Renge sin dagbok

Gratulerer så mye med spiren :binkybaby :D :smiley-bounce012:smiley-bounce015:cool05:talk017

5 (4+0)

Kvalmen er der for fullt, klarer heldigvis å holde oppkast litt under kontroll. Så det har ikke vært mange tilfeller av det. Ømme bryst, såre nipler og ikke minst dårlig søvn..

Har bestilt TUL 1. august, da skal jeg være 7+5. De andre gangene jeg var gravid gikk jeg kun på TUL for å se om alt var kommet ut. Så håper virkelig jeg kan gå dit nå og kunne håpe på det beste! :thumright

Har fortalt det til søsteren min, og de nærmere venninnene. Det er viktig for meg hvis det skulle gå galt, for jeg vet at jeg takler det ekstremt dårlig. Og kanskje enda dårligere nå?

Off, skal prøve å være litt positiv også. Tenker liksom at nå, nå må det være min tur? Sterkere tester gjør meg iallefall bittelitt roligere.

Nå er det ferie om to dager! Det skal nytes:D

73CC69E1-C01D-4465-B32F-6EBA5FA1560A.png

5 (4+0)

Kvalmen er der for fullt, klarer heldigvis å holde oppkast litt under kontroll. Så det har ikke vært mange tilfeller av det. Ømme bryst, såre nipler og ikke minst dårlig søvn..

Har bestilt TUL 1. august, da skal jeg være 7+5. De andre gangene jeg var gravid gikk jeg kun på TUL for å se om alt var kommet ut. Så håper virkelig jeg kan gå dit nå og kunne håpe på det beste! :thumright

Har fortalt det til søsteren min, og de nærmere venninnene. Det er viktig for meg hvis det skulle gå galt, for jeg vet at jeg takler det ekstremt dårlig. Og kanskje enda dårligere nå?

Off, skal prøve å være litt positiv også. Tenker liksom at nå, nå må det være min tur? Sterkere tester gjør meg iallefall bittelitt roligere.

Nå er det ferie om to dager! Det skal nytes:D

Vis vedlegget 409544
Gratulerer så masse❤️

Gratulerer!

5 (4+1)

Har rett og slett vært litt oppgitt i dag.
På Helse-Norge står det at man skal ta kontakt med lege med en gang en vet at man er gravid og at en bør få timeavtale innen en uke.

Dette stemmer absolutt ikke i mitt tilfelle. Har fått legetime 17. august (10+0), ringte jordmor og hun sa at det var normalt å få time hos de i uke 16.

Har privat TUL 1. august. Så får håpe det gjør meg litt roligere..

5 (4+1)

Har rett og slett vært litt oppgitt i dag.
På Helse-Norge står det at man skal ta kontakt med lege med en gang en vet at man er gravid og at en bør få timeavtale innen en uke.

Dette stemmer absolutt ikke i mitt tilfelle. Har fått legetime 17. august (10+0), ringte jordmor og hun sa at det var normalt å få time hos de i uke 16.

Har privat TUL 1. august. Så får håpe det gjør meg litt roligere..
Be om hastetime :)

5 (4+4)

Litt mer kontroll på kvalmen nå. Hjelper nok veldig med ferie, og at jeg kan styre dagen litt som jeg trenger det. Spiser lite på morgenen, og mye utover dagen. Da holder jeg kvalmen stort sett under kontroll.

Vi er på hytta til mamma og pappa, med svigerforeldrene nå. Første møtet med alle sammen. Og de har også fått vite det nå - vært tydelig på at det kan gå galt :rolleyes:

Mye lettere å bare si det, da slipper jeg alle unnskyldninger for at jeg ikke drikker alkohol, og at jeg ikke spiser så veldig mye på morningene (begge deler er veldig ulikt meg:hilarious:).

6 (5+4)

Skrev sist at kvalmen var bedre. Det er den da ikke… I går kom den tilbake og jeg klarte å spise ett måltid, en halv burger og litt pommes frittes. Det var det som fristet da, men kroppen sa nei.

Klarte så vidt å sovne i går pga. kvalmen, tross at jeg var sinnsykt trøtt. Sovnet til slutt og våknet kjempekvalm i dag også. Har fått i meg en havrekjeks, så får vi se hvordan dagen går. Jeg har sett meg ut en sjokoladekake på en cafe her borte som jeg håper jeg klarer å få i meg.

Vi har siste dagen vår her i Lofoten før vi drar hjemover mot Stavanger i morgen. Jeg gleder meg ekstremt mye til å komme hjem til egen seng og sofa.

6 (5+6)

Kom hjem fra ferie i går kveld. Lang reise som startet med ferge fra lofoten - Bodø (3 t og 15 min). Tok ikke lengre tid en 20 min før kvalmen ikke var til å takle lenger, og det ble flere besøk på toalettet der for å kaste opp .. Satt de siste to timene ute i regn og 13grader, da taklet jeg kvalmen bittelitt bedre.

