Renge sin dagbok

Renge

Glad i forumet
Utmarsj 2024
Har vært litt usikker på om jeg skulle skrive dagbok eller ikke. Men etter å ha lest noen har jeg funnet ut at jeg skal prøve meg.

Litt om meg - Jeg er 28 år, jobber som pedagogisk leder i barnehage og bor i Stavanger. Jeg er samboer med en fantastisk mann og vært det i 1,5 år nå. Han er 27 år.

Jeg har gått på p piller siden jeg var 16 år, med ett opphold på ca et år for 5 år siden. Regner med at ikm i første prøveperiode er 12. juni, hvis alt stemmer.

Jeg har så lenge jeg kan huske hatt lyst på barn. Og for 5 år siden ble det nesten realitet (da med eksen min). Ble gravid på p pillen første gang, og begge ble egentlig veldig glade for dette. Men mistet i uke 6 + 1. fant ut at vi skulle prøve igjen, og ble gravid med en gang. Dette endte også i sa i uke 6 + 4.

Jeg tok dette veldig tungt, det gjorde han også. Men på en helt annen måte, og han låste seg så og si inne på ett rom for å spille. Forholdet gikk bare nedover derifra. Noe jeg er glad for den dag i dag. Men som jeg da tok tungt.

Så over til meg og samboer. Vi har nå funnet ut at vi skal prøve og at vi har lyst på barn sammen. Vi skal på en ferie august 2024, så vi tenker at det må gå på denne prøveperioden, eller neste, det er noe vi ser på som ganske umulig. Men vi prøver. hvis det ikke går, så har vi tenkt at vi skal sette igang med prøving for fullt januar 2024.

Jeg har vært åpen med han om frykten min for sa, og hvordan jeg kommer til å takle det. Han har vært støttende og vist forståelse ovenfor dette. Så jeg er litt mer rolig ovenfor dette nå.

Dette blir spennende.

Last edited:
Syns det er veldig godt å skrive dagbok selv nå mens vi prøver. Fint å se tilbake på det også, for man glemmer fort :)

Så trist at du har opplevd å miste to ganger :Heartred
Masse lykke til med prøving :)

Syns det er veldig godt å skrive dagbok selv nå mens vi prøver. Fint å se tilbake på det også, for man glemmer fort :)

Masse lykke til med prøving

Masse lykke til med prøving :)
Takk! Du også ❤️

CD20, og 5DPO (hvis alt stemmer).

Denne tiden går senere enn forventet da jeg selvfølgelig har klart å blitt syk. Har vært hjemme fra jobb siden onsdag. Og tiden går så seint. Formen er heldigvis på vei opp igjen nå.

Kjenner jeg er spent på hvordan denne pp går. I de tidligere graviditetene mine som begge endte i sa, så ble jeg så sinnsykt kvalm en/to dager før ikm datoen, og kastet opp mellom 4-13 ganger hver dag frem til jeg mistet.

Neste helg, to dager før ikm skal jeg også på ginfestival av alle ting :facepalm:så har fått bestilt meg noen tidligtester som jeg kan ta denne dagen. Er da 12DPO hvis alt stemmer. Så får vi se da om jeg klarer å vente helt til da.

CD23 og 8DPO
tidligtestene kom i posten og jeg har nok lagt tanken på å vente med å teste før 12DPO bort fra meg. Det klarer jeg nok ikke å vente på. Så på torsdag 10DPO går nok første test. Spennende!

Jeg har kjent mye på halsbrann de siste to dagene, og kvalm fra jeg står opp til rundt 12:00. Men har en sterk følelse på at jeg har kjent litt for godt etter, og at det er kroppen min som lurer meg.

Jeg fikk også beskjed om at jeg skal bytte avdeling til høsten. Noe som blir spennende! Og det er veldig greit å ha noe annet å tenke på en liten stund. Så går tiden kanskje fortere også. Hehe

CD27, 12DPO.
Negativ test - Jeg har mistet håpet for denne pp. (der var ikke så alt for stort fra før, men ja)

Da går jeg på gin festival med god samvittighet. Så får jeg heller ta test om mensen ikke kommer når jeg tror den skal komme. Det er første pp, og første mnd uten p piller på en god stund. Men ut ifra sist jeg ikke gikk på p piller, så var syklusen stabil på 28 dager fra første mnd uten p piller. Så hvis det fortsatt er sånn, så vil jeg få mensen rundt mandag.

CD2 - jepp, mensen kom i går rett etter siste oppdatering.

Egentlig ganske greit at den kom to dager før jeg trodde når den først skulle komme. Fikk kost meg mye på gin festival, og trengte heller ikke å tenke på «hva hvis».

Synes selvfølgelig det hadde vært gøy om det klaffet på første forsøk, men sånn er det nå.

PP2 - CD16, 3DPO

Da var det bare å vente - igjen.
Tiden går heldigvis fort da det er travelt på jobb, og nedtellingen til ferie har startet. To uker igjen nå. Det skal bli godt!

Vi har tidligere tenkt at vi bare har to pp denne gangen. Med tanke på ferie sent neste sommer, som er alt for dyr til å ta sjansen på å ikke få dratt. Men vi har nok tenkt at 3pp burde gå. Og hvis det ikke går, så venter vi til sent januar, tidlig februar med å prøve igjen. På en måte føles det veldig lenge. Men jeg vet jo at tiden går veldig fort. Så jeg tror det er lurest om det ikke skulle gå nå.

