28 (27+0)
Da var enda en uke over. Fortsatt 100% sykemeldt frem til 8. januar.
Kroppen kjennes litt bedre ut! Fra og ha store smerter i bekkenet, så har det blitt mildere. Kiropraktoren mener at det er en god blanding av behandlingen og at jeg klarer å slappe av mer. Jeg kjenner at det er vondt hele tiden, men toppene er mildere og bedre og jeg kan stort sett gå på matbutikken uten å få sterke smerter. Jeg var også en kort tur på kjøpesenter her om dagen. Mye kortere enn jeg vanligvis er, og det gjorde vondt på slutten og neste dag. MEN ikke like vondt som tidligere. Og det er jeg veldig glad for.
Ellers har samboeren min vært i Nordsjøen søndag - onsdag. Så en kort tur, som jeg vanligvis ville elsket. Veldig deilig med sånn type alenetid noen ganger. Men ikke nå, siden jeg stort sett ligger i senga eller sofaen så har det vært ekstra ensomt når han har vært borte. Så glad for at han er tilbake. Har heldigvis gode venninner som har vært litt på besøk. Og det har hjulpet litt på!
Nå gleder jeg meg til å dra hjem til jul! Vi drar om en uke!! Gruer meg til biltur fra Stavanger - Oslo. Men skal bli godt å komme frem. Første julen jeg og samboer skal feire sammen, han blir med til min familie i år.
Nedtelling:
JM - 6 dager
Tredje trimester/ uke 28+0 - 7 dager
UL - 35 dager
Høygravid / uke 40+0 - 49 dager
Permisjonsstart - 72 dager
Termin - 94 dager
Da var enda en uke over. Fortsatt 100% sykemeldt frem til 8. januar.
Kroppen kjennes litt bedre ut! Fra og ha store smerter i bekkenet, så har det blitt mildere. Kiropraktoren mener at det er en god blanding av behandlingen og at jeg klarer å slappe av mer. Jeg kjenner at det er vondt hele tiden, men toppene er mildere og bedre og jeg kan stort sett gå på matbutikken uten å få sterke smerter. Jeg var også en kort tur på kjøpesenter her om dagen. Mye kortere enn jeg vanligvis er, og det gjorde vondt på slutten og neste dag. MEN ikke like vondt som tidligere. Og det er jeg veldig glad for.
Ellers har samboeren min vært i Nordsjøen søndag - onsdag. Så en kort tur, som jeg vanligvis ville elsket. Veldig deilig med sånn type alenetid noen ganger. Men ikke nå, siden jeg stort sett ligger i senga eller sofaen så har det vært ekstra ensomt når han har vært borte. Så glad for at han er tilbake. Har heldigvis gode venninner som har vært litt på besøk. Og det har hjulpet litt på!
Nå gleder jeg meg til å dra hjem til jul! Vi drar om en uke!! Gruer meg til biltur fra Stavanger - Oslo. Men skal bli godt å komme frem. Første julen jeg og samboer skal feire sammen, han blir med til min familie i år.
Nedtelling:
JM - 6 dager
Tredje trimester/ uke 28+0 - 7 dager
UL - 35 dager
Høygravid / uke 40+0 - 49 dager
Permisjonsstart - 72 dager
Termin - 94 dager
Men det er bra de tar deg på alvor da, heller kom inn hver dag enn å la være. Jeg har ikke blitt tatt særlig seriøst når jeg har ringt inn, og ble t.o.m. nektet å komme inn igjen etter de ikke fant noe dagen før - og det viste seg at det kunne gått riktig ille hvis ikke jeg hadde mast flere ganger og forlangt å komme inn igjen. Ikke for å skremme, altså
Vær "hysterisk" og få det sjekket når de faktisk lar deg. Føden er vel best å ringe først når du er såpass langt, jordmor har vel ikke særlig kapasitet og utstyr osv. Men kan jo være greit å alternere litt hvis det får deg til å føle deg litt bedre ift. å "mase". Vi kvinner er jo ofte sånn at vi føler vi "maser", når vi egentlig bare ikke blir hørt på eller tatt seriøst. Vi må ta plass, det fortjener vi!
Vi tok med oss moren hans ut på tur til Ølberg stranden, jeg gikk lite da bekkenet ikke takler det så godt. Men fikk litt frisk luft og det var godt! Vi kom hjem igjen til en superfin babyshower. Veldig avslappet, gode venner og familie!