Etter det gikk vi til flyplassen, fly til Trondheim, bytte fly - nytt fly til Stavanger med mellomlanding i Bergen.

Kan ikke beskrive hvor godt det var å legge seg i egen seng igjen. Dagen i dag har blitt brukt i senga.

7 (6+6)

To dager lengre enn jeg har kommet tidligere! Veldig gøy, men også veldig skummelt.

Jeg er fortsatt veldig kvalm og den siste uken har egentlig vært forferdelig. 99% av tiden er vel brukt i sengen. Så lenge jeg spiser jevnt og ofte og ligger her. Så må jeg ikke kaste opp. Så da blir jeg her da.

Skal egentlig på jobb neste uke, Legen har sykemeldt meg. Jeg sliter veldig med det å være borte fra jobb (noe jeg alltid har gjort). Så har som regel gått på jobb når formen ikke har vært god nok. Men nå skal jeg høre på kroppen, og bli hjemme. Håper at formen er god nok i uke 33, nytt barnehageår på jobb, og ny avdeling. Så det er nok å gjøre da.

7 (6+6)

To dager lengre enn jeg har kommet tidligere! Veldig gøy, men også veldig skummelt.

Jeg er fortsatt veldig kvalm og den siste uken har egentlig vært forferdelig. 99% av tiden er vel brukt i sengen. Så lenge jeg spiser jevnt og ofte og ligger her. Så må jeg ikke kaste opp. Så da blir jeg her da.

Skal egentlig på jobb neste uke, Legen har sykemeldt meg. Jeg sliter veldig med det å være borte fra jobb (noe jeg alltid har gjort). Så har som regel gått på jobb når formen ikke har vært god nok. Men nå skal jeg høre på kroppen, og bli hjemme. Håper at formen er god nok i uke 33, nytt barnehageår på jobb, og ny avdeling. Så det er nok å gjøre da.
Barnehage er ikke stedet å være om man ikke er i form :smiley-ashamed004 Jeg er pedagogisk leder selv, det er vanskelig å være borte fra jobb. God bedring, ta vare på deg selv! Det er den viktigste jobben din akkurat nå.

8 (7+5)

I dag var jeg på privat tidlig ultralyd, den ble faktisk tatt utvendig. Der kunne man se en på 1,5 cm, med blinkende hjerte :Heartred
Veldig deilig å iallefall ha det bekreftet. Ganske så dårlig bilde, jeg klarte jo ikke å sitte i ro der det kom gledestårer, hehe.

Fortsatt veldig kvalm, men går fint så lenge jeg slapper av. Vi har så smått begynt å se på hus, da leiligheten på 52 kvadrat er litt for liten, og blir veldig mye for liten om dette går bra.

Jeg skal få ny verdivurdering av leiligheten på fredag. Dvs. Vi har frem til fredag kl 15 med å få de siste tingene ferdig. Jeg har alltid likt å gjøre alt selv (hehe, et lite kontrollbehov der). Men nå har samboer sagt at han må få hjelpe til, og det er jeg veldig enig i, ellers hadde det ikke gått.

I dag har han fjernet alt på badet, maskert og grunnet. Der skal det nemlig ny farge inn, nye knagger og dusjkabinett. Jeg har faktisk klart å begynne på pipa, da gammel teglstein er tatt bort for en stund siden, så mangler «bare» å få den slett.. Så har fått tatt første strøket på den (med brekninger underveis).
IMG_9436.jpeg

9 (8+4)

I går begynte jeg å blø bittelitt, det er veldig lite og ikke vondt. Man hører jo at «det er helt normalt», men det er vanskelig å ikke bli bekymret. Det er jo sånn det startet de andre gangene da det endte med SA. Har fortsatt masse symptomer - kvalmen er værst.

Uten det så fikk jeg ny verdivurdering på leiligheten på fredag. Kjøpte den for 2.3 i mars i fjor. Han mente jeg ville få mellom 2.7 og 3 for den. Og hvis vi skulle legge den ut ville han legge den ut for 2.85. Noe som er veldig bra med tanke på at jeg har brukt 200 000kr på den og selvfølgelig mye egeninnsats.

Vi ser på boliger nå, skal på to visninger i dag, og to på onsdag. Så det er spennende!

10 (9+5)

Hadde første dag på jobb igjen i dag. Dette gikk overraskende greit. Litt kvalm, veeeeldig trøtt, og litt vondt i korsryggen mot slutten av arbeidsdagen. Med tanke på at vi ikke vil fikse oss bil før vi har kjøpt en ny bolig så blir det derfor en time reisevei hver vei. Dette kjenner jeg litt på :hilarious:

Etter jobb i går sovnet jeg veldig fort, og sovnet igjen i 22 tiden. Endelig fikk jeg sove før 02-03 tiden.

