Que skal bli tobarnsmor!

Gratulerer så mye med 18uker:) Og kjempe fin mage:)

Godt å høre at forholdet med sambo er bedre:) Er alltid godt med litt kjæreste tid, det hjelper som regel mye om ting har vært litt tøft.
Og at sparkene begynner å bli sterkere:) Det gleder jeg meg til også:)

Kose deg masse på jobb i dag:)

18+3....

I mangel på ting å finne på mens jeg venter på at det skal bli torsdag og tid for ul, tenke jeg at jeg skulle spekulere litt i hvilket kjønn som gjemmer seg inne i magen min. Jeg er jo så veldig innstilt på at det er jente og tar meg selv i det hele tiden, vil jo ikke bli skuffa om det er en gutt, men der og da er jeg redd gleden kommer til å være et lite hakk større dersom det er ei jente, selv om fornuften og logikken sier at det viktigste er at alt er i orden, uavhengig av kjønnet. Leste igjennom artikkelen som lå øverst på BV-forsiden nå "Myter og kjærringråd om kjønn", så da får vi se hva de mytene sier;)

Vektfordelingen:
Legger du på deg kun på magen, skal det tyde på at du venter en gutt. Samler de ekstra kiloene seg heller på hofter og rumpe, venter du en jente.
- Vel, jeg er faktisk litt usikker på om jeg har lagt på meg mer enn bare på magen, men ved 4 kg+ har det nok kommet noen ekstra kilo på både rumpe, hofte og lår, så da får vi si jente

Hår på leggene:
Vokser håret på leggene fortere er en gutt i vente, er det derimot ingen endring, blir det en jente.
- Har ikke merket noen forskjell, så.... jente da?

Mageformen:
Ligner magen en basketball og sitter lavt, blir det en gutt. Ligner den en vannmelon og sitter høyt, blir det jente. Dersom det ikke synes bakfra at du er gravid, venter du en gutt. Ses det tydelig, ventes en jente.
- Vel, jeg syns den sitter litt høyere enn da jeg gikk med David, men samtidig er den veldig lik. Det kan ikke sees bakfra at jeg er gravid... Blir gutt på denne da;)

Søvn:
Sover du med puten vendt mot nord, blir det en gutt, mot sør en jente.
- Ehm.. Retningssans? Puten min er vendt mest mot øst, men litt sør, liksom. Betyr det jente, det da?

Føtter:
Er føttene kaldere nå som du er gravid, venter du en gutt, er det ikke noen endring, er det en jente.
- Jeg synes de har blitt varmere, men tror nok det har noe med at det er varmere i været å gjøre, så jeg har vel egentlig ikke merket noen forskjell. Jente...

Far:
Legger den vordende faren på seg sammen med deg som er gravid, venter dere en gutt. Hvis ikke, blir det en jente.
- Han har ikke gjort det så langt. Jente...

Mormorens hårfarge:
Har den vordende mormoren grått hår, er en gutt i vente. Har hun ikke grånet enda, eller farger håret, blir det en jente.
- Hun er nok grå, men farger håret, men det gjorde hun jo da jeg gikk med David også.. Men ifølge myten, jente...

Morgenkvalme:
Slipper du unna timene over doskålen tidlig i svangerskapet, skal det tyde på at en gutt er i vente. Er du derimot veldig kvalm, venter du en jente.
- Jeg var bare litt kvalm, så denne var litt vanskelig, men vi får si jente da...

Mors utseende:
Ser du spesielt godt ut under svangerskapet, skal det tyde på at du venter en gutt. Jenter stjeler morens skjønnhet.
- Føler ikke akkurat at jeg ser bra ut, nei... Men bedre nå enn sist, for da var jeg vist helt grå i trynet, hehe.. Så da sier vi gutt...

Brystforandringer:
Vokser ikke brystene særlig, ventes en gutt. Er det dramatiske endringer, blir det en jente. iStockPhoto
- De har blitt enorme!! Jente...

Tall:
Dersom mors alder ved unnfangelsen og måneden unnfangelsen fant sted til sammen utgjør et partall, ventes en gutt. Motsatt for jente. Gutter unnfanges helst på oddetallsdatoer, og jenter på partallsdatoer.
- 20+ januar = 21, Jente. Dato for unnfangelse er noe usikkert, men troor det var den 15. Gutt...

