Que skal bli tobarnsmor!

ORIGINAL: maja88

tenk at du snart er 11 uker på vei snuppa [:D][:D][:D]
Er så glad på dine vegne [:)]
klem [:D]

Tusen takk for det[:)]
Håper alt er bra med deg også...
At det sitter en spire hos dere snart[:)]
Klem til deg også![:D]

11 uker!!!

Så nære 12 uker nå, men jeg klarer ikke glede meg lenger, jeg[:(]
Alt som rører seg i hodet mitt er redselen for at det skal ende i en MA eller noe sånt. Tenker at liksom at om det går bra, så er det for godt til å være sant. Hvorfor skal det gå bra for meg to ganger på rad, når det er sååå mange som opplever å miste? Nei, det skal visst ikke være så lett[8|]
Sist hadde jeg blødninger i maaange uker, men likevel visst ejeg på en måte at det skulle gå bra. Den følelsen har jeg ikke nå!![:(]

Og det er ikke bare redselen for å miste som sliter på humøret heller. Jeg er bare ikke sånn gravid-lykkelig som det alle andre seer ut til å være. Det er liksom fjernt og jeg tørr ikke, eller klarer ikke glede meg ordentlig over det av en eller annen grunn... Om det skyldes minnene fra tiden før og etter David kom til verden, vet jeg ikke. Håper bare det går over snart...

Du er ikke alene om og ha det som du har det,jeg føler meg gravid i kroppen,men ike i hodet.

Ville bare snike meg inn med en klem,og det er kjempe fint og se at du tørr og skrive om dette,istedet for og leve på en falsk rosa sky.

ORIGINAL: Kaimana

Du er ikke alene om og ha det som du har det,jeg føler meg gravid i kroppen,men ike i hodet.

Ville bare snike meg inn med en klem,og det er kjempe fint og se at du tørr og skrive om dette,istedet for og leve på en falsk rosa sky.

Takk for støtten Kaimana[:)] Er godt å høre at man ikke er helt på jordet, selv om det føles sånn[&:]

Det er jo ikke det at jeg ikke vil ha et barn til, for det har jeg jo ønsket leeeenge nå. Jeg trodde jo at jeg skulle være overlykkelig når det endelig skjedde, men så har alt blitt helt annerledes...

ORIGINAL: Que

Takk for støtten Kaimana[:)] Er godt å høre at man ikke er helt på jordet, selv om det føles sånn[&:]

Det er jo ikke det at jeg ikke vil ha et barn til, for det har jeg jo ønsket leeeenge nå. Jeg trodde jo at jeg skulle være overlykkelig når det endelig skjedde, men så har alt blitt helt annerledes...

Vi har prøvd,og jeg har ønsket,men alikevel er det kjempe skummelt og dele meg mellom to barn. Det sise at man ikke må dele seg,men at man får ett dobbelt så stort hjerte når man blir tobarns mamma,men det har ikke kommet til meg enda.

Bare ikke føl deg alene,for det er du ikke. STOOOR KLEM

12 uker!!!

Endelig er dagen her, hvor jeg runder 12 uker. Det er helt sprøtt å tenke på at tida bare har fløyet avgårde. Det føles som i går at jeg fikk den positive testen, for det har som sagt før, ikke gått helt opp for meg ennå at vi faktisk skal få et barn til om ca 6 mnd[&:]

I natt drømte jeg at jeg begynte å blø, men merkelig nok reagerte jeg liksom ikke noe på det. Ble ikke redd eller noenting[8|] Når jeg våknet derimot kjente jeg angsten komme snikende og det hjalp ikke at jeg hadde litt lyserosa utflod da jeg var på do i stad. Heldigvis var det bare bittebitte-litt og nå er det borte, så jeg tror nok ikke det er noen fare[:)]

I det siste har bekkenet virkelig begynt å krangle[8|] Det går veldig opp og ned, men vondt er det og jeg føler meg litt hemma. Jeg kan ikke gå for fort, for plutselig hugger det til i nedesrt i ryggen på venstre side og stråler nedover i beinet. Og det å reise seg opp fra en stol eller sofa er ikke alltid like lett heller, men som sagt, det går veldig opp og ned, så jeg klarer meg greit så langt[:)]

Glemte å legge ved bildet av 12-ukers magen...

