Reise til Dubai

Jeg tror jeg ville diskutert det med samboer og familien/reisefølge. Mulig de er bedre kjent i disse landene enn vi/jeg er. Hvis ingen av dere noen sinne har vært der før, eller i andre sterkt muslimske land, så tror jeg at hvertfall jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg dro dit.

Når alt kommer til alt så er det du som velger om du vil reise eller ikke. Hvis du virkelig føler deg utrygg for å dra, så bør du la være å dra. Og det bør familien/reisefølget respektere.

Uansett, hvis du reiser, ta ALLE forhåndregler. Les deg opp på alt du kan om stedet og så blir det sikkert ikke noe stress :)
Jeg har bodd der i flere år og har fortsatt ingen betenkeligheter med å dra ned igjen. Man skal respektere andre kulturer, regler og lover.

Tviler på at det er mulig å få tilbake pengene for den saken der er nok ikke gyldig grunn for å avlyse turen.

Dessuten burde man alltid lese seg opp på steder man skal besøke så slipper man å tråkke i baret selv med små ting

Vi reiser ned dit 6-11 november. Jada der er myye rart som skjer der og som er kommet frem i media. Men hvorfor skal det ødlegge turen vår. Vi skal jo ikke løpe rundt alene i gatene. Vi skal jo ned å oppleve det som er der. Nå har jeg å mannen ringer da. Men vi er aldeles ikke gift. Og to barn har vi snart sammen å. Og åssen skal landet og menneskene der nede vite at jeg er ugift og mamma?? Nei den turen gleder jeg meg til gitt.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Skjønner ikke hvorfor i alle dager hun skulle lyve og i tillegg gå til media med det?? Det har jo skjedd mange ganger før!
Jeg vil ikke støtte opp om sånne skikker og lar heller være å dra dit:)

Sent from my GT-P5100 using BV Forum mobile app

Vi reiser ned dit 6-11 november. Jada der er myye rart som skjer der og som er kommet frem i media. Men hvorfor skal det ødlegge turen vår. Vi skal jo ikke løpe rundt alene i gatene. Vi skal jo ned å oppleve det som er der. Nå har jeg å mannen ringer da. Men vi er aldeles ikke gift. Og to barn har vi snart sammen å. Og åssen skal landet og menneskene der nede vite at jeg er ugift og mamma?? Nei den turen gleder jeg meg til gitt.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi skal dit 8. til 16. november så omtrent samtidig. Samboeren min sa at han skulle ha med seg en ring til seg selv og, så kunne jeg flytte mine ringer til "riktig" finger hvis vi følte behov for det.

Svigers har vært der før, og tror det skal være ganske sikkert opplegg. Vet ihvertfall at vi skal ta Pink taxi for de kjøres av kvinner med barnesete i bilen :p Svigermor hadde ikke tenkt på barnesete :p

Vi skal dit 8. til 16. november så omtrent samtidig. Samboeren min sa at han skulle ha med seg en ring til seg selv og, så kunne jeg flytte mine ringer til "riktig" finger hvis vi følte behov for det.

Svigers har vært der før, og tror det skal være ganske sikkert opplegg. Vet ihvertfall at vi skal ta Pink taxi for de kjøres av kvinner med barnesete i bilen :p Svigermor hadde ikke tenkt på barnesete :p
Husk at folk i forskjellige land har på seg ringer på forskjellige hender, såret er ikke noe å bry seg om ;)

Skjønner ikke hvorfor i alle dager hun skulle lyve og i tillegg gå til media med det?? Det har jo skjedd mange ganger før!
Jeg vil ikke støtte opp om sånne skikker og lar heller være å dra dit:)

Sent from my GT-P5100 using BV Forum mobile app

Vi får jo bare hennes historie og ikke saks dokumentene så blir jo bare spekulasjoner.
Også må man huske at der nede er det veldig strenge straffer å for eksempel si at man ikke drakk alkohol og de etterpå finner ut at du egentlig gjorde det!
Noe man tenker er ganske irrelevant kan være viktig der nede.

Hmmm.... Det er greit nok at man skal vise respekt for muslimske skikker i ett muslimsk land, og det tror jeg alle skjønner (unntatt kjæresteparet som hadde sex på stranden).

