn her, og jordmødrene er fryktelig unnvikende i svarene sine.
Du må bare stå på kravene sine og be om å snakke med en overlege som kan svare deg på spørsmålene dine. Er ikke greit å være i en slik situasjon å ikke få svar på det man lurer på. Vil tro man blir mer usikker av det..
Det gjorde vertfall jeg når jeg var innlagt (på en helt annen avdeling).

Du må bare stå på kravene sine og be om å snakke med en overlege som kan svare deg på spørsmålene dine. Er ikke greit å være i en slik situasjon å ikke få svar på det man lurer på. Vil tro man blir mer usikker av det..
Det gjorde vertfall jeg når jeg var innlagt (på en helt annen avdeling).
Ja, skal det idag når dagvakten kommer! Hører så mye om disse legene som diskuterer meg og er på visitt, så syns det er litt rart at jeg ikke har møtt en eneste en av dem o_O Men idag er en litt mer skummel dag, så idag skal vi ha ordentlig informasjon av hva vi kan vente oss når de stopper dryppet! Ikke bare noe "vi får se"-tull.

Håper natten har vært fin, og at dagen idag med Rolf blir bedre enn igår! Tenk at han er en uke allerede :love7

Ja, skal det idag når dagvakten kommer! Hører så mye om disse legene som diskuterer meg og er på visitt, så syns det er litt rart at jeg ikke har møtt en eneste en av dem o_O Men idag er en litt mer skummel dag, så idag skal vi ha ordentlig informasjon av hva vi kan vente oss når de stopper dryppet! Ikke bare noe "vi får se"-tull.
Skjønner informasjon kan være skummelt, men da er dere vertfall forberedt på hva som evt kan vente:Heartred

Gratulerer med 1 uke til Rolf:Heartblue

Gratulerer med 1 uke [emoji1189]

Vis vedlegget 256529

Dagen i dag begynte fint. Jeg har flyttet fra barsel til gyn, for å få noen ekstra dager å komme meg på. Fikk snakke med en hyggelig psykiater som kunne fortelle at kaoset i hodet mitt og tårene akkurat nå, tolkes som helt normalt. Åpent tilbud om kontakt videre ved behov. Og behovet er der helt klart etter dagens fortsettelse...

Vekten peker stadig nedover. 740g i dag. Vi håper det er bunn-noteringen. Ny vekt på mandag.

I natt begynte Rolf å bli mer ustabil igjen, med ganske hyppige og langvarige pustestopp. Hjertelegen anbefalte lukking av den åpne ductus (fosterhullet) i hjertet, da det var på 2,6 mm (kjeeeempestort, her snakker vi små forhold!) Det kan gi færre episoder med pulsfall. Første dosen av tre det neste døgnet er gitt. I forbindelse med oppstart, ble det gjort ny ultralyd av hodet, og det er fortsatt ingen hjerneblødning å se! [emoji173]️

Ettermiddagen og kvelden skulle tilbringes i kenguruformasjon med Rolf. Etter rundt tre timer, fikk Rolf hikke. Har jo fortalt før hvordan den umodne guttehjernen (ikke) fungerer, så da ble det sånn:

Jeg registrerer at Rolf tar pustepause, og poker han. Ingen reaksjon. Poker litt mer. Fortsatt ingen reaksjon. Alarmene dinger for fall i hjertefrekvens. Sykepleier kommer til og poker ganske hardt. Ingen reaksjon. Alarmen for fall i metning begynner å dinge. Ekstra oksygen og et luftdytt i cpap-masken forsøkes. Rolf strekkes ut og krølles sammen for å gi max stimuli. Ingen reaksjon. Rolf er nå relativt grå i hudfargen og helt slapp. Cpap-masken rives av og det kommer en sykepleier til med maske/bag og begynner å ventilere Rolf. Metningen stiger litt, men hjertefrekvensen er fortsatt helt på minimum. Store alarmen går og nyfødtlegen kommer løpende. Rolf herjes villt med og det er armer og bein og ledninger og medisiner overalt - fremdeles mens Rolf ligger på mitt bryst. Til slutt kommer det et svakt mjau fra den lille kroppen, og han begynner å puste igjen. Flyttes tilbake i kuvøsen, men den lille påkjenningen gjør at han kollapser på nytt. Jeg blir sittende i sengen å se på reprisen av det som akkurat hadde skjedd oppå mitt bryst. Oppløst i tårer må jeg bare gå derfra...

Det har kommet en sykepleier ut til meg og fortalt at de har stabilisert Rolf inntil videre. Men nå klarer jeg ikke gå inn igjen. Gråter bare ved tanken. Tror denne dagen havner høyt på jævligste dagen i mitt liv-listen. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom flere måneder med det her... Ekstra påkjenning i dag, er at den nybakte storebror har gjennomgått første dag av tumorbehandlingen i dag - uten meg der. Pappaen er med han, og det er fint. Men skulle gjerne vært hos han. Og eldstebror stakkars, er bortplassert hos en kompis i natt. Gud, for et kaos!! [emoji33]
❤❤❤ tankene mine er med dere Krølle❤. Krysser alt for at han har hatt sine siste pustestopp og fra nå bare oppturer❤. Jeg kunne ikke unne noen din situasjon mye skjer med engang❤. Du er sterk og vil komme gjennom dette, selv om det er fjern drøm vil du se tilbake dette kaoset en dag og forstå hvor du hadde vært❤.

[emoji173][emoji173][emoji173] tankene mine er med dere Krølle[emoji173]. Krysser alt for at han har hatt sine siste pustestopp og fra nå bare oppturer[emoji173]. Jeg kunne ikke unne noen din situasjon mye skjer med engang[emoji173]. Du er sterk og vil komme gjennom dette, selv om det er fjern drøm vil du se tilbake dette kaoset en dag og forstå hvor du hadde vært[emoji173].

Pustestopp av ulik lengde er vanlig opp til 34 uker på det meste.

Gratulerer med Rolf 1 uke! Jeg håper dagen kan feires med stabilitet og kos :Heartpink

Gratulerer Med 1 uke [emoji173]️ er godt å få oppdateringer at han er sterk og kjemper. Krysser fingrene for at det fortsetter slik. Han er en liten fighter [emoji173]️

Back
Topp