Tenk, nå er det 8 uker siden jeg fikk positiv test og om 8 nye uker er jeg halvveis[:-]

Gratulerer så masse med 12 uker i dag,ja tenk 8uker til så er vi halvveis,syntes disse 8ukene gikk fort,så lurer på hvordan de andre kommer til og gå[8|]

Helt enig med deg Kaimana, det har gått så sinnsykt fort... Plutselig er vi der[;)]

12+4...

Det er mandag og sola skinner. Jeg har vært ute og gått en laaaang tur sammen med ei god venninne. Det var utrolig godt for både kropp og sjel egentlig[:D] Selv om bekkenet kanskje kommer til å straffe meg i kveld. Det gikk i det minste veldig bra mens vi gikk, da...

Men så vasr det denne bekymringen da[8|] Jeg gruer meg faktisk til onsdag, for jeg er så redd for at legen ikke skal kunne finne hjertelyden og at det faktisk er noe galt med spira[:(] Jeg har ingen murringer eller stikninger slik jeg hadde sist, kvalmen er borte og ømheten i puppene er ikke like intens lenger (bare akkurat idet jeg tar av bhen[&:]). Jeg føler bare at noe ikke er som det skal, liksom.. Føler meg ikke ordentlig gravid[8|] Håper så inderlig at jeg tar feil!!!!

Jeg har også mye mindre symptomer nå, noen er helt borte og andre er mye mildere. Tror det er vanlig når man kommer rundt 12 uker[:)] Jeg glemmer at jeg er gravid innimellom... Føler meg ikke gravid, men så får jeg et kvalme gufs eller så stikker det til litt i magen, så kjenner jeg at det er noe[:)]

Blir nok godt etter at du har vært hos legen på onsdag, for jeg er helt sikker på at alt er bra[:)]
Men skjønner godt du er bekymret, er det hele tiden selv...

13 uker!!![:D]

Jeg har vært på ultralyd og sett en nydelig liten bebis på 68 mm, med to armer, to bein og et bankende hjerte
Nå er jeg så ufattelig letta og fornøyd, endelig ble det litt mer virkelig for meg alt sammen og nå tror jeg faktisk at jeg skal klare å glede meg til oktober[:)]

I går var jeg på første svangerskapskontroll hos legen. Det ble tatt blodprøver og urinprøve, vi fylte ut helsekortet og sendte henvisning til ordinær ultralyd. Nå håper jeg bare at jeg får time FØR vi reiser til Kypros i slutten av mai. Det burde jeg jo egentlig få, med tanke på at jeg da er 21 uker på vei[;)]

Grunnen til at jeg ringte og ordnet meg en time til ul i dag var jo at jeg glemte å spørre legen om å få høre hjertelyden da jeg var der i går[8|][&:] Spør ikke meg hvordan jeg klarte det, men det var liksom så mye annet som skulle ordnes, og plutselig satt jeg i bilen på vei hjemover... Neste kontroll nå blir hos jordmor om ca 3-4 uker, før jeg skal tilbake til legen i uke 20[:)] Kommer til å få litt hyppigere kontroller enn vanlig og må selvfølgelig kjenne etter på formen selv og ringe legen dersom jeg føler for det...

Selv om snøen laver ned og sommeren virker milevis unna, kjenner jeg at jeg ser veldig fram til den nå, og den ER jo faktisk ikke så langt unna som den føles[:D]

Gratulerer så masse masse med 13 uker,og med en velykket ultralyd[:)]

ååå så godt å høre at alt er bra med bebisen.. [;)] og at du nå tør å glede deg til okt.
føler meg litt misunnelig..er så utrolig lenge siden j var på ul.. Har ikke ul igjen før jeg er nesten 19 uker..lenge til jo.. [:D] Du får nok helt sikkert ul før du drar på ferie.. [;)]

14 uker!!!

Først og fremst; takk for gode ord, jenter[:)] Det er utrolig godt å kunne dele både gleder og bekymringer med dere. Og ikke minst komme med gode ord tilbake, når noen måtte trenge det.

Så, en liten update[;)]
Jeg har endelig fått time til ordinær ul[:D] Det blir torsdag 12. mai kl 10.00. Også har jeg fått fødeplass på Ahus også da, som forventet. Gleder meg stort til ultralyden og jeg hååååper vi kan få vite kjønnet[:)] I tillegg har jeg akkurat ringt og fått en time hos jordmor, som blir onsdag 27. april kl 10.00. Så nå begynner det å skje ting her.