Men det er STOR forskjell å ikke vise respekt og det å bli voldtatt. Og blir man voldtatt uansett hvor i verden man er, så forventer man at man skal få hjelp, og ikke stikk motsatt, bli straffet. Dessverre er det sånn noen steder i verden og det er ikke alltid lett å vite for oss nordboere :(
Uff, ser jeg har formulert meg litt dårlig. Det jeg mente var at det er ikke første gang at en kvinne har blitt dømt for å ha sex utenfor ekteskapet ved voldtekt. Så jeg mener det ikke er farligere å dra nå enn tidligere. Det er absolutt en stor forskjell å bli voldtatt og dømt for det, og ha sex på en strand og dømt for det. Jeg hadde ikke vært betenkt med å reise dit nå i forhold til før mediedekningen ang Marte saken.

For det første, Dubai er ikke et land, det er en emirat (altså det samme som delstat) i landet de forente arabiske emirater.

For det andre, det er trygt å dra nedover. Det spiller ingen rolle om dere er gift eller ikke. Hvis de spør så svarer dere at dere er gift, dette er noe de ikke kan søke opp i et register. Bare ta med noen ringer og sett de på dere hvis dere er bekymret for det. Kyssingen og klypingen burde dere nok beholde til hotellrommet ;)

Dubai har blitt strengere de siste årene fordi storebror abu dhabi punget ut for de da finanskrisen herjet på det verste, men det er ikke noe problem å gå på bikini på stranden. Ha alltid med deg et sjal som du kan dekke til skuldre med og bruk kjoler/ shorts som ikke er superkorte. Man kommer langt med å respektere kulturen.

Jeg forstår ikke helt mediehysteriet som pågår i denne saken nå for dette er ikke første gang det har kommet en slik dom og de sakene har det blitt skrevet om i norske medier. Tipper det er fordi det skjer med en norsk dame og alt blir hauset opp (og jeg sier ikke her at hun er verken skyldig eller uskyldig). Jeg tror nok hun får en redusert straff i ankeprosessen, hun soner en måned eller to og så blir hun deportert ut av landet.

Og sist men ikke minst: when in Rome, do as the Romans

Så dersom hun er uskyldig synes du det likevel er helt ok at hun får redusert straff og sone 1-2 måneder? Eller misforstår jeg det du sier nå?

Hadde fint kunne reist til Dubai men synes saken som den er fremstilt er grusom. Det er ikke første sak hvor du hører at jenter har fått straff fordi de har blitt voldtatt men kanskje første sak med en nordmann. Er vel ganske vanlig i noen av de muslimske landene. Synes det er ett kvinne og menneskesyn som virkelig burde vært avskaffet.

• Liker
Reactions: S
Så dersom hun er uskyldig synes du det likevel er helt ok at hun får redusert straff og sone 1-2 måneder? Eller misforstår jeg det du sier nå?

Hadde fint kunne reist til Dubai men synes saken som den er fremstilt er grusom. Det er ikke første sak hvor du hører at jenter har fått straff fordi de har blitt voldtatt men kanskje første sak med en nordmann. Er vel ganske vanlig i noen av de muslimske landene. Synes det er ett kvinne og menneskesyn som virkelig burde vært avskaffet.
Du misforstår. Jeg har ikke uttalt meg om skyldspørsmålet, men i alle lignende saker i Dubai så har ankeprosessen ført til en kraftig redusert straff og så har de "dømte" sluppet ut tidligere og så blitt deportert på første fly.

For det første, alle dere som ikke reiser til "muslimske land", kan dere forklare meg hva dere mener?
For det andre, er det som vanlig mange som ikke har klart å lese alt som står. Hun ble ikke dømt for å ha blitt voldtatt, men for å ha hatt sex utenfor ekteskap, og de trodde ikke hennes versjon om at det var voldtekt, så hun ble i tillegg dømt for falsk forklaring.
For det tredje, såvidt jeg forstår så har emiratene sharialover innblandet i de menneskeskapte lovene?`Så, at hun (og han) blir dømt for utenomekteskapelig sex bunner ikke i en tilfeldig valgt lov?

Eg vil ikkje uttale meg om kva eg syns om muslimer, da dette vil bli negativt mottat av andre. Og det er mitt valg, kor eg velger å reise. Og enkelte land ser eg ikkje som ein mulig og trygg plass å ta med barna mine. Dette gjelder flere land, ikkje kun muslimske land. Og meir vil eg ikkje uttale meg om dette emnet!

Eg vil ikkje uttale meg om kva eg syns om muslimer, da dette vil bli negativt mottat av andre. Og det er mitt valg, kor eg velger å reise. Og enkelte land ser eg ikkje som ein mulig og trygg plass å ta med barna mine. Dette gjelder flere land, ikkje kun muslimske land. Og meir vil eg ikkje uttale meg om dette emnet!

Trangsynt much?

Back
Topp