Nål i tråd:
Holder du en nål i tråd over magen og den beveger seg i sirkler, blir det en gutt. Beveger den seg sidelengs, ventes en jente.
- denne har jeg ikke prøvd.

Urin:
Har mors urin en knall gul farge, ventes en gutt. Er fargen blassere, blir det en jente.
- Den er ikke knall gul i hvert fall. Jente.

Fysen på:
Er mor fysen på salt eller sur mat, skal det tyde på gutt. Er det søt mat og gjerne godteri på topp, ventes en jente. Foretrekker du kjøtt og ost, skal også dette være tegn på gutt, mens frukt skal tyde på jente. Hvis foretrekker å spise skalken på brødet i stedet for en skive, venter du en gutt. Har du derimot ikke lyst på skalken i det hele tatt, blir det en jente. Har du ikke lyst på appelsinjuice, blir det en gutt, og hvis du må ha appelsinjuice hver dag, ventes en jente.
- Jeg erfysen på salt, surt, søtt, frukt og alt annet godt;) Usikker her...

Nesen:
Nesen og ørene er de eneste organene som fortsetter å vokse etter puberteten. Og blir nesen større og bredere under svangerskapet, skal det tyde på at en gutt er i vente. Er det ikke noen endring, ventes en jente.
- Kan ikke si jeg har merket noen endring der. jente.

Hjertelyden:
Er hjertelyden under 140 slag i minuttet, skal det tyde på en gutt. Er den over 140, ventes en jente.
- Fikk ikke vite hjertelyden da jeg var hos jm, så det vet jeg ikke..

Hodeverk:
Har du vondt i hodet under svangerskapet, skal det tyde på en gutt, hvis ikke blir det en jente.
- Har ikke hatt noe spesielt vondt i hodet, nei. Jente.Myter og kjerringråd

Hendene:
Hvis noen ber deg vise hendene dine og du viser dem med håndflaten ned, venter du en gutt. Viser du dem derimot med håndflatene opp, blir det en jente.
 Viser alltid hendene med håndflaten opp. Jente.

Kopp:
Løfter du en kopp med hanken, venter du en gutt. Tar du derimot rundt selve koppen når du løfter, blir det en jente.
- Mener jeg alltid løfter den med hanken. Gutt.

Hoven:
Dersom ansiktet ikke hovner opp mot slutten av svangerskapet, blir det en gutt. Blir du derimot hoven de siste ukene før termin, venter du en jente.
- Denne er litt vanskelig å si noe om ennå.

Halsbrann:
Har den vordende mor lite eller ingen halsbrann i svangerskapet, er en gutt i vente. Er hun derimot plaget av dette, blir det en jente.
-Lite halsbrann her. Gutt...

Spark:
Er barnet særdeles livlig under svangerskapet, blir det nok en gutt. Jenter er mer bedagelige.
- Kjennes foreløpig roligere enn sin bror, men vanskelig å si.. Usikker her.

Samleie:
Par som ofte har samleie, skal ha større sjanse for å få en gutt enn par som har samleie sjeldnere. Å elske oppreist eller i hundestillingen skal føre til unnfangelsen av en gutt, men da bør han få orgasme først, og hun bør ligge i ro en stund. Misjonærstillingen, gjerne med henne øverst skal øke sjansene for å bli gravide med en jente. Men da bør hun få orgasme først. Er månen halv eller mindre, og dere har samleie om natten, tyder det på en gutt. Ved samleie om ettermiddagen rundt fullmåne skal tyde på en jente.
- Dette husker jeg ikke altså;D

Kosthold:
Hev mor i seg kjøtt, potetgull og brus før unnfangelsen, blir det en gutt. Var hun sunnere, spiste mye fisk og grønnsaker, men kanskje koste seg med godteri i blant, venter dere en jente.
- Jeg har i hvert fall ikke vært sunn. Gutt!