Det blåser skikkelig her i dag. Er nesten redd et par av trærne skal knekke[&:] MEN sola skinner og snøøen smelter, så da tåler jeg litt vind[;)] Bare i går smeltet det en hel haug, og jeg begynner å få et lite håp om at vi kan grille pølser på terassen når vi skal feire bursdagen til David om 2 uker. Det fikk vi nemlig ikke gjort i fjor[8|]
Det er utrolig godt å se at våren er her og at vi går mot lysere og varmere tider. Jeg er et skikkelig sommer menneske og jeg ELSKER sol. Målet mitt hver sommer er å bli brunest mulig og jeg må nesten le litt av meg selv når jeg bekymrer meg for hvordan jeg skal få solt meg på ryggen i sommer, når jeg ikke kan ligge på magen[8D] Hva er det å bekymre seg for liksom???

Om 6 uker og 4 dager reiser vi avgårde til Kypros og jeg gleder meg så sinnsykt til å bare slappe helt av på stranda og nyte ferien[:D][:D][:D] Det skal bli heeeerlig....

Ooogså slenger vi med et magebilde da[;)]

Sååå fin mage du har snuppa,tenk lille bolla koser seg inni der da,og at du snart skal få møte h*n på den ordinære ultralyden,det går fort dit nå [:)]

haha,jeg må bare le,for jeg trur vi er ganske like,jeg har også som mål hver sommer og bli så brun jeg overhode kan,men HVA GJØR JEG I ÅR???

Sa jeg ikke at ting ble lettere bare sola kom fram[8D]

Sååå fin mage du har snuppa,tenk lille bolla koser seg inni der da,og at du snart skal få møte h*n på den ordinære ultralyden,det går fort dit nå [:)]

haha,jeg må bare le,for jeg trur vi er ganske like,jeg har også som mål hver sommer og bli så brun jeg overhode kan,men HVA GJØR JEG I ÅR???

Haha, nei, det skal ikke være så lett det der.. Men jeg skal da alltids finne en løsning.. Ligge på en badering kanskje??[:D]

Haha, nei, det skal ikke være så lett det der.. Men jeg skal da alltids finne en løsning.. Ligge på en badering kanskje??[:D]

ohhh smart,eller jeg kan få mannebeinet til og ta med innmaten til ett traktordekk *ler* stort nok iallefall[:D]

ohhh smart,eller jeg kan få mannebeinet til og ta med innmaten til ett traktordekk *ler* stort nok iallefall[:D]

Haha.. Syns jeg ser det ja.. SKAL BLI BRUN! Koste hva det koste vil![8D][:D]

Neeesten 15 UKER!!![8D]

Jepp[:D] Nå går det unna... 2 uker til jordmortime og 4 uker til ordinær ul...
I går hadde jeg en skikkelig daffedag på soffan. Det pissregna ute, så det frista ikke akkurat å gjøre en dritt.. Men jeg har tatt igjen litt i dag da[:D] Nå er terrassen snøfri, de samme er hele hagen[:D] Problemet er bare at vi gravde opp hele hagen i fjor og har ikke fått alt ferdig ennå, så det er et eneste stort gjørmehøl der ute.. Må ha gummistøvler når jeg går ut og bytte til vanlige sko når jeg kommer ned til garasjen[8D] Hehe.. Men det går nok i orden i løpet av sommern[;)]

De siste dagene har jeg faktisk kjent livmora ganske tydelig når jeg ligger på ryggen. Skikkelig moro[:D] Den ligger ca 3-4 cm nedenfor navlen og ca 2 cm over keisersnitt-arret mitt... Arret mitt bærer litt preg av at det ble gjort i all hast, så det er fortsatt ganske klumpete og mørkt. Nesten ytterst på høyre side av arret er det en klump på ca halvannen cm og jeg har kjent en del stikking og svie akkurat der i går og i dag.. Håper ikke det er noe som kommer til å plage meg veldig resten av svangerskapet[&:]

Ellers vokser jeg og koser meg. Syns magen har kommet mer og mer nå, men magebilde kommer ikke før om enda en uke[8D] Jeg har heller ikke kjent noe liv der inne ennå, og venter i spenning.. Håååper det kommer snart, for jeg lengter sånn etter den gode følelsen det gir[:)][:)][:)]

Back
Topp