Risiko for abort dag for dag

Har i dag sett en sprell levende bamsemums som ble målt til 8+1 ❤ Da er det i følge denne listen 2,3% sjans for at det skal gå galt :)
 
Etter 2 SA, en tidlig og en etter 12 uker så klarer jeg ikke helt å slappe av og nyte det faktum at jeg er gravid.. Derfor har brukt endel tid på å søke rundt på nettet for å finne statistikker og informasjon om spontanaborter. Jeg kom over denne siden, og syntes den egentlig var veldig informativ (om enn skremmende).

http://spacefem.com/pregnant/mc.php?m=18&d=04&y=16

Her kan man legge inn EL og så regner den ut for deg hvilken dag du er på nå, og hvor stor sjansen for spontanabort/MA er.

Jeg er 5+0 i dag, og blir litt skremt av at risikoen fortsatt nesten er 20% (17,3), men samtidig blir jeg veldig beroliget av at den skal synke betraktelig den neste uken og at jeg neste mandag på 6+0 er helt nede i 8,4% og at om 2 uker er risikoen helt nede i under 4% :D
Er helt nervevrak sjøl etter 2 SA på 4 mnd. Klarer ikke å finne roen :-/
 
Er helt nervevrak sjøl etter 2 SA på 4 mnd. Klarer ikke å finne roen :-/
Jeg skjønner deg så altfor godt. Hvor langt er du på vei i dag?

Jeg skifter nå mellom å tenke at alt er bra, til å få helt panikk fordi jeg ikke føler meg gravid lengre. 2 minutter etterpå, så kjenner jeg gjerne strekking i livmoren..

Prøv å senk skuldrene, og tenk gode tanker <3
 
Jeg skjønner deg så altfor godt. Hvor langt er du på vei i dag?

Jeg skifter nå mellom å tenke at alt er bra, til å få helt panikk fordi jeg ikke føler meg gravid lengre. 2 minutter etterpå, så kjenner jeg gjerne strekking i livmoren..

Prøv å senk skuldrene, og tenk gode tanker <3
Ca 4 uker. Så veeldig nytt da...
 
Ca 4 uker. Så veeldig nytt da...
Ja, da er det veldig nytt - og jo nyere, jo mer usikkert kjennes det gjerne..
Mellom 4 og 6 uker er det jo dessverre en del som mister, men sannsynligheten for at du skal miste 3 ganger på rad, når du allerede har 3 fullgåtte svangerskap foran deg, den tenker jeg er minimal. Som sagt, vær litt avventende med å slippe løs gleden (det var jeg til jeg kom meg over 6 uker), og prøv så godt du kan å senke skuldrene <3

Selv er jeg 7+1 i dag og nå er risikoen bare 3,5 :D
Har ikke vært på tidlig UL eller noe, og tenker nok at jeg ikke kommer til å reise på det heller. Føler på meg at ting er som de skal være.. (tror jeg) :p
 
6+5 og 4,7%! Endelig under 5 tallet :) Skal på tidlig ul i morgen, så krysser fingrene for at ting er som det ska :D
 
6+5 og 4,7%! Endelig under 5 tallet :) Skal på tidlig ul i morgen, så krysser fingrene for at ting er som det ska :D
Lykke til på UL i morgen <3
Jeg har kommet til den konklusjonen at jeg bare må stole på magefølelsen min, og den sier meg at alt er i orden. (Har hverken tid, eller råd til tidlig UL heller...)
 
Back
Topp