Hvem foreslo barn?
Dersom det var vordende fars forslag å forsøke å bli gravide, skal det føre til unnfangelsen av en gutt. Var det vordende mors idé, er en jente på vei.
- Det var vel egentlig ingen av oss som var mer ivring enn den andre. Så denne kan bli litt vanskelig å svare på.

Spent på å se om noe av dette stemmer. For ifølge dette er det jo store sjanser for ei lita jente. Meeeen, det skal tas med en stor klype salt og bare tiden vil vise hva det blir... Bare 4 dager til ul nå og jeg klarer nesten ikke vente!!!!

Bekymringer:
Er mor bekymret under svangerskapet, ventes en gutt. Er hun rolig og avslappet, blir det en jente.
- Nå som jeg har kommet over 12 uker osv. Er jeg veldig rolig, men det var jeg vel sist også. Jente.

Søsken:
Har dere barn fra før, kan dere se i barnets nakke om dere venter en gutt eller jente neste gang. Er det en rett linje, ventes en gutt. Formes håret i en spiss ned mot ryggen, blir det en jente.
- Det går i en spiss, men litt på siden. Jente.

Blir spennende å se hva som stemmer:) Gleder meg oppdatering på torsdag:)

19+2 uker;)

Endelig kom dagen vi har ventet på så lenge. Jeg har jo hele tiden hatt skikkelig på følelsen av at vi får ei lita jente denne gangen, men da jeg våknet i går hadde det plutselig snudd helt oog jeg var veldig sikker på at det ville bli en gutt. Og det viste seg jo at den følelsen stemte. For det var absolutt ingen tvil om at det var en liten tisse fant der;) Hehe..

Og her er beviset;)

Uansett.. Alt stod bra til med lillebror i magen. Han lå helt opp-ned med hodet ned og bena rett opp, hehe.. Terminen ble flyttet fra 8. til 7. oktober, så da har mine beregninger vært rimelig korrekte;) Og dessuten er det jo ikke lenge til jeg er halvveis.. Det har gått så utrolig fort!!!

I det siste har bekkenet bare blitt verre. Det skal ikke mer enn en liten gåtur før jeg kjenner det verker og det stråler nedover venstrebeinet. Det er ikke så vondt at jeg ikke klarer å gå, men en sånn irriterende og murrende smerte som aldri går vekk. Og det iler til hver gang jeg tar et skritt. Så nå spørs det om ikke jobbinga henger i en tynn tråd etter hvert.. Men jeg skal nok klare å holde ut fram til sykemeldinga som jeg har nå går ut, for jeg har jo snart en ukes ferie;)

Gratulerer masse, masse med en frisk liten lillebror i magen:)
Herlig å høre at alt er bra med lille:)

Bekken/rygg smertene dine høres akkurat ut som mine, men mine er nok ikke like ille.
Vondt nederst i korsryggen, og nedover rompa... Spesielt etter at jeg har vært aktiv med en gå tur eller lignende.
Håper det blir bedre for deg:)

Håper du får til å legge ut ul bilde, hadde vært kos å se:)

Ha en strålende dag og helg:)

Groer skrev:
Gratulerer masse, masse med en frisk liten lillebror i magen:)
Herlig å høre at alt er bra med lille:)

Bekken/rygg smertene dine høres akkurat ut som mine, men mine er nok ikke like ille.
Vondt nederst i korsryggen, og nedover rompa... Spesielt etter at jeg har vært aktiv med en gå tur eller lignende.
Håper det blir bedre for deg:)

Håper du får til å legge ut ul bilde, hadde vært kos å se:)

Ha en strålende dag og helg:)

Takk for det du;D God helg til deg også!!!
Er ganske frustrerende  med dette bekkenet, men jeg har ikke råd til fysio/manuellterapaut. Da må jeg i så fall få det dekt, og det virker som legen min har litt høy terskel for å hensvise;( Så da får jeg bare ta det med ro da...

Gratulerer så masse med en liten lillebror til dere alle tre.