I dag hadde vi første planleggingsdag, har en til imorgen. Før året virkelig starter. Jeg har sagt til de jeg jobber med at dette blir min «prøveuke». Hvis vi ser at det blir før tøft, så må vi finne en løsning på hvordan vi skal gjøre det.

Ellers har jeg bestilt enda en privat TUL til torsdag. Her kan vi få 15 minutters time til 750,-. Hvis det hadde vært dyrere hadde jeg nok ikke gjort det

11 (10+4)

Ultralyden gikk veldig fint! Var på ultralyd 10+0, målt til 10+2! Må være ærlig å si at det var veldig merkelig å se at det bevegde seg der inne. :hilarious:

I helgen begynte jeg å bli syk, har nettopp kommet ut av legekontoret.. først en sommer med kvalme og sengeliggende. Til feber, høy crp og ny sykemelding.
Klarte meg en uke på jobb..
Veldig frustrerende! Tenker på de som er igjen på avdelingen, da de blir ekstra sårbare når de er en mindre. Får så dårlig samvittighet, samtidig som jeg vet at jeg ikke kan noe for det.

I helgen skal jeg egentlig på utopia - festival her i Stavanger. Får se om den blir noe av ja.

11 (10+4)

Ultralyden gikk veldig fint! Var på ultralyd 10+0, målt til 10+2! Må være ærlig å si at det var veldig merkelig å se at det bevegde seg der inne. :hilarious:

I helgen begynte jeg å bli syk, har nettopp kommet ut av legekontoret.. først en sommer med kvalme og sengeliggende. Til feber, høy crp og ny sykemelding.
Klarte meg en uke på jobb..
Veldig frustrerende! Tenker på de som er igjen på avdelingen, da de blir ekstra sårbare når de er en mindre. Får så dårlig samvittighet, samtidig som jeg vet at jeg ikke kan noe for det.

I helgen skal jeg egentlig på utopia - festival her i Stavanger. Får se om den blir noe av ja.
Hurra for fin ultralyd!! :love017
Æsj, håper du slipper unna sykdom da, er nok å være gravid si. God bedring og håper du får med deg festival:woot:

13 (12+0)

Æææ, 12 uker! Dette trodde jeg aldri skulle skje. Holder det nok fortsatt litt på avstand. Men håper jeg snart kan begynne å føle at det faktisk kan skje.

Formen er blitt bedre. Småkvalm fortsatt, men ikke i nærheten av hvordan det har vært. Men nå er jeg så sinnsykt trøtt, så sliter både på jobb og hjemme. Blir spennende å se hvordan det går om det fortsetter sånn her…

I dag ble leiligheten min solgt. Så nå har vi 3 mnd på oss til å finne neste drømmebolig. Har heldigvis en plan b og plan c hvis ikke.

I morgen skal jeg på første kontroll hos lege. Så det blir greit å få gjort!

14 (13+0)

Nettopp ferdig med OTUL. Og denne gikk bra! Jeg forberedte meg på at det ikke skulle være liv. Men det var det!

Jeg er så glad, fikk ikke vite kjønn. Spurte ikke engang. Det var så mye liv inni der, at alle målinger tok lang tid. Hehe. Men alt så veldig fint ut, og jordmor var fornøyd. Fikk ikke de beste bildene, noe hun sa beklager for. Jeg sa «så lenge det er liv å ser fint ut, betyr ikke bildene noe». Så jeg er lettet :D

Ellers har jeg hatt en fin uke. Men veldig trøtt og ganske kvalm igjen. Så det blir spennende fremover.

Skal faktisk på Ginfestival igjen. Her i Stavanger, i morgen. Ginfestival er vel ikke det første man tenker på som gravid. Men har forsikret meg om at det er alkoholfrie alternativer.

15 (14+0)

Den siste uken har vært varierende. Kvalmen har stort sett vært borte, men de siste 3 dagene har den vært tilstede igjen…

Våkner hver natt mellom 03-05 for å måtte tisse. Når kvalmen har vært borte har jeg fått sovne raskt igjen. Men nå sliter jeg med å sovne igjen.. Så her er jeg på vei til jobb, kvalm og lite søvn.
Håper kvalmen gir seg litt igjen snart.

Ellers har vi vært på visninger, det ene vi ville by på mistet vi nok akkurat. Vi kunne gå litt lenge, men samboer ville stoppe. Og da gjorde vi det. Det var mye lettere å kjøpe leiligheten min, da var jeg jo alene om valget. Han skulle gjerne hatt litt mindre meninger Hehe. Neida.

Så dagene går i jobb, visninger og søvn. Begynner å bli litt slitsomt. Men håper vi finner noe snart. I dag skal vi se på et hus som er nær min arbeidsplass. Det er deilig det, men samtidig har det vært deilig å bo et stykke unna barna og foreldrene jeg ser i barnehagen hver dag, hvis det er lov å si.

Spennende uker fremover iallefall! :D

Back
Topp