Uansett kva eg seier, så lenge eg er negativ til muslimer eller muslimske land, blir eg ikkje tatt seriøst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oppfordrer om å holde diskusjonen på et saklig nivå![]()
Stine, at en annen brukers synspunkt irriterer meg, er verre enn at en hele to tråder kan omhandle at de ikke liker muslimer?
Signerer denneFor det andre, er det som vanlig mange som ikke har klart å lese alt som står. Hun ble ikke dømt for å ha blitt voldtatt, men for å ha hatt sex utenfor ekteskap, og de trodde ikke hennes versjon om at det var voldtekt, så hun ble i tillegg dømt for falsk forklaring.
For det tredje, såvidt jeg forstår så har emiratene sharialover innblandet i de menneskeskapte lovene?`Så, at hun (og han) blir dømt for utenomekteskapelig sex bunner ikke i en tilfeldig valgt lov?
Du misforstår. Jeg har ikke uttalt meg om skyldspørsmålet, men i alle lignende saker i Dubai så har ankeprosessen ført til en kraftig redusert straff og så har de "dømte" sluppet ut tidligere og så blitt deportert på første fly.
Tema er vel om det er trygt å reise til Dubai. Ikke om damen er skyldig eller ikke. Ikke om muslimer er fæle eller ikke.Det er ingen sammenligninger her.
Oppfordrer alle om å holde seg til tema.
Hun behøvde altså enten 4 mannlige vitner eller 8 kvinnelige vitner for å bli trodd. Fins det ikke DNA tester i Dubai?Vi får jo bare hennes historie og ikke saks dokumentene så blir jo bare spekulasjoner.
Også må man huske at der nede er det veldig strenge straffer å for eksempel si at man ikke drakk alkohol og de etterpå finner ut at du egentlig gjorde det!
Noe man tenker er ganske irrelevant kan være viktig der nede.
Nå vet vi jo ikke helt hva som har skjedd og siden vi bare får hennes side kan vi ikke vite det heller!Hun behøvde altså enten 4 mannlige vitner eller 8 kvinnelige vitner for å bli trodd. Fins det ikke DNA tester i Dubai?
Jeg har forlengst avskrevet alle muslimske land som feriemål ! Kvinnesynet er jo fra middelalderen!
Forresten så irriterer det siste utsagnet meg skikkelig!Hun behøvde altså enten 4 mannlige vitner eller 8 kvinnelige vitner for å bli trodd. Fins det ikke DNA tester i Dubai?
Jeg har forlengst avskrevet alle muslimske land som feriemål ! Kvinnesynet er jo fra middelalderen!
Er jo ikke så rart, når man "by default" er negativ. Tenk om du møtte venninna mi, knakende kjekk dame, som ikke bruker hijab, du ser ikke at hun er muslim, men hun forteller deg det etter en stund. Hadde du snudd i døren da?Uansett kva eg seier, så lenge eg er negativ til muslimer eller muslimske land, blir eg ikkje tatt seriøst.
Uansett kva eg seier, så lenge eg er negativ til muslimer eller muslimske land, blir eg ikkje tatt seriøst.
Sååå enig!Jeg hadde ikke reist ned ditt, ett så forkastelig kvinnesyn som dette landet har ville ikke jeg ha lagt igjen en eneste krone i.
Forresten så irriterer det siste utsagnet meg skikkelig!
Jeg kjenner MANGE muslimske damer i muslimske land som har alle rettigheter, høy utdannelse og som jobber, noen ganger alene og andre ganger med menn på offentlige steder!
Hvilket kvinnesyn tror du egentlig at de har? Og jeg håper virkelig at du ser forskjell på religion og kultur!
Jepp det er her nordmenn kræsjer. Klarer ikke å se forskjell på religion og kultur. Jeg er mulim og og fra et muslimsk land. Hva det er å være muslim er en annen ting og følge kulturen er en annen ting. Jeg foretrekker å følge Islam enn kulturen![]()
Var i Dubai i Romjulen med min samboer og hans foreldre, hans bror og deres to små gutter. Jeg var da 6 uker gravid. Jeg drakk selvfølgelig ikke alkohol, og opplevde at servitører og bartendere var veldig hyggelige og støttende i forhold til mat og drikke da jeg fortalte om graviditeten. Vi fikk til og med servert et måltid hvor kokken hadde skrevet "congratulations" på tallerkenen. Vi skrev oss inn som gifte på hotellet, det er fortsatt lov å ha forskjellig etternavn som gift, og ingen kan kreve attest. Jeg var veldig striks på kyss og kos offentlig, og vi begrenset oss til å holde i hånden på usjenerte steder. Jeg unngikk utringninger og dekket skuldre og knær. Det er svært god mat i Dubai, og veldig gode shoppingmuligheter, og de i familien som var på stranda var veldig fornøyde. Det gikk imidlertid fryktelig mye penger, for det er et dyrt land. Vi hadde en fin ferie, om enn litt dyr. Var enige om at det var spennende å ha vært der og opplevd det, og vi fikk gjort noen shoppingkupp, men det blir nok ikke et prioritert reisemål fremover. Jeg var nok litt engstelig for de strenge reglene, og saken med MD.Dalelv har nok ført til at jeg ikke vil reise dit igjen.
Jeg tror imidlertid ikke du trenger å bekymre deg, men jeg ville ikke gått og vært så veldig kjærlig offentlig i Dubai, eller kledd meg slik vi gjør her hjemme. Tenk konservativt, for all del.
Her er jo du like ille.... Du drar alle nordmenn over samme kam å sier vi ikke klarer å skille religion og kultur.
Er det virkelig slik at ALLE nordmenn ikke klarer å skille religion og kultur eller er det slik som det er med det meste annet. Det er noen?
Jeg klarer å skille nemlig, så ble litt urettferdig å beskylde alle nordmenn for utsagn som kommer fra noen få...