Så spennende,jeg skal lese gjennom dagboken din,gått glipp av litt av hvert når jeg har vært "borte"

Håper alt er bra med deg og dine

HALVVEIS!!!!emoticon 
Plutselig var vi der. 20 uker på vei allerede. Hvor har tiden blitt av? På 17.mai for to år siden satt jeg inne på nyfødtintensiven med David i en liten seng med det norske flagget på. I år har han storkost seg med pølser, is, kaker og brus. 
Her er kjekkasen min i finstasen sin:

Dagen i går besto av en liten tur ned på barneskolen her. Etter det dro vi bort til faren til sambo og spiste litt marsipankake og slappet av. David sovna på sofaen i et par timer;) Da han våknet dro vi avgårde til mamma for å spise litt middag og derifra dro vi videre til søstra til sambo og spiste enda litt mer kake, hehe... En ganske fin dag egentlig!!!;D

Og i dag er jeg altså halvveis ut i svangerskapet. Bekkenet er som det er. De ubehagelighetene jeg har hatt med skjelving osv har jeg ikke kjent noe mer til. Heldigvis! Magen er full av liv og spesielt i går kveld da jeg la meg i senga, var det full rulle der inne;) Skikkelig herlig å kjenne!!!

Nå er det bare 5 dager til avreise til Kypros. Jeg gleder meg så sinnsykt og er ordentlig klar for litt ferie nå. Det skal bli så digg.. Så i helga skal jeg kose meg med klesvask og pakking;) Så bærer det avgårde til Gardermoen kl 05 mandag morgen. Svigerfar er snill og kjører oss, så vi slipper  å sette igjen bilen der;) Jeg er inne og sjekker værmeldinga for Kypros hver dag nå, og foreløpig ser det lovende ut, med sol og 25-26 varmegrader, så får vi bare satse på at det stemmer!!!

Her kommer magebildene for uke 20:

Ha en fin dag!!!;)

Så nydelig lille David er, skikkelig tøff i 17-mai stasen:)
Jeg syns magen din har vokst skikkelig jeg, kjempe fin er den:)

Og MASSE GRATULERER MED HALVVEIS:)
Er litt misunnelig på syden ferien deres da... Vi skal ha ferie til uka selv, men vi skal være hjemme og begynne på ute-boden vi skal bygge i sommer:/

22 UKER (21+6 da...)

Da har vi endelig kommet oss hjem fra varmere strøk. Det var en kjempedeilig uke og jeg har slappet av og sola meg masse, selv om jeg syns jeg kunne blitt ENDA litt brunere da;) Hehe.. Vi kom jo fram 13 timer forsinket pga en teknisk feil i datasystemet ombord på flyet, så det var ikke en helt heldig start på ferien, men det er liksom litt glemt nå og vi får jo igjen litt penger for det også.. Ellers har det stort sett vært fint være og sol.. Regnet og var overskya hele fredagen, men det var nesten litt deilig, for vi var litt solbrente og trengte vel en liten pause fra sola;) jeg har for det meste ligget rett ut på en solseng, mens David og kjære sambo har styra litt rundt;D  David nektet å bade og hadde bestemt seg for at vannet var skummelt og kaldt, så vi fikk lurt han uti et par ganger, og det gikk for så vidt greit, men har fortsatte likevel å hyle like herlig neste gang vi prøvde;s Håper ikke han har tenkt å fortsette sånn resten av sommeren...

Magen spirer og gror. Jeg føler meg ordentlig feit og ekkel om dagen og selvtilliten er på bånn egentlig, men jeg prøver så godt jeg kan å tenke positivt. Det som plager meg mest er puppene egentlig. De er jo blitt så SINNSYKT store og jeg føler at det gjør at jeg ser mye større ut enn jeg er;( Egentlig gleder jeg meg til oktober nå, så kan jeg begynne å trene ordentlig igjen og komme tilbake i den formen jeg vil være..

Meeen.. I dag skal jeg endelig møte en av mine bestevenninner igjen;D Hun bor i Harstad, så vi sees bare noen få ganger i løpet av året. Sist jeg så henne var i romjula... Hun er gravid hun også og har termin i august, så vi skal møtes på Strømmen Storsenter etterpå og titte litt på babyting og skravle. Gleder meg skikkelig til det i hvert fall;D Og nå ser det jo ut som det fæle regnværet begynner å lette også her, så det kan vel bli en fin dag likevel...

