Reise til Dubai

Beckymams

Just keep swimming
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Vi skal til Dubai i november og feire svigerfars 60-års dag. Med alt som har skjedd nå der nede i det siste så må jeg innrømme at jeg som en ugift mor blir veldig stressa av det som skjer der nede. Etter deres lover så er min "tilstand" ulovlig. Og skulle jeg være så "dum" å bli gravid slik at det er synlig når vi kommer dit så er det enda skumlere..

Noen som har vært i lignende "tilstand" som meg som har vært der nede?

Jeg hadde ikke reist sånn som det er der. Men det er meg...
En må vel passe på å kle seg skikkelig og oppføre seg pent :) De kan vel ikke arrestere folk bare fordi de ikke er gift, da hadde det ikke vært et populært reisemål. Rekner med det er flere ugifte som drar dit...

Nå skal du vel ikke bedrive ulovligheter mens du er der, og da skal det vel gå greit? Sette seg litt inn i hvilke normer og regler som gjelder for dere utenfor hotellanleggets konstruerte samfunn.

Nå skal du vel ikke bedrive ulovligheter mens du er der, og da skal det vel gå greit? Sette seg litt inn i hvilke normer og regler som gjelder for dere utenfor hotellanleggets konstruerte samfunn.

Trykket før jeg var ferdig, og får ikke redigere. Altså, hold deg til det som er normen der, og ikke vær på steder der turister ikke skal, og ikke forvent at alt er som i Norge.

Jeg gruer meg så fælt! Jeg er redd at jeg skal glemme meg og klippe samboeren i rumpa eller kysse på gata eller noe sånt! Jeg har jo lest om deres skikker, og søsteren til sambo har med seg sin samboer, men de har ikke barn..

Angrer meg bare mer og mer.. Dessverre :s

Og svigers har allerede betalt turen og alt :(

Jeg gruer meg så fælt! Jeg er redd at jeg skal glemme meg og klippe samboeren i rumpa eller kysse på gata eller noe sånt! Jeg har jo lest om deres skikker, og søsteren til sambo har med seg sin samboer, men de har ikke barn..

Angrer meg bare mer og mer.. Dessverre :s

Og svigers har allerede betalt turen og alt :(

Ikke klippe, men klipe. Takk autocorrect..

Jeg hadde lyst å reise dit, men ALDRI om jeg skal gjøre det!!!
Fått helt avsmak!

Aldri om jeg setter føttene mine i ett sånt land:mad:

Jeg hadde ikke reist ned ditt, ett så forkastelig kvinnesyn som dette landet har ville ikke jeg ha lagt igjen en eneste krone i.

Enig! Så lenge de krenker oss på det viset de så tydelig viser i Marte-saken så hadde jeg avbestilt reisen TVERT! Jeg hadde uansett ikke klart å kose meg og slappe av der nede, men av prinsipp så kunne jeg aldri tenkt meg å reise til emiratene kun på grunnlag av kvinnesynet. Vi er ikke verdt møkka under skoene der nede, og er vi så uheldig å bli voldtatt el.l. så er man jo kjørt! Nei fy faen, jeg reiser ALDRI til et sånt sted!

-Bruker BV app'en
-Termin 5. Januar 2014 ♥

Hadde ikke hatt noe problem med å dra dit.

Venninnen min bor der, og ble gravid. Hun måtte kjøpe abortpiller på internett, fordi hun ikke er gift og hun hadde blitt fengslet om det ble oppdaget (ekstra trist siden hun inderlig ønsker seg barn).

Men det er jo bare å ikke dra dit som ugift gravid og ikke ha sex eller kline med noen - og for all del, ikke anmeld om man mot formodning skulle bli voldtatt. (Hvor naiv er man egentlig når man anmelder en voldtekt i et muslimsk land?)

Venninnen min bor der, og ble gravid. Hun måtte kjøpe abortpiller på internett, fordi hun ikke er gift og hun hadde blitt fengslet om det ble oppdaget (ekstra trist siden hun inderlig ønsker seg barn).

Men det er jo bare å ikke dra dit som ugift gravid og ikke ha sex eller kline med noen - og for all del, ikke anmeld om man mot formodning skulle bli voldtatt. (Hvor naiv er man egentlig når man anmelder en voldtekt i et muslimsk land?)

Kom hit med jobb eller ferie men nåde deg om du anmelde voldtekt, det er fy. Korleis kan du meina at man skal dømmes til fengsel for å ha plassert skylda der den høre heime og vist at dette er noko me ikkje må finne oss i? Det handlar ikkje om å vere naiv, det handlar om kvinnesyn og rettigheter!!!

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Ehhhh.... Ja det stoppa der... Har rett og slett ikke ord...!!!

Kom hit med jobb eller ferie men nåde deg om du anmelde voldtekt, det er fy. Korleis kan du meina at man skal dømmes til fengsel for å ha plassert skylda der den høre heime og vist at dette er noko me ikkje må finne oss i? Det handlar ikkje om å vere naiv, det handlar om kvinnesyn og rettigheter!!!

Dette ble helt feil. Du har jo rett. Og eg kjefta på di som har dømt henne,.pluss litt søvnmangel.

Skjerp deg, jeg har på ingen måte sagt eller insinuert at hun burde dømmes til fengsel, det er grusomt og barbarisk. Jeg skjønner likevel ikke hvordan hun engang kom på tanken å anmelde det, når man først har bosatt seg i et land med et så skrekkelig kvinnesyn.

Skjerp deg, jeg har på ingen måte sagt eller insinuert at hun burde dømmes til fengsel, det er grusomt og barbarisk. Jeg skjønner likevel ikke hvordan hun engang kom på tanken å anmelde det, når man først har bosatt seg i et land med et så skrekkelig kvinnesyn.

Eg beklaget over her. Eg leste litt feil og så er eg forbanna på di som har dømt henne. Og ein dose søvnmagel.

Eg beklaget over her. Eg leste litt feil og så er eg forbanna på di som har dømt henne. Og ein dose søvnmagel.

Lov å være litt kjapp med lesingen innimellom, var det visst jeg også, som ikke så at du hadde rettet det ;)

Og ja, jeg er også superprovosert over de som har dømt henne, og hele rettssystemet (og kvinnesynet) som gjør det mulig.

Back
Topp