Rolf

Håper på en god natts søvn for dere

26. August

IMG_5548.JPG

Søndag. I dag skjedde det vi har ventet på såååå lenge. Rolf SMILTE [emoji16]. I våken tilstand. Uten mageknip. Lyste opp i hele ansiktet. Det var pappaen som fikk æren. To ganger faktisk. [emoji7]. Jeg kan nesten ikke vente til det er min tur. Men foreløpig er Rolf mer opptatt av å lete etter pupp når han ser meg, enn å være sosial.

Ellers har dagen gått med til å skifte så mange bæsjebleier at jeg en stund var bekymret for om vi måtte ut på søndagshandel... En av bleiene resulterte i et nødvendig bad. Det var strengt tatt en bleie til som kvalifiserte til bading, men den late mammaen spylte ungen i vasken i stedet. Rolf var ikke like fornøyd med den formen for kontakt med vann [emoji56][emoji13].

Rolf har endelig fått dreisen på de rare flasketutene fra Medela som skal etterligne amming. Det har gjort at klikkingen på puppen har bedret seg litt. Vi fortsetter å øve [emoji1303].

Peiving før bæsjing...
IMG_5543.JPG
IMG_5544.JPG
IMG_5545.JPG
IMG_5546.JPG

26. August

Vis vedlegget 272397

Søndag. I dag skjedde det vi har ventet på såååå lenge. Rolf SMILTE [emoji16]. I våken tilstand. Uten mageknip. Lyste opp i hele ansiktet. Det var pappaen som fikk æren. To ganger faktisk. [emoji7]. Jeg kan nesten ikke vente til det er min tur. Men foreløpig er Rolf mer opptatt av å lete etter pupp når han ser meg, enn å være sosial.

Ellers har dagen gått med til å skifte så mange bæsjebleier at jeg en stund var bekymret for om vi måtte ut på søndagshandel... En av bleiene resulterte i et nødvendig bad. Det var strengt tatt en bleie til som kvalifiserte til bading, men den late mammaen spylte ungen i vasken i stedet. Rolf var ikke like fornøyd med den formen for kontakt med vann [emoji56][emoji13].

Rolf har endelig fått dreisen på de rare flasketutene fra Medela som skal etterligne amming. Det har gjort at klikkingen på puppen har bedret seg litt. Vi fortsetter å øve [emoji1303].

Peiving før bæsjing...
Vis vedlegget 272393
Vis vedlegget 272394
Vis vedlegget 272395
Vis vedlegget 272396

Gratulerer med første smil! Det må være helt utrolig for dere:)

Morsom bildeserie:D

Så herlig med smil [emoji7][emoji7]

Gratulerer med første smil! Det må være helt utrolig for dere:)

Morsom bildeserie:D

Takker! Det er helt fantastisk at Rolf endelig begynner å kunne «babyting», ikke bare være en slapp liten alvorlig dukkemann. Vi har lurt lenge på om han smiler, eller om det er mageknip, men i dag var det ingen tvil [emoji1303]. Neste mål nå blir å fange smilet på kamera... [emoji6]

For noen herlige bilder :love7
Og gratulerer med første smil, må jo være fantastisk! Håper du også får æren av å få noen smil i nærmeste fremtid :Heartred

Takker! Det er helt fantastisk at Rolf endelig begynner å kunne «babyting», ikke bare være en slapp liten alvorlig dukkemann. Vi har lurt lenge på om han smiler, eller om det er mageknip, men i dag var det ingen tvil [emoji1303]. Neste mål nå blir å fange smilet på kamera... [emoji6]

Ja, absolutt. Blir litt mer kos og lettere med kontakten. Helt nydelig:)

Skulle hatt realityserie med disse babyene, så hadde alt vært på tape:p Lykke til med prosjekt smilebilde:)

The real housebabies of Oslo/Bergen/Trondheim/osv. Kjempeide! Blir mye vifting med armene og grining, akkurat som i Real housewives of Beverly Hills!

Han er nydelig! Og hurra for de første bevisste smilene - det er fantastisk!

Gratulerer med første smil [emoji7]

27. August

Mandag. En ganske behagelig natt med bare 6 pling. Det hjelper godt på å skru ned alarmgrensen. [emoji1303] Det plinger under 50 ganger i døgnet nå! [emoji7] Jeg var likevel trøtt i morges, og prøvde meg på liggende amming igjen. Litt usikker på hvordan det gikk, for jeg sovnet. Men litt må han ha fått i seg, for han klagde ikke, og han sovnet også. Om det er i søvne han han fått superkrefter, eller om det var en tilfeldig velt vites ikke, men han ble altså funnet slik en liten time seinere...

IMG_5549.JPG

Meget fornøyd og lite villig til å bli snudd på rygg. Forsøkte å bruke lydkraft på å få seg rundt igjen, men det fikk han bare halvveis...

IMG_5550.JPG

Ellers har vi satt ny rekord for klesskift på kort tid i dag. Jeg tok av pysjen på bildene over, skiftet bleie og tok på nye klær. Deretter var det tid for puppelunsj. En mett og god Rolf ble lagt i nestet sitt. Et par minutter senere kom det rare gurglelyder derfra, og alarmen plinget vilt for lav metning. Jeg ilte til og fant gulp overalt, inkludert halve Rolf. Inn på badet igjen. Av med våte klær og full såpevask. Rolf protesterte høylydt og all skrikingen fikk lyskebrokkene til å poppe ut, så sutringen gikk over i smerteskrik. Av med bleien. Inn med brokkene. Da så Rolf sitt snitt til å tisse, samtidig som han vridde seg som en makk. Det resulterte i en stråle som streifet hans høyre bein, registreringsdvicen for metningsmsåleren, begge sokkene, bodyen og buksen som ventet på å bli tatt på, og håndkleet han lå på. Jaujau. Ny vask. Ny bleie og enda et sett med klær. Det fjerde på under en halv time [emoji23]. Hurra for vaskemaskin og tørketrommel [emoji56][emoji1303].

IMG_5551.JPG

I kveld ble det bløtlegging i badebaljen. Det har åpenbart vært en slitsom dag for Rolf, selv om vi egentlig ikke har gjort annet enn å late oss hjemme. Han sovnet etter badet og sov helt til vi vekket han for godnattmåltid. Spiste 40 ml og sovet nå søtt... enn så lenge... [emoji1305]

Helledussen, den sovestillinga med rompa i været. [emoji7]

Helledussen, den sovestillinga med rompa i været. [emoji7]
Så skjønn ja.
Og kjekt med overvåking så man ikke trenger få helt panikk

Back
Topp