Slenger med et magebilde fra i dag...
Den har vokst litt da, og blitt litt brunere;D Hehe

Høres ut som dere har hatt en fin tur:) Godt å komme seg litt bort og slappe av i sola:)

Jeg syns du er kjempe fin jeg:) Du er gravid, og ser gravid ut. Ikke tykk... Men skjønner følelsen fordet, da jeg har også dager jeg virkelig føler meg skikkelig ufresh.
Men sånn er det vel... Skal bli godt å komme tilbake i normale former etter oktober, men først skal vi bli enda større:)

Oooooog.... 23 uker!!!

Her går det unna! Den siste uka har flydd avgårde. Var hos jordmor og alt stod bra til. Det ble sendt henvisnig til Ahus for samtale om forrige fødsel/svangerskap, samt videre oppfølging. Urinprøven hadde bittelitt spor av protein, men ingenting skummelt. Blodtrykket var helt normalt, hjertelyden på 140 slag/min og SF-mål på 20 cm. Det eneste jeg ikke liker er at jeg har gått opp 9(!!!) kg allerede. Så jeg skal nok fortsette å sykle litt (akkurat kommet inn fra en sykkeltur nå faktisk) og prøve å begrense is-spisingen, hehe;p

Var hos legen på mandag for å få videre sykemelding og den ble denne gangen økt fra 40 til 60%, så nå skal jeg bare jobbe 2 dager i uka i hvert fall ut juni, etter det får vi se hva som skjer, men hvis jeg fortsetter med såpass bekkenvondt og slapphet, så spørs det om det ikke blir 100% til slutt;( Hadde varetelling på jobben i går og jeg følte meg virkelig IKKE bra. Totalt tappet for energi og rimelig vondt i bekkenet...  Glad det er den siste varetellingen jeg skule være med på, på leeeenge;D

I tillegg har jeg virkelig slitt med vonde luftsmerter i magen de siste 3-4 dagene. Skikkelig knip til tider, men hele tiden ligger det og lurer liksom. Det gjør med litt kvalm egentlig;s Kjøpte Imogas på apoteket i går og har hittill tatt to kapsler. Det har hjulpet litt, men jeg kjenner knipet komme igjen med en gang jeg har spist;( Håper det gir seg etter hvert....

Ellers er alt bra da

Gratulerer masse med uke 23:) Tenk bare 17 uker igjen:) Herlig:)

Jeg har også gått opp 8-9 kg. Var på kontroll i dag, og måtte jo veies:/
Og nå er det sommer, og is er godt, så jeg kutter heller ut andre ting enn is ja:)

Du må passe på deg selv nå. Ikke slite deg ut, så ta heller oftere pauser.
Fint at du har fått mer sykmelding da, så du får slappet av mer:)

Imogas hjalp meg veldig også. Veldig mye bedre etter bare 2-3 dager:)
Fortsett å ta de i noen dager til, så blir du nok bedre i magen. Mageknip er jo sååå vondt:(

Groer skrev:
Gratulerer masse med uke 23:) Tenk bare 17 uker igjen:) Herlig:)

Jeg har også gått opp 8-9 kg. Var på kontroll i dag, og måtte jo veies:/
Og nå er det sommer, og is er godt, så jeg kutter heller ut andre ting enn is ja:)

Du må passe på deg selv nå. Ikke slite deg ut, så ta heller oftere pauser.
Fint at du har fått mer sykmelding da, så du får slappet av mer:)

Imogas hjalp meg veldig også. Veldig mye bedre etter bare 2-3 dager:)
Fortsett å ta de i noen dager til, så blir du nok bedre i magen. Mageknip er jo sååå vondt:(

Imogas gjorde underverker mot mageknipen;) Men magen er ikke helt stabil likevel, men det er vel bare noe som hører med svangerskapet, så det kan man leve med...

Gratulerer med overståtte 23 uker,joohhoo dette går unna du :)

Er stadig innom og leser i dagboka,men jeg er sååå dårlig på ov svare,kaller meg nesten for verdens søsrste dagboksniker jeg nå :o)

Så bra at du skal snakke med noen,håper det hjelper deg og se fremover med nye øyne.j

Du 9kg?! Etter bildene dine og dømme,så syntes jeg du ser STUNNING ut,så jeg syntes ikke du skal tenke på de 9kg jeg.