PP2 - CD16, 3DPO

Da var det bare å vente - igjen.
Tiden går heldigvis fort da det er travelt på jobb, og nedtellingen til ferie har startet. To uker igjen nå. Det skal bli godt!

Vi har tidligere tenkt at vi bare har to pp denne gangen. Med tanke på ferie sent neste sommer, som er alt for dyr til å ta sjansen på å ikke få dratt. Men vi har nok tenkt at 3pp burde gå. Og hvis det ikke går, så venter vi til sent januar, tidlig februar med å prøve igjen. På en måte føles det veldig lenge. Men jeg vet jo at tiden går veldig fort. Så jeg tror det er lurest om det ikke skulle gå nå.
Av ren nysgjerrighet: Er det en ferie du kan dra på med en bitteliten baby/som høygravid? (Kjenner jeg nesten gruer meg til ferien nå, 4 uker på vei xD)

Av ren nysgjerrighet: Er det en ferie du kan dra på med en bitteliten baby/som høygravid? (Kjenner jeg nesten gruer meg til ferien nå, 4 uker på vei xD)
OL i Paris :rolleyes:. Ikke optimalt nei, men hvis alt går bra så skal det la seg gjøre. Det er snakk om 5 dager. Og det er jo noe en opplever en gang i livet tenker jeg. Men samtidig er babydrømmen så stor at hvis jeg plutselig skulle blitt gravid, og det ikke skulle la seg gjøre av ulike årsaker, så hadde det gått fint å stått over tur.

Jeg skal være ærlig å si at jeg ikke har så stor tro på at jeg blir gravid, og om jeg blir det så har jeg ikke så stor tro på at det skal gå bra. Sikkert en teit tankegang, men da slipper jeg å bli skuffet iallefall. Etter jeg mistet de to første gangene, så har jeg vel blitt litt negativ, hehe. Og det gjør vel at jeg tenker jeg kan prøve «litt for lenge» og starte igjen «litt for tidlig». Hvis det gir mening?

OL i Paris :rolleyes:. Ikke optimalt nei, men hvis alt går bra så skal det la seg gjøre. Det er snakk om 5 dager. Og det er jo noe en opplever en gang i livet tenker jeg. Men samtidig er babydrømmen så stor at hvis jeg plutselig skulle blitt gravid, og det ikke skulle la seg gjøre av ulike årsaker, så hadde det gått fint å stått over tur.

Jeg skal være ærlig å si at jeg ikke har så stor tro på at jeg blir gravid, og om jeg blir det så har jeg ikke så stor tro på at det skal gå bra. Sikkert en teit tankegang, men da slipper jeg å bli skuffet iallefall. Etter jeg mistet de to første gangene, så har jeg vel blitt litt negativ, hehe. Og det gjør vel at jeg tenker jeg kan prøve «litt for lenge» og starte igjen «litt for tidlig». Hvis det gir mening?
Ja, skjønner det. Man lager seg jo noen forsvarsmekanismer, "bare sånn i tilfelle". Dere får bare ta det som det kommer! OL er dødskult, men det er også baby. Det som skjer i løpet av de neste 12 månedene, det skjer. :) Håper for deg uansett!

PP2 - CD22, 9DPO
har besøk av to venninner over helgen. Vi skal ha fest her i kveld, så tok en tidligtest. Men?? Dette er jo en strek?? Fikk helt sjokk, var klar for en helt blenda test jeg. Har aldri hatt skygge før, kan det være det?
D28AE94F-4386-4860-A8F4-2858B08E37DC.jpeg

Last edited:
PP2 - CD22, 9DPO
har besøk av to venninner over helgen. Vi skal ha fest her i kveld, så tok en tidligtest. Men?? Dette er jo en strek?? Fikk helt sjokk, var klar for en helt blenda test jeg. Har aldri hatt skygge før, kan det være det?Vis vedlegget 409131
Det er nok ingen skygge nei! Gratulerer så mye! ❤

Gratulerer, den så positiv ut ja :)

PP2 - CD23, 10DPO
(3+2)??

Jeg skal være ærlig å si at jeg ikke helt skjønner dette med ukene. På en app står det 3+1, en 3+2, og siste 3+3 fant ut at det var greit å holde seg til Flo? Som hadde 3+2.

I går hadde vi fest her, pga besøket jeg hadde fra Østlandet. Samboer fikk se testen før de andre sto opp i går, og var kjempeglad! Så han lagde alkoholfrie drinker til meg hele kvelden.

Søsteren min er glad i å dele ut shots til hele gjengen, og hun stoppet ikke med å si «jooo, du skal ha, alle skal ha». Jeg endte med å gå bort til hun, vise bilde og si «nei». Hun ga meg en klem og ga meg alkoholfri shot:hilarious:. Ingen mistenkte noe og kvelden var bra!

Skal prøve meg på en digital i morgen for å forhåpentligvis bli litt roligere på at dette faktisk skjer. Kanskje er det for tidlig? Men prøver nå uansett i morgen.

Øverste - tidligtest
Nederste - vanlig

4D08E72C-F5E6-4C3A-881F-DD5382633DCF.jpeg

Last edited:
Back
Topp