Håper du tar litt vare på deg selv mellom slagene,og at ryggplager/slapphet og magevondt gir deg litt fred innimellom.....

Gratulere så masse med 23 uker..

Du har nok ingen ting å frykte med de 9 kg, synes du ser flott ut jeg..

Bra at du får hjelp..er så utrolig betryggende når man føler at man blir tatt på alvor og blir tatt vare på.

Men husk å ta vare på deg selv..har nok vært litt sløv her når det gjelder bekkenet/jobb og har virkelig fått svi for det.

24 uker!

Enda en uke er gått. Det har vært en ganske vanlig uke egentlig. Ingen store spennende ting som har skjedd, annet enn at vi var i dåp til sønnen til nevøen til sambo på mandag. Og David var ordentlig stilig i dressen sin.

Ellers rusler det og går her. Jeg har fått økt sykemeldingsgraden fra 40 til 60% og jobber nå 2 dager i uka. Slik blir det ut juni og så får vi se hva som skjer etter det. Mulig jeg blir 100% sykemeldt, for jeg kjente jeg slet veldig på tirsdag da jeg var på jobb. Masse kynnere og det hjelper jo ikke akkurat at jeg står der i 7 timer alene uten mulighet til å få gått på do. Med gravid-blære går det dårlig;( I tillegg har vi jo bekkenet da. Det er ikke sånn intenst vond mens jeg er på jobb (kommer litt an på tempo da), men å gå ned til bilen etterpå og å fungere dagen etterpå, er ganske vondt. Men jeg holder ut i 2 uker til altså...

Så var det denne syklinga da:) Jeg kommer liksom ikke inn i en ordentlig rytme og det blir litt sånne meningsløse forsøk på å være sprek, men det er veldig godt når jeg først har gjort det. Nå har vi fått barnesete til sykkelen av en nabo er, så i dag syklet jeg og David til barnehagen, noe han syntes var veldig stas. Det tar ca 15 min å sykle hver vei, så da var dagens treningsøkt unnagjort i samme slengen;)

Også må man jo slenge med magebildet for uke 24 da. Den vokser sakte men sikkert;D

Så fin mage du har:) Og så utrolig skjønn sønnen din er, skikkelig kjekk liten gutt:)

25 uker!

Føles ut som det var i går jeg jublet over å være halvveis, men så er det allerede gått 5 uker! Hverdagen skurer og går. Jeg slapper av mye og kjenner at jeg trenger det. Det er litt nedtur å føle at man ikke kan holde på slik man gjorde før, men jeg kan jo ikke gjøre annet enn å godtta det og tenke at energien og formen vil komme tilbake etter svangerskapet;)

Jeg har jo vært litt flink å prøvd å ta en sykkeltur i ny og ne. Men etter å ha syklet til barnehagen med David i dag, har jeg funnet ut at det må jeg bare droppe framover. magen er rett og slett i veien. Det er ubehagelig og jeg får masse kynnere;( I tillegg kjente jeg det i halebeinet og bekkent da jeg gikk av sykkelen. Æsj, for noe driiit! Men da får jeg bare la det gå sin gang og satse på et nytt og bedre liv til høsten;P Hehe...

Det er litt merkelig, men jeg klarer liksom ikke helt å forestille meg at det er hele 4 mnd igjen til oktober. Det virker så lenge liksom og jeg føler meg jo veeeldig gravid, så inni hodet mitt føles det ikke lenge til i det hele tatt. Kanskje det har noe med at jeg fødte i uke 31 sist, at jeg ikke helt klarer å omstille meg til å tenke at et normalt svangerskap varer i ca 40 uker? Ikke godt å si, men jeg gruer meg litt til å gå høygravid, hehe;P

I dag var planen at vi skulle ha et lite treff på Jessheimsenteret, men det ser ut som det blir utsatt til i morgen i stedet.. Så hva jeg skal finne på da vet jeg ikke, emn det er alltid noe som trengs å gjøres. Kanskje jeg skal ta en skikkelig opprydning i klærne til David. Er en del der som sikkert er litt smått og kan pakkes bort;)

Back
Topp